Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Unsplash

Digitālā pasaule uz brīdi apstājusies? Kāpēc pirmdienas pēcpusdienā daļa populāru mājaslapu pēkšņi nedarbojas 0

Pirmdienas pēcpusdienā pasaulē piedzīvoti plaši interneta darbības traucējumi, kas skāruši vairākas populāras mājaslapas un aplikācijas. Daļa lietotāju visā pasaulē saskārās ar problēmām piekļūt tādiem digitālajiem pakalpojumiem kā “Amazon”, “Google”, “Snapchat”, “Roblox”, “Fortnite”, “Canva” un “Vodafone”, vēsta ārzemju mediji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Turiet ciet savu muti!” Veidemane, satraucoties par Maestro, iekuļas publiskā strīdā
Bijušais diplomāts: Savulaik līdzīgu kļūdu pieļāva Raimonds Pauls. Tautā mīlētais komponists nespēja pretoties lielas naudas vilinājumam 91
“Beidzot arī Latvijā tas ir noticis! Nē, garšo pēc plastmasas!” Vietējie gardēži pretrunīgi vērtē revolūciju veikalu plauktos
Lasīt citas ziņas

Pirmās problēmas fiksēja interneta traucējumu uzraudzības platforma “DownDetector”, kur jau īsi pēc plkst. 9.00 pēc Latvijas laika strauji pieauga lietotāju ziņojumi par piekļuves kļūdām un sakaru pārrāvumiem. Daudzi cilvēki saskārušies ar problēmām ielogoties savos sociālo tīklu kontos vai izmantot noteiktas platformas funkcijas, bet atsevišķi pakalpojumu sniedzēji kļuvuši pilnībā nepieejami, piemēram, dizaina veidošanas serviss “Canva” šobrīd kļuvis pilnībā nepieejams.

Kā norāda tehnoloģiju jomas analītiķi, problēmu iespējamais avots ir “Amazon Web Services” (AWS) jeb viens no pasaulē lielākajiem mākoņpakalpojumu sniedzējiem. Uzņēmums nodrošina serverus un datu glabāšanu miljoniem kompāniju visā pasaulē, tāpēc tā darbības traucējumi parasti mēdz ietekmēt ļoti plašu interneta pakalpojumu klāstu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mākslīgā intelekta kompānijas “Perplexity” vadītājs sociālajā tīklā “X” norādījis, ka arī viņu platformas darbība esot apstājusies tieši AWS problēmu dēļ.

AWS pašlaik izmanto miljoniem uzņēmumu visā pasaulē, tāpēc katrs darbības pārtraukums var izraisīt plaša mēroga sekas digitālajā vidē, sākot no interneta veikalu un maksājumu sistēmu kļūmēm līdz mākoņpakalpojumu pārrāvumiem.

Reaģējot uz situāciju, ar paziņojumu klajā nācis arī pats “Amazon Web Services”. Uzņēmums norāda, ka konstatētas ievērojamas kļūmes pieprasījums apstrādē, kas skārušas “DynamoDB” datu uzglabāšanas sistēmu AWS reģionā “US–EAST–1”, kas atrodas Ziemeļvirdžīnijā, ASV.

Uzņēmums norāda, ka tūlīt pēc traucējumu konstatēšanas tika iesaistīti inženieri, un notiek aktīvs darbs pie problēmas seku mazināšanas un cēloņa noskaidrošanas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.