Foto. Scanpix/AFP) / China

Pirmā partija ir klāt! Tūkstošiem lēto, Ķīnā ražoto, elektroauto ar milzu kuģi pietauvoti Eiropā 119

Turpmāk Ķīnas autoražotājs BYD paplašināsies globālajā tirgū ar savu milzu roll-on transportlīdzekļu palīdzību. Pirmā no astoņām ieradās Vācijas ostā Brēmerhāfenē. Ķīnas kreiseris Nr.1 ​​veicis savu pirmo peldējumu un Vācijas ostā Brēmerhāfenē atveda 3000 BYD elektrisko transportlīdzekļu, par to raksta Deutshe Welle.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Šia ir jauna posma sākums Ķīnas automobiļu rūpniecības paplašināšanā pasaules tirgū. Autopārvadātāju kuģis BYD Explorer Nr.1 ​​ieradās Eiropā savā pirmajā reisā. Pēc piestāšanas Nīderlandes Vlisingenas ostā tas 26. februārī pietauvojās Brēmerhāfenē, Vācijā.

Uz klāja atrodas 3000 Ķīnas koncerna BYD vieglo automašīnu. Pagājušajā gadā tas apsteidza amerikāņu sāncensi Tesla, kļūstot par pasaulē lielāko elektrisko transportlīdzekļu ražotāju. Un tagad viņš ir ķēries pie jūras transporta.

CITI ŠOBRĪD LASA

BYD pasūtīja astoņus šādus kuģus no Ķīnas kuģu būvētavām

Autotransporta kuģis ar Nr.1 ir tikai pirmā zīme. BYD no kuģu būvētavām Ķīnā ir pasūtījis astoņus šādus 200 metru garus Ro-Ro tipa kuģus, kurš katrs spēj pārvadāt aptuveni 7700 transportlīdzekļu.

Uzņēmuma flote ir paredzēta, lai nodrošinātu nepārtrauktu koncerna “Made in China” elektrisko transportlīdzekļu piegādi eksporta tirgos, galvenokārt uz Eiropu. Un tā konkurenti Ķīnā varēs izmantot Cosco pakalpojumus – šis Ķīnas kuģniecības gigants kopumā ir pasūtījis 29 ro-ro kuģus, no kuriem viens jau izmēģināja piestāšanu Brēmerhāfenes ostā pagājušā gada augustā.

Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu un hibrīdu ražotāji, kas apvieno elektromotoru ar iekšdedzes dzinēju (ICE), sāka mērķtiecīgi attīstīt Eiropas tirgu tikai 2022. gada otrajā pusē.

Pirms tam Ķīnas autorūpniecībai nebija izredžu, ķīniešu automašīnas bija tikai ar iekšdedzes dzinējiem, kas pagājušajā gadā ieplūda Krievijā, bet Eiropā bija konkurētnespējīgas.

Elektriskās vieglās automašīnas ir cita lieta. Par vienu no to galvenajām konkurences priekšrocībām tiek uzskatītas Ķīnā, tostarp koncerna BYD ražotās baterijas, un otra ir cenas, ko ES bieži sauc par dempingu.

2023. gada beigās kopējais Ķīnas vieglo automobiļu īpatsvars Vācijas automobiļu tirgū, kas ir lielākais Eiropā, bija tikai aptuveni 1,3%, atzīmē Vācijas ekonomikas laikraksts Handelsblatt.

Reklāma
Reklāma

Konkrēti, gada laikā tika pārdoti 4139 BYD zīmola elektriskie transportlīdzekļi (0,1% daļa), kā izriet no Vācijas Federālā autotransporta biroja (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) datiem.

Tādējādi elektrisko transportlīdzekļu partija, ko tagad vienā piegājienā BYD Explorer Nr.1 ​​atved uz Brēmerhāfeni, veido gandrīz trīs ceturtdaļas no visa koncerna pagājušā gada pārdošanas apjoma Vācijā.

Līdz ar to vēl nav skaidrs, kad tas nākamreiz nosūtīs autopārvadātāju kuģi no Ķīnas uz Eiropu. Bet tas noteikti būs. BYD nepārprotami vēlas spēlēt garo spēli. Citādi es nebūtu iegādājies savu floti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.