Latvijā
Sabiedrība

“Reportieri bez robežām” pauž nožēlu par ES sankciju izmantošanu, lai Baltijas valstīs aizliegtu RT1

Foto: Edijs Pālens/LETA

Starptautiskā organizācija “Reportieri bez robežām” (RSF) paudusi nožēlu, ka Baltijas valstis nepareizi izmantojušas Eiropas Savienības (ES) sankciju režīmu, lai aizliegtu retranslēt Krievijas valsts kontrolētās mediju grupas RT programmas.

Kā ziņots, Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) sekojusi Latvijas paraugam un aizliegusi Lietuvā translēt RT programmas, ņemot vērā, ka RT kontrolē Kremļa propagandists Dmitrijs Kiseļovs, kas iekļauts Eiropas Savienības (ES) sankcijām pakļauto fizisko personu sarakstā.

RSF norāda, ka tā šo programmu slēgšanu uztver kā nepareizu ES sankciju politikas izmantošanu, jo pret Kiseļovu noteiktās sankcijas neietver mediju aizliegšanu vai slēgšanu.

Neskatoties uz Krievijas propagandas agresivitāti Eiropā, ES sankcijas nav nedz likumīgs, ne piemērots līdzeklis cīņai pret to, uzskata RSF.

Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 30.jūnijā aizliedza Latvijā izplatīt septiņas RT televīzijas programmas, aicinot arī citas ES valstis darīt to pašu.

RT, kas iepriekš bija pazīstama kā “Russia Today” (“Krievija šodien”), ir valdības kontrolēts mediju konglomerāts, kas raida dažādās valodās un izplata Kremļa propagandu.

Saistītie raksti

NEPLP aizliegusi izplatīt RT, RT HD, “RT Arabic”, “RT Spanish”, “RT Documentary HD”, “RT Documentary” un RT TV raidījumus.

Latvija šo kanālu aizliegšanu pamatoja ar to, ka RT kontrolē Kiseļovs, kas iekļauts ES sankcijām pakļauto fizisko personu sarakstā, jo izplatījis propagandu, kas atbalsta Ukrainai piederošās Krimas pussalas aneksiju un militāro iebrukumu Austrumukrainā.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.