Foto: Shutterstock

Latvijas iedzīvotājiem patīk lielveikali. Kas vēl noskaidrots jaunajā aptaujā? 0

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju joprojām augstu vērtē klātienes iepirkšanās priekšrocības un ikdienā labprāt apmeklē lielveikalus, liecina daudzfunkcionālā iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” veiktā aptauja.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Svarīgākie kritēriji, izvēloties iepirkšanās centru, uz kuru doties, ir pārtikas veikala pieejamība, ērta nokļūšana, kā arī plašs apģērbu un apavu veikalu klāsts. Par būtiskiem faktoriem tiek atzīts arī ērts tirdzniecības centra plānojums un veikalu izvietojums.

“Redzam, ka absolūtais vairākums (96%) Latvijas iedzīvotāju izvēlas iepirkšanos lielveikalā – tas ir ērti un ļauj sarūpēt visu nepieciešamo vienuviet, nereti apvienojot ikdienas vajadzības ar kvalitatīvu laika pavadīšanu,” skaidro “Akropole Rīga” vadītājs un “Akropolis Group” valdes loceklis Kaspars Beitiņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš prognozē, ka pēc atklāšanas nākamgad “Akropole” būs viens no mūsdienīgākajiem tirdzniecības centriem Baltijā ar plašu veikalu, kafejnīcu un restorānu klāstu, rūpīgi pārdomātu plānojumu, attīstītu infrastruktūru ērtai nokļūšanai un ietilpīgu bezmaksas stāvvietu.

“Turklāt, sekojot globālajām tendencēm, kas atspoguļojas arī Latvijas iedzīvotāju paradumos, iepirkšanās pieredzi “Akropolē” varēs papildināt ar atpūtu, izklaidi un pat sportiskām aktivitātēm,” paredz K. Beitiņš.

Kas tad ir svarīgi Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties, kuru tirdzniecības centru apmeklēt?

Sadarbībā ar “Snapshots” veiktā aptauja rāda, ka lielveikala izvēles kritēriji dažāda vecuma pircējiem atšķiras.

Tā, piemēram, patērētājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk nekā vidējam Latvijas tirdzniecības centru apmeklētājam ir svarīgi, lai lielveikalā būtu pieejami apģērbu un apavu veikali, kafejnīcas un restorāni, kosmētikas un skaistumkopšanas preces, sporta preces, kinoteātris un sporta zāle.

Interesanti, ka tieši šiem patērētājiem biežāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīga veikala vide un interjers, kā arī videi draudzīga piekļuve, izmantojot velosipēdu.

Tikmēr trīsdesmitgadnieku paaudze izceļas ar būtiski augstākām gaidām attiecībā pret ērtu auto novietošanu (vairāk nekā pusei aptaujāto svarīgas stāvvietas), izklaidējošām aktivitātēm papildus veikaliem, kā arī plašu sporta preču klāstu.

Tikmēr senioru paaudzei vecumā pēc 60 gadiem vairāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīgi, lai tirdzniecības centrā būtu pieejams pārtikas veikals, kā arī sadzīves preces.

Augstākas prasības attiecībā uz papildus pakalpojumiem tirdzniecības centrā ir aptaujātajiem, kuru ienākumi mēnesī sasniedz 700-900 eiro, liecina aptaujas dati.

Viņiem vairāk nekā vidējam pircējam ir svarīgi, lai iepirkšanos varētu apvienot ar izklaidi un lai tirdzniecības centrā būtu pieejama rotaļu istaba bērniem, kā arī veselības profilakses pakalpojumi. Arī šai aptaujāto grupai ir būtiski, lai pie tirdzniecības centra varētu ērti novietot auto.

Reklāma
Reklāma

Kā atzīst “Akropole Rīga” vadītājs Kaspars Beitiņš, mazumtirdzniecības sektors Latvijā šobrīd piedzīvo stabilu pieaugumu un potenciāls atvērt jaunas tirdzniecības platības Latvijā vēl aizvien ir liels, bet iedzīvotāji sagaida kaut ko vairāk par ierasto iepirkšanos.

“Mēs esam rūpīgi strādājuši pie tā, lai “Akropole” būtu daudzfunkcionāls iepirkšanās un izklaides centrs, kas līdztekus iepirkšanās priekam dažādu vecumu apmeklētājiem piedāvātu arī bagātīgas izklaides un atpūtas iespējas.”

Kvalitatīvai laika pavadīšanai “Akropolē” būs daudzzāļu kinoteātris ar pirmo “IMAX” zāli Latvijā un īpašām kino restorāna zālēm, plaša slidotava, boulings, sporta zāle, dažādu sporta spēļu simulatori, interaktīva klinšu kāpšanas siena, bērnu rotaļu laukumi un daudzas citas iespējas, kas svarīgas mūsdienu apmeklētājiem.

Daudzveidīgas maltītes varēs izbaudīt kopumā 17 restorānos un kafejnīcās, no kurām dažas Latvijā būs jaunums un līdz šim nav bijušas pārtāvētas.

“Akropole” iedzīvotāju aptauja veikta no 2018. gada 11. līdz 22. oktobrim sadarbībā ar “Snapshots”, aptaujājot 719 Latvijas iedzīvotājus – interneta lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

“Akropole” infografika
“Akropole” inforgrafika