Foto: LETA

Kartelī sodīts uzņēmums iesaistās iepirkumā, izmantojot Lietuvā reģistrētu firmu. Vai “Latvijas sabiedriskais autobuss” apgājis konkurences pārkāpumu dēļ uzliktus ierobežojumus? 26

Izmantojot radniecīgu firmu, pasažieru pārvadātājs SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” apgājis konkurences pārkāpumu dēļ uzliktus ierobežojumus, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.

Reklāma
Reklāma
Mēs tāpat vien nepadosimies! Ukraina sāk gatavoties sliktākajam scenārijam
Trampam atliek bezspēcībā vien noplātīt rokas: Putins atdzīvina 3 klasiskās Kremļa taktikas
FOTO. VIDEO. “Tur ir ļoti daudz VUGD automašīnu, glābēji kaut kur skrien!” Aculiecinieks ziņo par biedējošu skatu galvaspilsētas centrā 16
Lasīt citas ziņas

Aizvadītā gada nogalē noslēdzās Autotransporta direkcijas (ATD) organizētais iepirkums par pasažieru pārvadāšanu Cēsu, Limbažu un Siguldas apkaimēs. Plānotā līguma summa ir 28,8 miljoni eiro trīs gadu laikā.

Konkursā par uzvarētāju kļuvusi Lietuvā reģistrētā firma “Transrevis”. Taču, kā noskaidrojis “de facto”, faktiski tās īpašnieki ir tie paši, kas “Latvijas sabiedriskajam autobusam”, kuru Kartelī sodīts uzņēmums iesaistās iepirkumā, izmantojot Lietuvā reģistrētu firmu un kura iepirkumos piedalīties nevar.

CITI ŠOBRĪD LASA

Abām firmām starp īpašniekiem ir Maltā reģistrētā “Bus Group Ltd”, un abām Vitālijs Komars norādīts kā vienīgais labuma guvējs.

Tomēr ATD valdes priekšsēdētājs Dins Merirands uzsver, ka iepirkuma komisija darbojas likuma ietvaros, jo ierobežojums attiecas tikai uz sodīto komersantu, ne uz viņa māsām, meitām vai citādi saistītajiem uzņēmumiem.

Taču raidījums atgādina, ka izmaiņas, kas ļautu stingrāk vērsties pret kartelī iesaistītajām personām, paredzot arī kriminālatbildību, Saeimas politiķi noraidīja. Šobrīd dalību iepirkumos var liegt tikai konkrētajai juridiskajai personai, par ko pieņemts lēmums. Tā gan nevar piedāvājumu balstīt uz sodītās firmas resursiem vai pieredzi.

Ne Komars, ne “Latvijas Sabiedriskais autobuss” neatbildēja uz “de facto” jautājumu, vai “Transrevis” cīņa par šo iepirkumu nav mēģinājums apiet uzliktos ierobežojumus par konkurences pārkāpumiem.

LETA jau vēstīja, ka līdzšinējais pārvadātājs AS “Cata” 2024.gada 9.decembrī iesniedza sūdzību šajā ATD konkursā, tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva ATD slēgt līgumu ar “Transrevis”. “Cata” sola vērsties tiesā.

Tāpat vēstīs, ka Konkurences padome par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos 2023.gada sākumā piemēroja naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem – AS “Liepājas autobusu parks”, “Nordeka” un “Latvijas sabiedriskajam autobusam”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.