Foto – Shutterstock

Meistars Tvardovskis ierodas uzklausīt pilsētnieku un viesu lūgumus divas reizes dienā – precīzi plkst. 13.13 un 21.13, vecajā tirgus laukumā zaļā krāsā nokrāsotās mājas augšējā logā. Jābrīdina, ka ar lūgumiem jābūt uzmanīgiem, jo nostāsti vēsta – ja meistaram jūsu lūgums nešķitīs pamatots, tiksiet pārmācīti. Tā reiz kāds vīrs, kuram bija apnikusi jau padzīvojusī sieva, lūdza meistaram dot kādu jaunāku, taču atrada mājās to pašu, bet nu jau ar bārdu. Savdabīga ir meistara uzvedība lūgumu uzklausīšanas laikā, taču, ko tieši Meistars dara, tas lai paliek kā pārsteigums Bidgoščas viesiem. 0

Nedaudz ārpus vecpilsētas centra atrodas arī I. J. Pederevska vārdā nosauktā Pomorskas filharmonija, kas mūzikas aprindās ieguvusi slavu kā īpaši izcilas skaņas koncertzāle. Bidgoščieši ar smīnu stāsta, kā tikuši pie izcilas kvalitātes koncertzāles. Vārda tiešā nozīmē defekts pats no sevis kļuvis par efektu, proti, filharmonija celta jau sociālisma gados, un strādnieki, kā jau tajos laikos ierasts, bijuši krietnā kunga dūšā, tik lielā, ka nav ievērojuši plānā paredzētās zāles proporcijas. Rezultātā tapa nekur neesoša plāna koncertzāle, taču, visiem par pārsteigumu, tieši savdabīgo proporciju dēļ zālē ir apbrīnojamas kvalitātes akustika. Jums šo neparasto koncertzāles tapšanas vēsturi drīzāk atklās jaunākās paaudzes pilsētnieki, jo vecāka gadagājuma cilvēki par to nedaudz kaunējās, viņiem patīk vairāk koncentrēties tikai uz rezultātu – mums ir izcila koncertzāle ar īpašu akustisko skaņu. Lieli nopelni filharmonijas attīstībā bija tās ilggadīgam direktoram Andžejam Janam Švalbem (1923 – 2002), kuram Bidgoščas iedzīvotāji pateicību iemūžinājuši parasti neparastā veidā – filharmonijas priekšā izveidotajā klasiskajā piemineklī A. J. Švalbe, kurš dzīves laikā bija izteikti īsa auguma, redzams krietni garāks. Katrs pieliktais centimetrs ir pilsētnieku pateicība un paldies par visu labo, ko kultūras, īpaši mūzikas, jomā savai pilsētai paveica filharmonijas direktors.

Turpat pavisam netālu no vecpilsētas laukuma pēdējos pārdesmit metrus uz Brdas upi ūdeņus nes Bidgoščas kanāls, un tā krasts ir īpaši jauka vieta nesteidzīgai pastaigai. Bidgoščas kanālu pāriet iespējams pa vienu no daudzajiem tiltiņiem, bet ēkas tā krastos atgādina apbūvi Venēcijā. Kā vietējie stāsta, tad pirms lielajiem kvartāla rekonstrukcijas darbiem ēku pamati, tāpat kā pilsētai Itālijā, atradās ūdenī, tieši tāpēc māju rajons gar kanāla malu ieguvis nosaukumu Bidgoščas Venēcija. Tagad gan viss izstaigājams sausām kājām, un šeit vislabāk aiziet uz vienu no retajām vietējām alus darītavām, kur iespējams nogaršot tieši Bidgoščā darītu alu.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
TV24
Ar ko Lukašenko uzjautrinājis Slaidiņu: “Tur veči stūma ezi ārā ar visām adatām!” 12
Kokteilis
Gudri jau kopš dzimšanas: 5 zodiaka zīmju pārstāvji, kuri var lepoties ar attīstītu intelektu
Lasīt citas ziņas

Turpat blakus kanālam atrodas arī Dzirnavu sala – pilsētas industriālais centrs daudzu gadsimtu garumā, kas mūsdienās pārveidots par atpūtas un kultūras zonu. Salā savulaik bijusi arī karaliskā naudas kaltuve, un tajā kaltā Zigismunda III Vāsas zelta 100 dukātu monēta palikusi Eiropas monētu vēsturē ne tikai kā, iespējams, viena no lielākajām monētām (diametrs 7 cm), bet arī ar sasniegto cenu izsolē. 2008. gadā īpaši retā monēta tika pārdota par 1 380 000 ASV dolāriem.

Dzirnavu salā iespējams uzzināt vēl kādu interesantu faktu par pilsētu, proti, vecpilsētai cauri vijas 18. meridiāns, savienojot to ar tādām pilsētām kā Stokholma un Keiptauna. Viesiem par šo faktu atgādina neliels piemineklis zemeslodes formā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tieši blakus Dzirnavu salai atrodas arī mūsdienu Bidgoščas lepnums – Opera nova, kas ir piemineklis pilsētnieku neatlaidībai. Operas ēkas celtniecība tika sākta tālajā 1973. gadā, un tā joprojām naudas trūkuma dēļ nav pilnībā pabeigta. Kā stāsta pilsētas iedzīvotāji, tas nekad nav traucējis ēku izmantot, piemēram, pirmie uzvedumi un koncerti notika absolūti neiekārtotās telpās. Skatītājiem vienkārši izsniedza saliekamos krēslus. Tiesa, pirmo koncertu uz brīdi pārtrauca, jo no solistu soļiem sacēlās tādi putekļi, ka tie nespēja turpināt dziedāt. Lai vai kā, bet pamazām opera tika labiekārtota, un šobrīd komforta un kvalitātes ziņā neatpaliek no citām operām Eiropā. Par to vislabāk pārliecināties aprīļa beigās un maija sākumā, kad Bidgošča aicina uz ikgadējo operas festivālu.

Nedaudz ārpus vecpilsētas centra atrodas arī I. J. Pederevska vārdā nosauktā Pomorskas filharmonija, kas mūzikas aprindās ieguvusi slavu kā īpaši izcilas skaņas koncertzāle. Bidgoščieši ar smīnu stāsta, kā tikuši pie izcilas kvalitātes koncertzāles. Vārda tiešā nozīmē defekts pats no sevis kļuvis par efektu, proti, filharmonija celta jau sociālisma gados, un strādnieki, kā jau tajos laikos ierasts, bijuši krietnā kunga dūšā, tik lielā, ka nav ievērojuši plānā paredzētās zāles proporcijas. Rezultātā tapa nekur neesoša plāna koncertzāle, taču, visiem par pārsteigumu, tieši savdabīgo proporciju dēļ zālē ir apbrīnojamas kvalitātes akustika. Jums šo neparasto koncertzāles tapšanas vēsturi drīzāk atklās jaunākās paaudzes pilsētnieki, jo vecāka gadagājuma cilvēki par to nedaudz kaunējās, viņiem patīk vairāk koncentrēties tikai uz rezultātu – mums ir izcila koncertzāle ar īpašu akustisko skaņu. Lieli nopelni filharmonijas attīstībā bija tās ilggadīgam direktoram Andžejam Janam Švalbem (1923 – 2002), kuram Bidgoščas iedzīvotāji pateicību iemūžinājuši parasti neparastā veidā – filharmonijas priekšā izveidotajā klasiskajā piemineklī A. J. Švalbe, kurš dzīves laikā bija izteikti īsa auguma, redzams krietni garāks. Katrs pieliktais centimetrs ir pilsētnieku pateicība un paldies par visu labo, ko kultūras, īpaši mūzikas, jomā savai pilsētai paveica filharmonijas direktors.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.