
Rīgas dome rosinās samazināt cērtamo koku daudzumu Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa būvniecībai 0
Rīgas dome rosinās samazināt cērtamo koku daudzumu Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa būvniecībai, liecina šodien sasauktās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas darba kārtība.
Komiteja plāno uzdot Ārtelpas un mobilitātes departamentam veloceļa projekta īstenošanas laikā rast risinājumus, lai pēc iespējas samazinātu cērtamo koku apjomu. Departamentam tā kompetences ietvaros plānots uzdot līdz 1.novembrim sagatavot jaunu koku stādīšanas plānu Imantas apkaimē.
Komiteja arī plāno uzdot departamentam sadarbībā ar Mājokļu un vides departamentu un Pilsētas attīstības departamentu līdz 1.oktobrim sagatavot priekšlikumus saistošajos noteikumos “Par koku, kas aug ārpus meža, aizsardzību, uzturēšanu un ciršanu”, lai infrastruktūras projektu īstenošanas laikā sekmētu koku stādīšanas apjomus un mazinātu koku ciršanu.
“Ieklausoties iedzīvotāju bažās par koku izciršanu, esam rosinājuši papildu koku stādīšanu gan projektā, gan citviet Imantas apkaimes robežās,” skaidro Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Marta Kotello (P).
Viņa uzsvēr, ka Rīgai šis projekts ir nepieciešams, un tas paredz ne tikai veloceļu, bet arī labiekārtotas ietves gājējiem un pārbūvētus vairākus krustojumus, kas būtiski uzlabos gājēju drošību.
Viņa solīja pilnveidot normatīvos aktus, lai kokus pilsētvidē būtu vieglāk gan stādīt, gan aizsargāt.
Kopumā projektā plānots iestādīt 126 jaunus kokus, vairāk nekā 3900 krūmus un vairāk nekā 13 000 citu apstādījumu.
LETA jau ziņoja, ka divu dienu laikā 2000 Imantas iedzīvotāju parakstījušies pret koku izciršanu Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa izbūvei, aģentūrai LETA pavēstīja Rīgas domes opozīcijas deputātu frakcijas “Suverēnā vara, Apvienība Jaunlatvieši” (SV/AJ) pārstāvji.
SV/AJ sāka vākt iedzīvotāju parakstus pēc tam, kad Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja pagājušajā piektdienā, 25.jūlijā, noraidīja priekšlikumu apturēt veloceļa “Rīga-Babīte-Piņķi” projekta īstenošanu, lai pārvērtētu nocērtamos kokus veloceļa izbūvei.
Pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītāja pienākumu izpildītāja Ingūna Urtāne iepriekš pauda, ka sabiedriskā apspriešana un citas ar projekta īstenošanu saistītās darbības notikušas saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Turklāt viņa solīja, ka būvniecības laikā tiks saglabāts katrs koks, kuru būs iespēja saglabāt.
Veloceļa izbūves projektā plānots līdz 2026.gadam izbūvēt veloinfrastruktūru ar kopējo garumu 7,3 kilometri posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Nameja krastmalai Ķīpsalā.
Darbus veic piegādātāju apvienība “VIA un VIANOVA”. Kopējā līgumsumma ir 13,2 miljoni eiro.