Kādā Rīgas namā lielajā salā piedzīvots īsts ūdensterors, iedzīvotājus uz 5 dienām atstājot bez ūdens: “Podā krājas “bagātības”” 41
Linda Tunte

Foto: Dongseun Yang/SHUTTERSTOCK

Janvāra sākumā, kad pamatīgs sals bija pārņēmis Latviju, saņēmām satrauktu vēstuli no kādas rīdzinieces, kura mitinās Dobeles ielā. Kā viņa pati sacīja, esot sācies ūdensterors.

Reklāma
Reklāma
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 11
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai 46
Kadirovam daudz nav atlicis – viņš mirst. Čečenijas līdera nāve var ievilkt Putinu jaunā karā 144
Lasīt citas ziņas

9. janvārī sieviete rakstīja, ka pamatīgais sals ir divos Dobeles ielas namos (4a un 4b) apturējis ūdensapgādi. Jau 2 dienas esot jādzīvo bez ūdens.

“Iespējams, ka pie vainas arī dažu īpašnieku bezatbildība – īpašumā nedzīvo, apkure nav nodrošināta. Protams, ja no četriem īpašniekiem uz vietas dzīvo un kurina tikai divi, skumīgais rezultāts nav pārāk pārsteidzošs. Pārsteidzoša ir apsaimniekotāja – Rīgas namu pārvaldnieka (RNP) – attieksme.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kaut esmu reģistrējusies viņu vortālā, neredzu nekādu informāciju, kāda veida, cik liels ir ūdens padeves traucējums, kur un kas to izraisījis. Nav arī informācijas, kad ūdens padeve var tikt atjaunota un protams, tādu “sīkumu”, kā ūdens piegādi noteiktā laikā ar cisternu dažu cilvēku dēļ taču nav vērts organizēt.”

Sarakstē sociālajos tīklos tiekot solīts, ka speciālisti strādā, ūdeni piegādās un būšot paziņojumi uz durvīm. Paziņojumi gan neesot manīti un ūdens tā arī neuzrodoties vairākas dienas.

“Protams, arī “bagātības” podā krājas un nekādā veidā kvalificēti nav prom dabūjamas. Bet, ja ar to būs problēmas, maksāt taču nāksies man un varēs nopelnīt. Vismaz tā varētu saprast ūdensterora motivāciju šajā punktā. Neizdarība, slinkums vai jau apzināta politika? Atbildes uz šo jautājumu, tāpat kā ūdens, pagaidām nav,” dusmīga ir rīdziniece.

Pēc šīs ziņas saņemšanas arī LA.LV sazinājās ar RNP, vaicājot par iespējamo atjaunošanas laiku. Arī mums atbildi nācās uzgaidīt vairākas dienas. Tikmēr Dobeles ielas iedzīvotāja nākamajā dienā ziņoja, ka kaimiņu mājā ūdens padeve esot atjaunota, taču viņas mājā joprojām ne.

12. janvārī saņēmām labu ziņu – pēc sarakstes ar LA.LV situācija mainījusies.

“Jau vakar santehniķi trubas atkausēja pagrabā, šorīt pārbaudīja arī ūdensvadu man dzīvoklī, atrada, ka vaina ir ne tikai sasalums, bet arī filtru aizsērējums – tas mazināja caurplūdi, kaut man nekas aizsalis nebija, ko vajadzēja, sakopa. Tāds aizsērējums bijis arī pie otrās mājas lielajai trubai, kas arī radīja šo situāciju, tas bija novērsts jau aizvakar.

Cik nu var saprast, ūdensvadi netiek pienācīgi kopti. Vismaz no rīta manā dzīvoklī ūdens tualetē un virtuvē jau bija atjaunots. Vakar ūdeni atveda ar mucu, un vedējs ieradās precīzi laikā. Arī santehniķi šorīt uz apsekošanu ieradās laikā. RNP vadība visu vainu uzveļ tikai santehniķiem, bet izrādījās, ka viņiem pat nav piemērotas tehnikas šādu sasalušu trubu avāriju novēršanai un viņi strādā ar 1984. gadā ražotu aparātu un paši to labo, kā nu var. Pārsteidza arī viņu zemais atalgojums. Var secināt, ka RNP nerūpējas, lai darbiniekiem būtu piemērota, moderna tehnika un pienācīgs atalgojums. Ceru, ka, aizejot mājās, ūdens turpinās būt un viss būs kārtībā. Paldies, ka iesaistījāties,” vēstulē rakstīja sieviete.

Reklāma
Reklāma

Palika vien jautājums, kāpēc situācijas atrisinājums bija jāgaida tik ilgi.

LA.LV saņēma arī RNP skaidrojumu par situāciju.

“Šā gada 7. janvārī tika saņemts pieteikums par ūdens neesamību Dobeles ielas 4A un 4B namos, uz māju izbrauca avārijas dienests, kas konstatēja divas problēmas – abu ēku ienākošā ūdensvada ventiļa bojājumu, un ūdensvada cauruļu aizsalšanu.

RNP darbinieki veica nepieciešamos darbus – ventiļa nomaiņu un ūdensvada atkausēšanas darbus. Dobeles ielas 4A īpašnieki, kuri pirms vairākiem gadiem bija lēmuši par cauruļvadu nosiltināšanu savā dzīvojamā mājā uzreiz pēc ventiļa nomaiņas un ienākošās caurules atkausēšanas ūdens padeve Dobeles ielas 4A dzīvojamās mājas iedzīvotājiem atjaunojās.

Sarežģītāka situācija bija ar Dobeles 4B ūdensvadu – 10. janvārī tika atjaunota ūdens padeve līdz Dobeles 4B pagrabam. Diemžēl caurules bija aizsalušas arī citās ēkas vietās. Darbus kavēja tas, ka piekļuve darbiem ūdensvada atkausēšanai īpašumos bija nodrošināta tikai vienam dzīvoklim. Ņemot vērā, ka darbu izpilde ir tieši atkarīga no piekļuves nodrošināšanas dzīvokļiem, kas atkarīga no īpašniekiem, nav iespējams prognozēt darbu izpildes laiku. Savukārt centralizēta ūdens piegāde netika organizēta, jo dzīvokļu īpašnieki norādīja, ka šobrīd ūdeni var saņemt no kaimiņmājas, vienojoties, ka nepieciešamības gadījumā ūdens tiks piegādāts centralizēti. Tas tika izdarīts 10. janvārī plkst. 18.00.

12. janvārī ūdensapgāde ēkā tika atjaunota.”

Pie reizes arī vaicājām, kādos namos visbiežāk mēdz aizsalt caurules un kā šādās situācijās rīkoties?

“Visbiežāk ūdens apgādes caurules mēdz aizsalt nelielām daudzdzīvokļu mājām (aptuveni 4 – 10 dzīvokļi), kad ārā temperatūra nokrītas zem -15 °C grādiem. Tas mēdz notikt tāpēc, ka ūdens apgādes caurules ne vienmēr ir izbūvētas atbilstoši prasībām, ne vienmēr tās ir pietiekami siltinātas. Ja caurules nav siltinātas, dzīvokļos neviens nedzīvo un īpašums netiek apkurināts, tad arī ūdens cauruļvadi var aizsalt.

Lai atrisinātu šādu situāciju ilgtermiņā, mājas kopīpašniekiem, pieaicinot mājas pārvaldnieku, jāizvērtē iespējamie risinājumi – kā vienu no tiem var minēt jaunu cauruļvadu izbūvi ar atbilstošu siltinājumu, lai novērstu cauruļvadu aizsalšanu. Taču jāņem vērā, ka šādu apjomīgu darbu izpildei nepieciešami finanšu līdzekļi. Katra māja ir individuāla, tāpēc, lai rastu risinājumu atbilstoši katras mājas problēmsituācijām, mājas kopīpašnieki var vērsties pie savas mājas namu pārvaldnieka (speciālista), iecirkņa inženiera vai iecirkņa vadītāja, lai kopīgi izvērtētu optimālāko risinājumu.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.