Foto: Valdis Semjonovs

KNAB: “Dienas bizness” nodarbojās ar aģitāciju; draud ievērojams naudassods 1

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) nav šaubu, ka pirms vēlēšanām laikraksts “Dienas bizness” iedzīvotājiem izplatītajos bezmaksas speciālizlaidumos atbalstīja konkrētas partijas, bet par citām izplatīja antireklāmu.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Līdz ar to šo speciālizdevumu izdevējam, SIA “Izdevniecība Dienas Bizness”, draud ievērojams naudassods par aģitācijas tēriņu limitu pārsniegšanu, trešdien vēstīja LNT Ziņas.

“Jā, birojs uzskatīja, ka šo speciālizlaidumu abi numuri satur politisko aģitāciju par un arī pret [politiskajiem spēkiem],” tā KNAB priekšnieks Jēkabs Straume komentēja KNAB sāktās pārbaudes līdzšinējos secinājumus. Pārbaude vēl turpinās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc Straumes teiktā noprotams, ka tālākā pārbaude nepieciešama tikai par to, kam aprēķināt sodus par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem.

Ja noskaidrosies, ka speciālizlaidumu izdošana bija laikraksta “Dienas bizness” pašiniciatīva, tad sods draud izdevējam SIA “Izdevniecība Dienas bizness”.

Bet, ja atklāsies šo materiālu finansēšanas un izdošanas tieša saistība ar kādu politisko organizāciju vai konkrētiem politiķiem, tad tālākās sekas draud kādai no partijām.

“Tas ir pārbaudes laikā jānoskaidro, vai šeit ir saistība ar kādu politisko organizāciju,” tā sacīja Straume.

Trešajām personām atļautais priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņu limits ir tikai 6450 eiro. Savukārt divu “Dienas biznesa” speciālizlaidumu norādītā tirāža ir 800 tūkstoši katram, tātad kopumā 1,6 miljoni eksemplāru.

KNAB priekšnieks nenosauc konkrētas summas, taču atzīst, ka “Dienas biznesa” materiālu izdošanai tērēti krietni vien apjomīgāki līdzekļi nekā likumā atļautie seši ar pusi tūkstoši eiro.

“Noteikti daudz, daudz vairāk,” teica Straume. Visu pārtērēto summu “Dienas biznesa” speciālizlaidumu izdevējiem varētu nākties atmaksāt valsts budžetā.

Politoloģe un “Providus” pētniece Iveta Kažoka norāda, ka ka priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes “Dienas biznesa” speciālizlaidumos ir acīmredzamas: “Pēc satura jau ir skaidri redzams, ka šeit nav nekā cita kā tikai dažu partiju slavināšana, un citu partiju kritizēšana. Slavinātas tiek “Saskaņa” un “KPV LV”. (..) Saturā, visās šajās 24 lapās, nav nekā cita kā tikai mēģinājums ietekmēt vēlētāju izvēles pirms vēlēšanām.”

Tam kategoriski nepiekrīt “Dienas Biznesa” valdes loceklis un izdevējs Jānis Maršāns.

Viņš uzsver, ka speciālizlaiduma izplatīšana bijusi abonēšanas kampaņas elements, un vēlēšanu tuvums bijusi tikai sakritība. Izvēlēti tieši politiķus atbalstošie un slavinošie raksti, jo tie laikraksta portālā bijuši lasītākie.

“Skaidrs, ka gribējām tur mazliet provokatīvākus tos rakstus ielikt,” LNT Ziņām apgalvoja Maršāns.

“Dienas Biznesa” vadītājs neatklāja, cik izmaksājusi materiālu izdošana un izplatīšana, bet uzsver, ka runa ir drīzāk par desmitiem tūkstošu, nevis simtiem tūkstošu eiro.

Reklāma
Reklāma

Ja KNAB šīs summas pieprasīs atmaksāt, tad laikraksts to varēšot atļauties. Tomēr, ja birojs piemēros sodu, SIA “Izdevniecība Dienas Bizness” to vispirms pārsūdzēs tiesā, skaidrojis Maršāns.