
Maskavai draud tas, no kā Putins visvairāk baidās? Karā briest jauns, interesants posms 0
Ukrainas veiktie triecieni Krievijas degvielas un enerģētikas infrastruktūrai ir radījuši nopietnas problēmas Krievijas degvielas tirgū.
Maskava jau cenšas atcelt vai samazināt importa nodevas, lai varētu ievest benzīnu, dīzeļdegvielu un citus naftas produktus no ārvalstīm — galvenokārt no Ķīnas un Indijas.
To intervijā izdevumam “Glavred” pastāstīja ukraiņu domnīcas Globālo pētījumu centra “Stratēģija XXI” prezidents, starptautiskās enerģētikas un drošības jautājumu eksperts Mihailo Gončars.
Pēc viņa teiktā, Ukrainai būtu jāpaplašina triecienu mērķu loks.
“Kopš 2023. gada mēs galvenokārt uzbrukām Krievijas naftas pārstrādes rūpnīcām, bet tagad daļēji vēršamies arī pret naftas transporta infrastruktūru.
Tāpat ir bijuši daži triecieni energosistēmai — tie bija lokāli un jūtami, taču ne izšķiroši.
Un tas notiek laikā, kad Krievija sistemātiski uzbrūk mūsu elektroenerģijas ģenerācijas un pārvades objektiem. Salīdzinājumā ar to mēs pagaidām Krievijai esam tikai “iekniebuši”,” — norādīja eksperts.
Taču viņš atzīmēja, ka Ukraina vēl nav veikusi triecienus pa “Gazprom” objektiem.
“Šajā jomā mums vēl ir, kur izvērsties,” viņš sacīja.
Viņš uzskata, ka Ukrainas dienaskārtībā ir jābūt jautājumam par Krievijas galvaspilsētas reģiona, proti, Maskavas un tās apgabala, enerģētikas blokādi.
“Krievijas teritorija ir milzīga, mēs nevaram to visu aptvert, un tas arī nav nepieciešams. Visa šī režīma ‘ļaunuma sakne’ atrodas Maskavā, tāpēc galvenais ir atslēgt Krievijas galvaspilsētu,” — pārliecināts ir eksperts.