Problēma, kas izraisīja interneta pārrāvumus arī Latvijā, novērsta. Kiberdrošības eksperts skaidro situāciju 0
Plaši izmantotais interneta infrastruktūras uzņēmums “Cloudflare” paziņojis, ka ir novērsis problēmu, kas otrdienas agrā rītā izraisīja pārrāvumus vairākās tīmekļvietnēs, tostarp “ChatGPT”, tiešsaistes spēlē “League of Legends”, Ņūdžersijas sabiedriskā transporta sistēmā, kā arī daudzos Latvijas interneta portālos, ziņo Los Angeles Times.
Jau otrdienas pēcpusdienā “Cloudflare” pavēstīja, ka uzņēmuma inženieri novērsuši daļu no problēmām, kas bija skārušas interneta lietotājus, taču uzņēmums joprojām turpina uzraudzīt situāciju, lai laikus pamanītu jebkādas problēmas, kas varētu rasties.
‘”Cloudflare”, kura galvenā mītne atrodas Sanfrancisko, darbojas, lai internets būtu ātrāks un drošāks. Taču, kad rodas tehniskas problēmas, tas var izraisīt “digitālu sastrēgumu”,” izdevumam skaidro kiberdrošības eksperts Maiks Čapls.
Lai gan daudzi domā, ka viņu ierīce savienojas tieši ar izvēlēto vietni, patiesībā šajā procesā pa vidu atrodas tādi uzņēmumi kā, piemēram, “Cloudflare”.
“Cloudflare” ir tā sauktais satura piegādes tīkls, kas apkalpo apmēram 20% no visām pasaules tīmekļa vietnēm, izplatot to saturu uz tūkstošiem serveru visā pasaulē, stāsta Čapls, kurš ir informācijas tehnoloģiju profesors.
Visi ir ieguvēji līdz brīdim, kad…
“Kad piekļūstat vietnei, ko aizsargā “Cloudflare”, jūsu dators nesavienojas ar pašu vietni,” skaidro Čapls.
“Tā vietā tas savienojas ar tuvāko “Cloudflare” serveri. Tas palīdz aizsargāt vietni no pārlieku liela “sastrēguma” un nodrošina ātrāku atbildi. Visi ir ieguvēji… līdz brīdim, kad šī sistēma pārstāj darboties – un 20% interneta pazūd vienlaikus,” viņš skaidro situāciju.
Pagājušajā mēnesī arī “Microsoft” nācās steidzami labot kļūmi savā “Azure” mākoņpakalpojumu portālā, kas izraisīja traucējumus piekļuvei “Office 365”, “Minecraft” un citiem pakalpojumiem. Uzņēmums paziņoja, ka pārrāvumu izraisīja konfigurācijas izmaiņas “Azure” infrastruktūrā.
Savukārt “Amazon” oktobrī saskārās ar plašu pārrāvumu savā mākoņdatošanas platformā, kas ietekmēja virkni tiešsaistes pakalpojumu – sākot no sociālajiem tīkliem un spēlēm līdz pat ēdienu piegādei un finanšu pakalpojumiem.
Jau vēstījām, ka Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijā “Cert.lv” aģentūrai LETA atzina, ka otrdien interneta infrastruktūras uzņēmums “Cloudflare” piedzīvo globālus darbības traucējumus, kas ietekmējis arī vairāku resursu darbību Latvijā.
Tomēr “Cert.lv” uzsver, ka tas nekādā veidā nav mērķēts uzbrukums tieši Latvijai. Traucējumi ir globāli un to rašanās un ietekme vēl tiek skaidrota “Cloudflare” pusē.
“Cert.lv” novēro, ka resursu darbība šobrīd pakāpeniski tiek atjaunota.
Otrdien neilgi pēc plkst. 13.30 traucējumu monitoringa vietne “Downdetector” ziņoja par tūkstošiem problēmu.
Traucējumi radušies arī vietņu “Spotify” un “ChatGPT” darbībā, nav piekļuves vairāku ukraiņu mediju, arī “Ukrainska pravda” un “Hromadske”, kā arī Rīgā bāzētā krievu medija “Novaja gazeta Jevropa” vietnēm.
Par pieslēguma problēmām ziņo lietotāji ASV, Austrālijā, Ēģiptē, Indijā, Turcijā un Vācijā. Jau pēc pirmo ziņu parādīšanās par darbības traucējumiem “Cloudflare” pavēstīja, ka klientu vietnes darbību atsāk, tomēr var sastapties ar problēmām.



