
It kā atklāti, bet klusi – jauna veloceliņa vārdā Imantā ziedos vairāk nekā 200 koku? 0
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē vairākums deputātu nepiekrita opozīcijas ierosinājumam un neapturēja Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa būvniecības projektu.
Deputāte Ļubova Švecova (SV/AJ) sēdē skaidroja, ka projekta īstenošana jāaptur, ņemot vērā plānoto koku izciršanu. Imantas iedzīvotāji esot pauduši negatīvu viedokli par koku iznīcināšanu, turklāt iecerētais neesot pienācīgi apspriests ar vietējiem. Tāpēc iecere esot jāpārtrauc, lai varētu mainīt veloceliņa trasi.
Saskaņā ar Švecovas pausto, projekts paredz vairāk nekā 250 koku likvidēšanu un 136 koku stādīšanu.
Pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītāja pienākumu izpildītāja Ingūna Urtāne gan pauda, ka sabiedriskā apspriešana un citas ar projekta īstenošanu saistītās darbības notikušas saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Turklāt viņa solīja, ka būvniecības laikā tiks saglabāts katrs koks, kuru būs iespēja saglabāt. Pēc divu stundu diskusijām, neiztiekot arī bez personīgiem apvainojumiem, deputāti noraidīja lēmumprojektu par projekta apturēšanu.
Jau ziņots, ka šajā projektā plānots līdz 2026.gadam izbūvēt veloinfrastruktūru ar kopējo garumu 7,3 kilometri posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Nameja krastmalai Ķīpsalā.
Tikmēr soctīklos par to izvērtusies ārkārtīgi skarba diskusija, lūk, komentāru izlase!
Koki jācērt abās Jūrmalas gatves pusēs??? Tur ir maz gājēju un velobraucēju, jau tagad!!! 200m tālāk veloceļš gar dzelzceļu!!!
— bubinators 🫃🏻 🏳️🌈 / very nepareizais (@ubinators) July 28, 2025
Krastiņa teica, ka tie esot “aizauguši džungļi”, tāpēc var zāģēt nost. Būtu podi ar izkaltušiem stādiem, būtu cita lieta.
— Kristiāns Vasiļevskis 🗽🇺🇦🇱🇻 (@christiansvsl) July 28, 2025
Kāds ir mērķis Jūrmalas gatves posmam, kurš dublē esošo Jūrmalas veloceliņu un izbeidzas pie Kurzemes prospekta ar neko? Vai Baltijas labākās veloinfras veidotāji zin, ka uz esošā Jūrmalas veloceļa jau veidojas ļoti bīstamas vietas un ir gatavs plāns tās novērst?
— Ivans Mucenieks (@skatiens) July 27, 2025
Attīsties kkur citur, piemēram, pa veco veloceliņu paralēli dažsimt metrus tālāk.
— Eriks Stendzenieks (@E_Stendzenieks) July 28, 2025
Ir varianti.
Šie divi pīlādži, piemēram.(Bērzs, izskatās, paliek.) pic.twitter.com/y8y2c4XFOA
— Maija Krastiņa (@instant_mk) July 28, 2025
Pažēlo sevi, taciņu zinātājs.
Es daudzus gadus esmu minies 75 km dienā Kauguri – Rīga – Kauguri un arī tagad regulāri izmetu apli, kad uzturos Bebru ielā, neviens velorasts tur nav drūzmējies, strēdzis, cietis, ņemts uz kapota vai durvīm. Tev, kā komunistam šīm padomjaikā…— Eriks Stendzenieks (@E_Stendzenieks) July 28, 2025
Tā ir Jūrmalas gatve, ja pareizi saprotu? Vispār katrā no pēdējām lielajām vētrām tur ir gāzies kāds izpuvis koks. Uz ielas, kurā ir gana intensīva satiksme. Domāju, alejas laiks patiešām iet uz galu arī dabiskā ceļā.
— IvetaZee (@IvetaZee) July 28, 2025
Ko viņi domā darīt pēc Zolitūdes ielas krustojuma? Tur ir mājas burtiski pie ielas, Puto automazgātava utt. Tajā posmā ir praktiski nelietota ietve otrā, dzelzceļa pusē. Bet tad tie velopisēdisti šķērsojot J Gatvi taisīs papildus sastrēgumu, kur jau tā stāv stundām uz šlagbaumu?
— bubinators 🫃🏻 🏳️🌈 / very nepareizais (@ubinators) July 28, 2025
Ko niekus par kokiem! @Progresivie cīnās ar zemeslodes sakaršanu un lielām laika maiņām. #VairākLētasGaismas
— Ainārs Zelčs (@Eraksti) July 26, 2025
Nu ko Jūs vispār saprotat no progresīvas saimniekošanas!? Kokus taču izcirst nolēma vēl "iepriekšējā" dome, tāpēc pašreizējie var tik vien, kā apvaimanāties un… apgūt piķi! 🤨 pic.twitter.com/y2Y3lnynfz
— A.Mūrnieks (@MurnieksA) July 28, 2025
Kaut kā koki neizskatās pēc nokaltušiem….
kāpēc melojat?!🤥🇱🇻— Skaidrite Iesalniece (@SkaidriteIesal7) July 28, 2025
?
paldies par rūpēm par manu apkaimi, bet Ziemeļblāzmas pieturā nekad nav bijis nekāds laukums, koku skaits pieturas apkārtnē netiks samazināts, tie faktiski vienkārši tiks pārvietoti pa apkārtni, uz Jaunciemu daudz izcērt.
Pat VAB, kuri parasti pret, šeit neko tādu nesaskatīja.— Vidus iela 4-12 Alūksne (@Sawtwistinmaxi1) July 28, 2025
Tā arī neviens no domes nav atbildējis – kāpēc jābūvē paralēls veloceļš 200 m no jau esošā veloceļa gar dzelzceļu? To jau nu gan vajadzētu pamatot kaut kā.
— Pro-outhouse (@tilmeitene) July 27, 2025
Pirmie jaunās Domes darbiņi. Rīgai prioritāri vajadzīgais veloceliņš pāris riteņbraucējiem! Un tieši liepu alejā! Kāds varens ieguldījums Latvijai no kā noteikti labumu gūst visi nodokļu maksātāji, īpaši, cītīgākie maksātāji – Rīgas pensionāri, kam soliņu vietā nu būs velotrase. https://t.co/XNzZ5LXg1J
— BRIGITY (@BSmildzina) July 28, 2025