Kleinbergs par jaunu pieeju Rīgā: “Nevis lāpīsim bedrītes, bet ielu remontdarbus plānosim ilgu laiku uz priekšu” 0

TV24 raidījumā “Dienas personība” Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (Progresīvie) skaidroja, kā pilsētas dome plāno mainīt pieeju ielu remontdarbu organizēšanā, lai nodrošinātu kvalitatīvāku un ilgtermiņā efektīvāku satiksmes infrastruktūras attīstību.

Reklāma
Reklāma
Noslēgusies telefonsaruna starp Krievijas diktatoru un ASV prezidentu. Putins paziņojis, ka…
Baltijas valstis riskē kādu dienu pamosties Krievijas sastāvā: kā Kremlis cīnīsies pret NATO un pakļaus Eiropu
RAKSTA REDAKTORS
“Vesela rinda skolēnu pat ar izciliem eksāmenu rādītājiem nevienā skolā nav tikuši” – konkurss uz Rīgas skolu 10. klasēm kā “Bada spēles”
Lasīt citas ziņas

Kleinbergs norādīja, ka pašlaik ielu remonti bieži notiek steidzīgi, jo budžets tiek apstiprināts gada sākumā, un iepirkumi tiek rīkoti pēdējā brīdī. Tas samazina konkurenci starp būvniekiem un palielina izmaksas.

“Lieta, ko viennozīmīgi esmu gatavs mainīt, un komandā ir arī cilvēki, kuri ir gatavi to darīt, — mēs panāksim to, ka nevis lāpīsim bedrītes un asfaltēsim ielas lielos apjomos, bet veicot ielu remontdarbus, plānosim tos pārprojektēt tā, lai tie atbilstu mūsdienu prasībām, mūsdienu cilvēku paradumiem, tai skaitā pārvietošanās paradumiem, un plānosim šos ielu remontus pietiekami ilgu laiku uz priekšu,” tā Kleinbergs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidroja, ka šāda pieeja ļaus būvniekiem laicīgi plānot savus resursus un veikt iepirkumus agrāk, kā arī radīs lielāku konkurenci, kas rezultēsies zemākās izmaksās un augstākā kvalitātē.

Otrs būtisks aspekts ir cieša sadarbība ar pilsētas infrastruktūras uzturētājiem, piemēram, “Rīgas ūdeni” un “Rīgas siltumu”. Lielākā daļa ielu remontu ir saistīti ar dažādu komunikāciju pārbūvi, kas nereti rada papildu izmaksas.

“Ja mēs plānojam laicīgi un “Rīgas ūdenim” vai “Rīgas siltumam” varam piecus gadus uz priekšu pateikt, ka tajā ielā plānojam remontu un seguma maiņu, viņi var savos remontu plānos iekļaut šo trašu pārbūvi, un tas nebūs jāfinansē tieši no Rīgas budžeta,” skaidroja Kleinbergs.

Runājot par citiem infrastruktūras objektiem, Rīgas mērs uzsvēra, ka plānotais Gaisa tilta remonts, kas sāksies nākamajā gadā, paredz būtiskas pārmaiņas, lai atvieglotu pārvietošanos gājējiem un velosipēdistiem.

“Tur būs ievērojamas izmaiņas, lai gājējiem un velobraucējiem būtu daudz vieglāk šķērsot šo dzelzceļa līniju, jo šobrī, ja pārvietojies ar bērnu ratiņiem un pretī nāk velosipēdists, situācijas ir sarežģītas,” tā Rīgas mērs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.