Foto: ekrānuzņēmums/ Rīgas Autoosta

Koka ciršanas ierosinātājs paziņo, ko darīs ar Rīgas Starptautiskās autoostas sarkano ozolu 6

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas būvnieki pilnsabiedrība “BeReRix” Rīgas Starptautiskajā autoostā augošo sarkano ozolu pārstādīs turpat netālu uz autoostai piederošas zemes, aģentūru LETA informēja “BeReRix” pārstāvji.

VIDEO. Arestovičs uzdot četrus jautājumus Krievijas liberālei, kas pēdējās dienās gāna Latviju 2
“Visvairāk būs jāmaksā privātmāju īpašniekiem ar trīs fāžu elektrību!” Vitenbergs komentē “Sadales tīkla” tarifus 95
No pirmdienas Latvijā spēkā būs oranžā līmeņa brīdinājums par sevišķi bīstamiem laikapstākļiem
Lasīt citas ziņas

Tā kļūšot par koka pagaidu mājvietu līdz brīdim, kad Rīgas pašvaldība līdzās “Rail Baltica” izbūvētai infrastruktūrai īstenos iecerētos pilsētvides labiekārtošanas projektus.

Iepriekš no 2.novembra līdz 15.novembrim notika publiskā apspriede par pie Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijas augošā sarkanā ozola nociršanu dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanai. Koka ciršanas ierosinātājs ir “Rail Baltica” Rīgas centrālā satiksmes mezgla būvnieks pilnsabiedrība “BeReRix”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rīgas starptautiskā autoosta kategoriski nepiekrita ozola ciršanai, jo tas tika iestādīts saistībā ar autoostas darbības sākšanu un tam ir simboliska nozīme. Rīgas starptautiskās autoostas ieskatā “BeReRix” finansiālais ieguvums, nocērtot ozolu, nevar būt salīdzināms ar sabiedrības interesēm.

Autoostas pārstāvji arī norādīja, ka būvprojektā esošās VAS “Latvijas dzelzceļš” dzelzceļa infrastruktūras pārbūve 1520 milimetru platuma sliežu ceļiem posmā no Maskavas ielas līdz Lāčplēša ielai ir plānota sarkanā ozola pārstādīšana citā teritorija.

“BeReRix” pārstāvis Andis Linde skaidro, ka “BeReRix” nolēma iesaistīt sabiedrību lemšanā par koka likteni caur sabiedrisko apspriešanas procesu brīdī, kad saprata, ka koka pārvietošanas izmaksas daudzkārt pārsniedz jauna, līdzvērtīga koka dižstāda iegādi un iestādīšanu. Publiskajā apspriešanā iesaistījās un savu viedokli pauda plaša sabiedrības daļa, pārliecinoši paužot viedokli, ka neskatoties pat uz lielajām pārvietošanas darbu izmaksām, koks ir jāsaglabā.

Kopā ar “Labie koki” ekspertiem – arboristiem ir novērtēts ozola stāvoklis un potenciālās iespējas izdzīvot jaunajā mājvietā. Koka pārvietošanas izmaksas sasniegs 40 000 eiro. Linde norāda, ka pieņemtais lēmums būs arī liels izaicinājums, jo pilsētā tiks pārvietots un pārstādīts objekts, kas ir gandrīz trīsstāvu mājas augstumā un, kopā ar zemi, ap 60 tonnu smags.

No tehniskā viedokļa koka pārstādīšana būs sarežģīts process, jo tā vainagā un saknēs ir ieauguši elektrības un telekomunikāciju kabeļi un būs jāveic to demontāža, papildus arī elektrības un telekomunikācijas tīklu pārslēgšana. Ir paredzēta arī tramvaja kontakttīklu demontāža.

Pārstādīšanas darbus “Labie koki” veiks kopā ar būvspeciālistiem nakts stundās, lai mazinātu ietekmi uz sabiedriskā transporta plūsmu pilsētā. Darbus ir plānots veikt 2022.gada janvārī, ja to izpildei būs piemēroti laikapstākļi. Izdevumus par sarkanā ozola pārvietošanu segs pilnsabiedrība “BeReRix”. Pēc atbildīgo institūciju saskaņojumu saņemšanas sekos informācija par izmaiņām sabiedriskā transporta plūsmās un ierobežojumiem autotransporta un gājēju kustībā.

Rīgas domes Publiskās infrastruktūras attīstības pārvaldes direktors Mārtiņš Slimbahs informē, ka Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments veic priekšizpēti “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica integrēšanai Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā”, tā ietvaros objektā “Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojuma un saistītās infrastruktūras pārbūve” ir apzinātas vietas, kur teorētiski ir iespējams pārstādīt ozolu.

Kā potenciālā iespējamā koka patstāvīgā augšanas vieta tiek izskatīta teritorija starp Ģenerāļa Radziņa krastmalu un Maskavas ielu, posmā no Spīķeriem līdz Pilsētas kanālam. Nākamā gada pirmajā pusē ir plānots uzsākt būvprojekta “Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojuma un saistītās infrastruktūras pārbūve” izstrādi. Projektētājiem projektēšanas uzdevumā tiks iekļauta prasība rast risinājumu koka pārstādīšanai objekta teritorijā, ja tas ir tehniski iespējams un risinājumu saskaņot ar atbildīgām institūcijām.

Provizoriski, ja tiek atrisinātas tehniskās lietas un risinājums ir saskaņots atbildīgajās institūcijās, sarkano ozolu ir paredzēts pārstādīt objekta teritorijā līdz 2023.gada beigām, norāda Slimbahs.

Kopumā “Rail Baltica” būvniecības un labiekārtošanas darbu rezultātā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtnē pilsētniekiem pieejamā zaļā zona palielināsies trīs reizes. Piemēram, Stacijas dienvidu laukuma labiekārtošanas rezultātā galvaspilsēta iegūs gandrīz 9000 kvadrātmetru zaļas teritorijas. Laukumā kopumā iestādīs vairāk nekā 4000 krūmus un ziemcietes, kā arī priedes, ozolus, pīlādžus un kļavas.

Jau ziņots, ka novembra sākumā “BeReRix” ierosināja pārstādīt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā augošo sarkano ozolu. “BeReRix” ierosināja publisko apspriešanu par Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā augošā sarkanā ozola plānoto nociršanu vai pārstādīšanu.

“BeReRix” ierosināja pārvietot koku turpat netālu no Rīgas Starptautiskās autoostas, kur Rīgas pašvaldība plāno savus darbus pilsētas infrastruktūras integrācijai ar “Rail Baltica” projektu. Tas nozīmētu, ka koku šogad novieto pagaidu vietā, un 2023.gada nogalē to pārstāda rūpīgi izplānotā vietā. Rīgas pašvaldība izskata dažādas iespējas gan koka pagaidu novietnei, gan savu redzējumu tā potenciālajai augšanas vietai.

Savukārt sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” tiek vākti paraksti par Rīgas Autoostas simbola – sarkanā ozola – saglabāšanu, īstenojot dzelzceļa projektu “Rail Baltica”.

Iniciatīvas autori norāda, ka līdz 15.novembrim notiekošās sabiedriskās apspriešanas ietvarā tiek prasīts noraidīt “Rail Baltica” Rīgas centrālā multimodālā mezgla būvnieka pilnsabiedrības “BeReRix” un Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas ieceri par dendroloģiski vērtīgā sarkanā ozola, kas atrodas Maskavas ielā pie dzelzceļa uzbēruma, nociršanu “Rail Baltica” projekta būves ietvarā.

Iniciatīvas autori norāda, ka sākotnēji koku bija paredzēts pārstādīt citā teritorijā, un tas aizvien ir iespējams, un esot vēlams to darīt Rīgas autoostai netālu esošās zaļajās zonās Rīgas vēsturiskajā centrā.

Pilnsabiedrībā “BeReRix” apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums “Besix Group”, Latvijas būvnieks “Rere būve” un Itālijas būvnieks “Rizzani de Eccher” ar mērķi īstenot projekta “Rail Baltica” nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

SAISTĪTIE RAKSTI

Kā ziņots, “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
VIDEO. Arestovičs uzdot četrus jautājumus Krievijas liberālei, kas pēdējās dienās gāna Latviju 2
“Visvairāk būs jāmaksā privātmāju īpašniekiem ar trīs fāžu elektrību!” Vitenbergs komentē “Sadales tīkla” tarifus 95
No pirmdienas Latvijā spēkā būs oranžā līmeņa brīdinājums par sevišķi bīstamiem laikapstākļiem
Kāpēc bijusī veselības ministre Čakša piekrita izaicinājumam kļūt par izglītības un zinātnes ministri?
Covid-19 viltus vakcinācijas afērā iesaistītie nonāk tiesas zālē – pašmāju reperis un iesaistīts arī dziedošais policists 53
Lasīt citas ziņas
Kariņš: Valdības veidošanas process ir “finiša taisnē”
Ukrainas žurnālisti atbalsta NEPLP lēmumu “Doždj” lietā 25
No pirmdienas Latvijā spēkā būs oranžā līmeņa brīdinājums par sevišķi bīstamiem laikapstākļiem
VIDEO. Īsāks vasaras brīvlaiks, atteikšanās no krievu valodas – kādas pārmaiņas gaida skolniekus un kad tās tiks ieviestas? 5
Apinis: Mana publiskā atbilde lasītājiem par svara samazināšanu ar konkrētu medikamentu
18:33
Iekšlietu ministrs “melnajā sarakstā” iekļāvis bijušo “Doždj” raidījuma vadītāju Korosteļevu
18:09
Ukrainas žurnālisti atbalsta NEPLP lēmumu “Doždj” lietā 25
16:43
FOTO. Prinča Harija un Meganas Mārklas dokumentālais seriāls nokaitina Lielbritānijas politiķus – rosina abiem atņemt karaliskos titulus
Viņam pieder šī brīža karstākais hits! “Positivus” izziņo galveno festivāla mākslinieku
Kāpēc bijusī veselības ministre Čakša piekrita izaicinājumam kļūt par izglītības un zinātnes ministri?
FOTO. Kura Latvijas pilsēta gaidot Ziemassvētkus, ir viskrāšņākā? 7
Izskata iespēju atņem tiesības par atļautā ātruma pārsniegšanu virs 30 kilometriem stundā 3
Aizsardzības ministrs komentē zādzības armijas noliktavās: “Ir divas taciņas ejamas” 81
Rēvalds: Ja skatās “Doždj” saturu, tad var arī “Medūzai” iziet cauri un pavērtēt
“Visvairāk būs jāmaksā privātmāju īpašniekiem ar trīs fāžu elektrību!” Vitenbergs komentē “Sadales tīkla” tarifus 95
VIDEO. Arestovičs uzdot četrus jautājumus Krievijas liberālei, kas pēdējās dienās gāna Latviju 2
“Roņa peldēm man laika nav, bet šo var mājās dudināt”: šovmeņa Renāra Zeltiņa padomi – kā “uzfrišināt” sevi
Kiršblats: Prezidentam nav vispār ne mazāko variantu tikt pārvēlētam; notiek muļļāšanās 13
VIDEO. Maskavas tirdzniecības centrā izcēlies milzu ugunsgrēks; dzirdami sprādzieni 12
Svētdien Latviju šķērsos jauna nokrišņu zona, kas būtiski ietekmēs laikapstākļus arī nākamnedēļ
Lai ķiploku grauzdiņi izdotos ideāli – kādi knifiņi jāzina?
Kremlis neatsakās no kodolšantāžas
VID atgādina, ka visi dāvanu sūtījumi no valstīm ārpus Eiropas Savienības ir jādeklarē
VIDEO. “Kāda starpība, ja tu kādam nepatīc?”: Katrīne Sauliete atklāj, kādām mākslīgā skaistuma pārvērtībām ļautos, lai saglabātu jaunību
Digitālais eiro – nākotnes realitāte? Kas notiks ar “parasto” naudu?
Latvijā pastāvīgi uzturēsies ASV artilērijas un aviācijas vienības 11
Atomenerģija – apspriesta, bet nesaprasta. Vai nepieciešama?
Kur pazuduši acu pilieni un citas zāles?
Ar Kremli saistītie Krievijas oligarhi turpina biznesu Latvijā 40
VIDEO. “Man jāatzīst, ka tā ir bijusi nemitīga cīņa…”: talantīgajai dziedātājai Selīnai Dionai konstatēta neārstējama slimība
Juris Lorencs: “Doždj” mēs ielaidām paši – sava naivuma, nezināšanas un muļķības pēc