Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto. pexels.com/ Alireza Akhlaghi

Tā, iespējams, bija cilvēciska kļūda! Aviācijas eksperts atklājis savu teoriju nokritušās lidmašīnas lietā 0

Aviācijas eksperts uzskata, ka “Air India” lidojumā AI171 otrais pilots nejauši pacēla spārnu atlokus, nevis ievelkamo šasiju, kas izraisīja lidmašīnas katastrofu.

Reklāma
Reklāma
Iespējamie sliktākie scenāriji: kā Izraēlas un Irānas konflikts var skart pasauli?
Kokteilis
Īsta mīlestība atnāks, bet kad? Noskaidro, kurā dzīves posmā sastapsi savu dvēseles radinieku, balstoties uz savu dzimšanas mēnesi
Krievija izmantos šo brīdi, lai uzbruktu Baltijas valstīm – britu ģenerālis brīdina, ka NATO var nonākt starp divām frontēm
Lasīt citas ziņas

Komerciālās aviācijas pilots un “YouTube” satura veidotājs Kapteinis Stīvs, kurš analizē aviokatastrofas un bīstamas situācijas, izteicis savu teoriju par incidentu, kurā dzīvību zaudēja 241 cilvēks, vēsta “Daily Mail“.

Lidojumā uz Londonu “Boeing 787 Dreamliner” neilgi pēc pacelšanās sāka zaudēt augstumu un avarēja, ietriecoties dzīvojamajā rajonā netālu no Ahmedābādas, Gudžarātā. Kapteinis Stīvs norādīja, ka, iespējams, notikusi ārkārtīgi vienkārša kļūda kabīnē, kad otrais pilots nejauši pacēlis spārnu atlokus, kad viņam tika uzdots ievilkt šasiju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš sacīja: “Lūk, ko es domāju, ka notika — atkal, draugi, šis ir tikai mans viedoklis. Es domāju, ka pilots, kurš vadīja lidmašīnu, noteiktā brīdī teica otrajam pilotam: “Šasija augšā”.”

“Es domāju, ka otrais pilots paņēma atloku sviru un pacēla atlokus, nevis šasiju. Ja tā bija, tas daudz ko izskaidro, kāpēc lidmašīna pārstāja lidot.”

Stīvs paskaidroja, ka atloku pacelšana izraisītu strauju gaisa ātruma un augstuma zudumu, ko pilotam būtu ļoti grūti kontrolēt.

Viņš piebilda, ka “Boeing 787” kompozītmateriāla spārni normāli izliekas uz augšu pacelšanās laikā, kad lidmašīna paceļas gaisā.

Taču “Air India” lidmašīnai, pēc fotogrāfijām un video liecībām, šādas spārnu izliekšanās nebija redzama, un tiek plaši spekulēts, ka pacelšanās laikā kļūdas dēļ varētu būt pacelti atloki, kas palīdz radīt cēlējspēku.

No 242 cilvēkiem lidmašīnā izdzīvoja tikai viens, un vēl vismaz 24 cilvēki gāja bojā uz zemes, padarot šo par postošāko aviokatastrofu pēdējās desmitgades laikā. Pašlaik vēl nav skaidrs, kas izraisīja ceturtdien notikušo traģēdiju — starp iespējamajiem iemesliem min gan tehniskas problēmas, gan cilvēka kļūdu.

Starp bojāgājušajiem, domājams, ir arī lidmašīnas kapteinis Sumeets Sabharvals, kuram bija 8200 stundu lidojumu pieredze.

Otrais pilots bija Klaivs Kunders no Mumbajas, kurš bija uzkrājis 1100 lidojuma stundas un apmācību pabeidzis Floridā, “Paris Air Flight School”.

Reklāma
Reklāma

Vienīgais izdzīvojušais ir 40 gadus vecais Višvašs Kumars Ramešs, kuru slimnīcā apmeklēja arī Indijas premjerministrs Narendra Modi.

Ramešs stāstīja Indijas ziņu kanālam “DD” News: “Es joprojām neticu, ka izdzīvoju,” un no slimnīcas gultas piebilda: “Lidmašīna it kā “iesprūda gaisā” neilgi pēc pacelšanās, pēc tam sāka mirgot zaļas un baltas gaismas – un pēkšņi tā ietriecās ēkā un eksplodēja.”

Viņš sacīja: “Uz mirkli man likās, ka arī es miršu. Bet, kad atvēru acis un paskatījos apkārt, sapratu, ka esmu dzīvs. Es joprojām nespēju noticēt, ka izdzīvoju.”

Vismaz 24 cilvēki tika nogalināti uz zemes, kad lidmašīna nogāzās uz ēdnīcas ēkas, kurā tobrīd pusdienoja studenti.

Piektdien no atlūzām tika atrasts lidojuma datu reģistrators jeb “melnā kaste”, kas, visticamāk, sniegs norādes par notikušā iemeslu.

Lidmašīnas digitālais lidojuma datu reģistrators tika atrasts uz kādas ēkas jumta netālu no katastrofas vietas, un Indijas Aviācijas negadījumu izmeklēšanas birojs paziņoja, ka tas ir sācis darbu ar “pilnu jaudu”.

Indijas civilās aviācijas ministrs Rāms Mohans Naidu sociālajos tīklos apstiprināja, ka melnās kastes atgūšana ir nozīmīgs solis izmeklēšanā.

ASV šajā izmeklēšanā piedalīsies Nacionālā transporta drošības pārvalde (NTSB), Federālā aviācijas administrācija (FAA), kā arī uzņēmumi “Boeing” un “General Electric”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.