Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Patērētājiem sniegtā informācija ir nepietiekama. Aicina uzlabot “Apple” un “Google” lietotņu veikalus 0

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina “Apple” un “Google” veikt labojumus aplikāciju (lietotņu) veikalos, lai programmu nodrošinātāji būtu spējīgi informēt patērētājus par viņu konfidencialitātes politiku attiecībā uz datu izmantošanu.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas
PTAC aicinājumā pievienojas 26 patērētāju uzraudzības iestādēm no visas pasaules. Šī ir pirmā reize, kad tik liels skaits patērētāju iestāžu apvienojas kopīga mērķa vārdā, uzsver PTAC pārstāvji.

Sankcijas, kuras tiks apspriestas gadījumā, ja “Apple” un “Google” turpina neatbildēt iestāžu noteiktajām prasībām, ir atkarīgas no katras valsts atsevišķi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Obligātā informācija par datu izmantošanu

Pagājušajā gadā Starptautiskā patērētāju aizsardzības organizāciju tīklā (ICPEN) esošās iestādes veica pētījumu par to, vai patērētāji lietotņu veikalos tiek informēti, par to, kā programmu sniedzēji apkopo personas datus un to, kā šie dati tiek izmantoti.

Iestādes konstatēja, ka patērētājiem sniegtā informācija nav pietiekama.

Pašreizējais “Apple” un “Google” lietotņu veikalu (appstore) dizains neatstāj pietiekami daudz vietas šīs informācijas sniegšanai, šī iemesla dēļ lietotņu nodrošinātāji nav spējīgi mainīt situāciju.

Tādēļ 27 patērētāju aizsardzības iestādes kopīgi uzstāj, lai “Apple” un “Google” pielāgotu savu lietotņu veikalu izkārtojumu tā, lai lietotņu nodrošinātāji spētu patērētājiem sniegt nepieciešamo informāciju par viņu datu izmantošanu.

Izvēles patērētājiem

Pētījumi liecina, ka patērētāji salīdzina, kā lietotnes izmanto viņu datus, ja viņi iepriekš saņēmuši precīzu informāciju. Šādas informācijas izvērtēšanas priekšnoteikums ir caurspīdīgums.

Ja patērētāji savlaicīgi saņems skaidru, pārskatāmu informāciju par katras lietotnes datu politiku, viņi varēs pieņemt apzinātus lēmumus par to kvalitāti, balstoties uz to, kā lietotnes dalās un apkopo viņu datus.