Kinozāle. Ilustratīvs attēls.
Kinozāle. Ilustratīvs attēls.
Foto. LETA © Edijs Pālens

Pēc pandēmijas gājieni uz kino bijuši populāri, pērn nopirkts vairāk nekā pusotrs miljons kinobiļešu 5

Latvijas kinoteātros pērn nopirkts vairāk nekā pusotrs miljons kinobiļešu, kas ir trīsreiz vairāk nekā 2021.gadā, informēja Nacionālā kino centra (NKC) pārstāve Kristīne Matīsa.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Viņa akcentē, ka NKC apkopojis aizvadītā gada statistikas datus filmu nozarē, un 2022.gada filmu izrādīšanas dati liecina, ka skatītāji atgriežas kinoteātros, interese par Latvijas filmām pieaugusi divkārt salīdzinājumā ar pandēmijas ierobežojumu ietekmēto 2021.gadu.

Matīsa norāda, ka aizvadītais gads kinoteātros Latvijā un pasaulē iezīmēja vairākas tendences – filmu izrādīšanu klātienē vairs neierobežoja nekādi epidemioloģiskie aizliegumi, bet konkurence par skatītāja uzmanību bija ļoti sīva, jo uz ekrāniem parādījās liels daudzums “pandēmijas aizkavētu” filmu, turklāt pēdējos gados arvien populārāka kļuvusi filmu skatīšanās tiešsaistē.

CITI ŠOBRĪD LASA
NKC vadītāja Dita Rietuma skaidro, ka aizgājušo gadu nosacīti var uzskatīt par atgriešanos normalitātē – ģeopolitiskie satricinājumi un pandēmijas ierobežojumu atstātās pēdas filmu skatīšanās ieradumos ir jūtamas ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā.

Tomēr pamazām skatītāji atgriežas kinoteātros, par to liecina arī Latvijas kino apmeklējumu statistika, kas uzrāda pozitīvu tendenci, lai gan 2019.gada līmenis, kad Latvijā tika nopirkts 2,7 miljoni kinobiļešu, vēl nav sasniegts.

Populārāko filmu žanriskajā piederībā lielas izmaiņas nav vērojamas – Latvijā kinoskatītājiem vislabāk patīk amerikāņu ģimenes animācija, 2021.gadā apmeklētāko filmu saraksta augšgalā ir “Minioni 2” jeb “Minions: The Rise of Gru”, “Soniks 2: Filma” jeb “Sonic 2: The Movie” un “DC Supermīluļu līga” jeb “DC League of Super-Pets”, tomēr otrajā vietā aiz “Minioniem” gada nogalē pamanījās uzlēkt “Avatars: Ūdensceļš” jeb “Avatar: The Way of Water”.

Matīsa akcentē, ka šādā ražošanas vēriena un budžetu apjoma sacensībā Latvijas filmām nav viegli iesaistīties, tomēr apmeklētāko filmu desmitnieku 2022.gadā noslēdz režisora Viestura Kairiša spēlfilma “Janvāris” ar 35 267 skatītājiem.

Latvijas filmas 2022.gadā kinoteātros apmeklējuši 188 352 skatītāji, un tas ir 2,37 reizes vairāk, nekā 2021.gadā. Populārāko Latvijas filmu pirmajā desmitniekā ir liela daļa rudenī pirmizrādīto filmu.

Filmai “Janvāris” seko abas “sezonas svētku” filmas – “Circenīša Ziemassvētki” un “Ziemassvētki džungļos”.

Desmitniekā ir arī režisores Lindas Oltes ar septiņām “Lielā Kristapa” nominācijām novērtētā spēlfilma “Māsas”, Elzas Gaujas melnā komēdija “Mamma vēl smaida”, Latvijas un Igaunijas kopražojums “Suflieris”, Matīsa Kažas jauniešu drāma “Neona pavasaris”, Signes Baumanes animācijas mūzikls “Mans laulību projekts”. Visvairāk apmeklēto filmu desmitniekā iekļuvusi arī viena dokumentālā filma, kas stāsta par Latvijā populārāko sporta veidu basketbolu, – “No Ghetto līdz olimpiskajam zeltam”.

Reklāma
Reklāma

Atšķirīgu Latvijas filmu izrādīšanas formātu Latvijas reģionos uztur apvienības “Kinopunkts” un “Kino visiem un visur Latvijā”, kas kopumā 2960 nekomerciālos seansos visā Latvijā demonstrējuši 80 filmas un pulcinājuši 70 211 skatītājus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.