Foto: Ieva Leiniša/LETA

Nervozs incidents “airBaltic” lidojumā Helsinki-Rīga. Kāpēc pēkšņi pasažieru degungalā izkrita skābekļa maskas? 16

Ziņa papildināta ar Civilās Aviācijas aģentūras komentāru pl.12:04.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Aptuveni 120 pasažieri, kas piektdienas – 29. marta vakarā –  ar Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” reisu “BT308” lidoja no Helsinkiem uz Rīgu, piedzīvojuši nervus kutinošu lidojumu, tā ziņo sabiedrisko mediju portāls “lsm.lv“, atsaucoties uz Somijas medija “Ilta-Sanomat” ziņoto. Īsi pēc pacelšanās “airBaltic” lidmašīnas “Airbus A220-300” salonā esot nokritušas skābekļa maskas.

“Lidojuma laikā lidmašīnas gaisa spiediena un klimata uzturēšanas sistēma reaģēja uz kļūdainu, vadības bloka sūtītu signālu par normai neatbilstošu salona spiediena rādījumu. Tā rezultātā atvērās salona griestu nodalījumā iestrādātie skābekļa masku paneļi, ļaujot maskām izkrist,” tā portālam “lsm..lv” skaidroja “airBaltic” pārstāvis Augusts Zilberts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Somijas medijs, atsaucoties uz reisa pasažieriem, ziņoja, ka sākotnēji “airBaltic” lidmašīnā esot valdījis apjukums kā pasažieros, tā apkalpē. Reisa pasažieri medijam norādījuši, ka viņi neziņā par to, kas notiek ar lidmašīnu, bija aptuveni piecas minūtes. “Apkalpe paziņoja, ka mums briesmas nedraud un maskas var tikt novilktas,” tā Somijas medijs citē kādu pasažieri, kura vēlējusies palikt anonīma. Sieviete arī norādīja, ka maskas virs viņu galvām karājās visu lidojuma laiku.

Lidmašīnai nosēžoties Rīgas lidostā un pēc pasažieru izsēdināšanas tā pārvesta uz tehnisko angāru, kur veikta sākotnējā izmeklēšana. Lidojuma ekipāža pēc lidojuma nekavējoties un saskaņā ar procedūru iesniegusi lidojuma drošības ziņojumu un veikusi atbilstošu ierakstu lidmašīnas borta žurnālā, ziņojot par iespējamu sistēmas bojājumu.

“Veicot sākotnējo izmeklēšanu, secināts, ka salona gaisa spiediena uzturēšanas sistēma bija pilnā darba kārtībā. “airBaltic” pieredzē šāda veida situācija reģistrēta pirmo reizi, un nav ziņu, ka arī citas lidsabiedrības būtu saskārušās ar ko līdzīgu,” tā portālam “lsm.lv” norādīja “airBaltic” pārstāvis Zilberts.

“Lsm.lv” rakstu komentējuši arī soctīkla “X” lietotāji.

Varis raksta: “Man vienmēr lidojot bail, ka izkritīs. Nekad gan tā nav gadījies.”

“Nu bet tā smuki nervus pakutināja, izklausās, ka varen lustīgs jampadracis tur gaisā bijis!” komentē Ģirts.

“Jāpērk jaunas ļotenes! Daivai, sametamies…no katra pa 200 €,” iesaka Kaspars.

Kāds “Mr.Belaš” ironiski piebilda: “Kāds laikam ienesa iekšā zemas kvalitātes belašus ….”

“Būtu gan bijis korekti rakstā pieminēt, ka A220 ir vienas no drošākajām lidmašīnām. Neviena no 300+ lidmašīnām nav zaudēta avārijās, nav neviena bojā gājušā. Ir bijuši tikai daži incidenti, BEZ CIETUŠAJIEM un bojājumiem lidmašīnai,” uzskata Jānis.

Šodien, 3.aprīlī, Civilās Aviācijas aģentūra ir reaģējusi un paziņojusi soctīklā “X”, ka izvērtēs šo “airBaltic” lidmašīnā notikušo incidentu: “@LV_CAA pēc notikušā ir saņēmusi nacionālās lidsabiedrības @airbalitc lidojuma drošības ziņojumu, kurā teikts, ka masku nodalījums atvēries, kad lidmašīna bija teju divu kilometru augstumā. Pašlaik notiek notikušā atgadījuma izvērtēšana.”

<

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.