Šlesers jautā Gausam: Kāpēc “airBaltic” galamērķos nevar nonākt ar mūsu jaunajām lidmašīnām? 81

Kādreizējais satiksmes ministrs, 14. Saeimas LPV frakcijas priekšsēdētājs Ainārs Šlesers TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs” no lidsabiedrības “airBaltic” valdes priekšsēdētāja Martina Gausa mēģina noskaidrot, kāpēc “airBaltic” galamērķos vairumā gadījumu nevar nonākt ar jauniegādātajām lidmašīnām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Lasīt citas ziņas

“Tas, ka Latvijai ir sava aviokompānija, ir pluss, tas ir pozitīvi vērtējams. Tas, ka mums ir daudz tiešo lidojumu, arī ir pluss. Un tas ir ieguvums salīdzinājumā ar to pašu Igauniju un Lietuvu. Bet šodien es nemēģināšu reklamēt pozitīvās lietas. Mums vajadzētu aprunāties par problēmlietām, par kurām es kā politiķis esmu daudzkārt runājis,” uzsver Šlesers.

“Mēs esam iegādājušies daudz jaunas lidmašīnas. Diemžēl joprojām uz daudziem galamērķiem ir jālido ar vecām lidmašīnām, kuras tiek nomātas no citām kompānijām, bet mūsu jaunās lidmašīnas tiek iznomātas. Līdz ar to Gausa kungam vajadzētu viest skaidrību, kāpēc tas tā notiek. Un jautājums, vai tas tiešām ir izdevīgi un vai tā ir pareizi rīkoties?” turpina Saeimas deputāts.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vietējais tirgus, protams, ir ļoti svarīgs, bet nav tik slikti kā izklausās. Mēs šogad esam pārvadājuši četrus miljonus pasažieru. “airBaltic”, salīdzinot ar populāciju, ir lielākā valsts lidsabiedrība Eiropā – ja mēs būtu vācieši, “Lufthansa” būtu divarpus reizes lielāka,” atbildi iesāk Gauss.

“Mēs pārvadājam pasažierus uz vairāk galamērķiem nekā citas aviokompānijas. Patlaban ir vasaras pīķis. Nupat atgriezos no Minhenes. Visā Eiropā dzirdam par atceltiem lidojumiem. Tā ir Eiropas problēma – “airBaltic” ļoti reti atceļ kādu lidojumu, jo mēs vēlamies pārvadāt pasažierus. Lai to darītu, mums ir vajadzīgs lidmašīnas. Mums pašiem nav savu lidmašīnu un es par to pastāstīšu. Vai nu mēs atceļam reisus, vai ņemam citas lidmašīnas. Un tas ir tas, ko mēs darījām arī pagājušajā gadā, darām šogad un drošvien turpināsim tā darīt arī nākamgad. Bet tajā pašā laikā mums ir izaugsme. Tirgus šeit ir stiprs. Mēs esam tirgus vadošā firma Igaunijā, esam trešajā vietā Lietuvā. “airBaltic” ir valsts uzņēmums, mums ir divarpus tūkostoši darbinieku, šogad nopelnīsim apmēram 700 miljonus eiro, kas ir lielākā summa līdz šim. Un viss paliek Latvijā. 80% no naudas mēs ieņemam pasaulē un tikai 20% mēs nopelnām Latvijā. Šeit mēs esam Nr. 1 lidsabiedrība, citi samazinās, bet mēs augam. Mums ir modernākā flote pasaulē. Nupat mums piešķīra balvu kā vislabākajai aviokompānijai Austrumeiropā. Aviokompānijas vietējā reputācija ir ļoti svarīga, bet mums ir svarīgi, lai esam patīkami arī starptautiski,” turpina Gauss.

“Attiecībā uz faktu, ka mēs lidojam ar citām lidmašīnām un dažas no mūsu jaunajām lidmašīnām ir citām kompānijām – tas nāk no kovida laika. Mēs turpinājām iegādāties lidmašīnas, bet mēs tās visas nevarējām izmantot, mums bija jāaptur reisi un radās arvien lielāki zaudējumi. Un radās jautājums, kā mēs varam nodrošināt, lai šīs lidmašīnas lidotu? Mēs noslēdzām līgumus ar Lufthansu un SAS, lai viņiem nodotu papildus lidmašīnas. Priekš mums šie ir ļoti ienesīgi līgumi, tie nes mums peļņu, lai mēs varētu atvērt jaunus galamērķus. Mēs no tiem nevaram atteikties, jo tad samazinātos peļņa. Mēs varam atcelt savus reisus, vai tomēr ņemt citas lidmašīnas, bet tās nav tik pat modernas kā mūsu lidmašīnas, kas ir modernākās pasaulē,” skaidro Gauss.

Vairāk skaties pievienotajā video!

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.