Taxify. REUTERS/LETA

“Taxify” klienti var atgūt pārmaksāto summu par braucienu Jaungada naktī 0

Taksometru izsaukšanas platforma “Taxify” atlīdzinās augsto tarifu par Jaungada nakts braucieniem, un klienti kompensācijām var pieteikties līdz 7.septembrim, aģentūru LETA informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

LETA jau ziņoja, ka “Taxify” Jaungada naktī uz dažām stundām pārsniedza Rīgas domes noteiktos maksimālos tarifus un paziņojumā patērētājiem norādīto braukšanas maksu.

Lai arī “Taxify” cenu paaugstinājumu skaidroja ar augsto taksometru pieprasījumu, ko risināja ar dinamiskās cenas aprēķina algoritmu, PTAC platformas īstenoto komercpraksi uzskata par negodīgu, jo “Taxify” klientiem izsūtītajos paziņojumos bija iekļāvusi informāciju tikai par to, ka Jaungada naktī tiks piemēroti tobrīd spēkā esošie Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktie taksometru maksimālie tarifi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sabiedrība aplikācijas “Taxify” lietotājiem 2017.gada 28.decembrī uz elektronisko pastu izsūtīja informāciju, kurā cita starpā informēja, ka “Vecgada vakarā un Jaungada rītā visiem braucieniem tiks piemērots jauns tarifs – 2,13 eiro par iekāpšanu, 0,71 eiro par kilometru un 0,14 eiro minūtē”.

PTAC konstatēja, ka “Taxify” paziņojumā sniedza patērētājiem maldinošu informāciju, jo 2018.gada 1.janvārī no plkst.2 līdz 5, izmantojot lietotni “Taxify”, patērētājiem netika piemērota paziņojumā norādītā braukšanas maksa, bet gan ievērojami augstāka maksa nekā tā iepriekš tika norādīta patērētājiem adresētajā paziņojumā. Proti, minētajā laika periodā braukšanas maksa lietotnē “Taxify” tika aprēķināta pēc dinamiskās cenas aprēķina algoritma. Tādējādi patērētājiem adresētajā paziņojumā sākotnēji nebija ietverta visa patērētājam būtiskā informācija par pakalpojumu, t.i., braukšanas maksas piemērošanu.

PTAC “Taxify” īstenoto komercpraksi saistībā ar izplatīto paziņojumu patērētājiem uzskata par negodīgu.

Kā informēja PTAC, “Taxify” ir apņēmusies veikt labprātīgas darbības, lai novērstu patērētājiem radīto kaitējumu, proti, visiem aplikācijas “Taxify” lietotājiem, kuri par taksometru pakalpojumiem norēķinājās bezskaidrā naudā, atmaksāt starpību starp cenu, kura bija norādīta paziņojumā, un cenu, kura bija norādīta aplikācijā “Taxify”.

Sabiedrība ir apņēmusies izsūtīt visiem aplikācijas “Taxify” lietotājiem, kuri brauca dinamiskā tarifa stundās, izmantojot aplikāciju “Taxify”, ziņas un atmaksāt starpību klientiem, kuri maksāja bezskaidrā naudā, ja klients aizpildīs pieteikuma formu, kurā būs jānorāda telefona numurs un jāatzīmē, ka klients vēlas saņemt atpakaļ pārmaksāto starpību. Starpība tiks atgriezta bezmaksas kuponu veidā.

Lai pieteiktos kompensācijai, “Taxify” aicina patērētājus aizpildīt pieteikumu līdz 7.septembrim, apmeklējot interneta adresi “https://ej.uz/7v9i”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.