Foto: publicitātes

Turpmāk noteiks pircējiem draudzīgākos tirgotājus depozīta iepakojumu pieņemšanā: līderos “Vesko”, “LaTS” un “Lidl” 10

Apstrādājot informāciju par taromāta pieejamības laiku, veikto apkopju biežumu un tīrības pakāpi, kā arī nodoto iepakojumu apjomu, SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” (DIO) noskaidrojis tos depozīta punktus, kuri nodrošina saviem pircējiem vislabāko servisu.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Par labāko mazo depozīta punktu augustā atzīts veikals “Vesko” (Upes iela 12, Glūdas pag., Jelgavas nov.), par labāko vidējo depozīta punktu – veikals “Labais” (Saules iela 55A, Madona), bet par augstāk novērtēto lielo depozīta punktu – veikals “Lidl” (Atbrīvošanas aleja 125, Rēzekne). Starp veikalu tīkliem augstāko novērtējumu trīs apakškategorijās ieguvuši “Vesko”, “LaTS” un “Lidl”.

Pircējiem draudzīgākos depozīta punktus plānots noteikt arī turpmāk – nākamie uzvarētāji tiks paziņoti oktobrī.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Depozīta iepakojumu nodošana kļuvusi par sabiedrībā ļoti pieprasītu pakalpojumu, un šī pakalpojuma kvalitāte lielā mērā atkarīga no tirgotāju iesaistes – rūpes par to, lai taromāts ir iztukšots un tīrs, ir tirgotāju atbildība, kas vienlaikus ietekmē arī viņu reputāciju un pircēju apmierinātību.

Šobrīd depozīta sistēmā nodoti jau vairāk nekā 111 miljoni tukšo iepakojumu, kuru pieņemšanu ir nodrošinājuši tirgotāji, tādēļ vēlamies pateikties visiem tiem, kuri tur godā savu pircēju ērtības un sniedz ieguldījumu ilgtspējīgā saimniekošanā, aktīvi iesaistoties depozīta sistēmā. Šādi vēlamies noskaidrot un uzslavēt tos tirgotājus, kuri nodrošinājuši labāko servisu saviem pircējiem un tādējādi padarījuši arī apkārtējo vidi tīrāku.

Vienlaikus redzam, ka ir veikali, kuriem rādītāji nav tik labi un ir vieta izaugsmei – turpināsim ar šiem veikaliem aktīvi strādāt, lai uzlabotu klientu pieredzi,” stāsta “SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Pircējiem draudzīgākie depozīta punkti – Glūdas pagastā, Madonā un Rēzeknē
Taromātu apkalpošanas reitinga uzvarētāji tika noteikti divās galvenajās kategorijās – individuāls veikals un veikalu tīkls. Savukārt katrā kategorijā tika noteiktas trīs apakškategorijas, iedalot tirdzniecības vietas pēc tajos izvietoto taromātu pieņemšanas apjomiem – mazais depozīta punkts (mazas jaudas taromāta modelis), vidējais depozīta punkts (vidējas jaudas taromāta modelis) un lielais depozīta punkts (lieljaudas taromāta modelis).

Individuālo veikalu kategorijā par labāko mazo depozīta punktu tika atzīts veikals “Vesko” (Upes iela 12, Glūdas pag., Jelgavas nov.), bet par labāko vidējo depozīta punktu – veikals “Labais” (Saules iela 55A, Madona). Savukārt veikalam “Lidl” (Atbrīvošanas aleja 125, Rēzekne) tika piešķirts labākā lielā depozīta punkta statuss. Šie veikali veikuši regulāras taromātu apkopes un iztukšošanu, nodrošinot gandrīz nepārtrauktu depozīta punktu pieejamību saviem pircējiem.

Reklāma
Reklāma

“Paldies par labajiem vārdiem, kas veltīti mūsu veikalam. Meitenes patiešām ļoti čakli strādā un cenšas apkalpot pircējus vislabākajā kārtībā, kā arī apgādāt veikalu ar precēm un nodrošināt depozīta taras pieņemšanu.

Depozīta sistēmas ieviešana Latvijā mums, mazajiem lauku veikaliem, sagādāja vairākas problēmas, un viena no tām ir papildu darbs veikala darbiniekiem, jo taromāta apkalpošana prasa papildu laiku un darba ieguldījumu. Mūsu veikalā strādā divas darbinieces – pa vienai katrā maiņā, līdz ar to visus darbus veic viens cilvēks un tikt galā ar visiem pienākumiem nav viegli.

Bet, neskatoties uz to, mūsu darbinieki saprot lietas svarīgumu un atbildīgi izpilda likuma prasības,” komentē SIA “Jelgavas tirgotājs” valdes priekšsēdētāja Tatjana Ovčiņņikova.

“Esam priecīgi un pagodināti par iegūto titulu. Lai gan tukšās taras nodošana sabiedrībai kopumā nav sveša, tajā pašā laikā depozīta sistēma kopumā ir kas jauns visām iesaistītajām pusēm – ražotājiem, tirgotājiem un pircējiem, kas prasa gan mācīšanos, gan pielāgošanos augstāka mērķa – tīrākas Latvijas dabas – labā.

Lai arī informējam klientus ar dažādiem informācijas materiāliem un mutiski veikalā, tomēr, lai sistēma pilnvērtīgi darbotos un iepakojumu nodošanas vide būtu patīkama ikvienam, aicinām sabiedrību būt saprotošiem un atcerēties, ka taromāts pieņem tikai speciāli marķētu taru. Citu taru lūdzam nenest uz veikalu, savukārt alus, sulu un saldo dzērienu iepakojumu lūdzam izskalot, lai izvairītos no dzērienu atlieku iztecēšanas gan klientu somās un automašīnās, gan pašā taromātā. Tas nodrošinās, ka veikala darbiniekiem ir patīkamāka ikdienas taromāta tīrīšana un neveidojas nevēlamas smakas ap taromātu, kas var radīt nepatīkamu iepirkšanos veikalos,” stāsta veikalu tīkla “Labais” valdes locekle Ilze Priedīte.

“Depozīta sistēma palīdz taupīt planētas resursus un izejmateriālus, kas cieši savijas ar “Lidl” biznesa pieeju. Šī atzinība pierāda, ka “Lidl” depozīta modelis, pašiem iegādājoties un apkalpojot taromātus, ir apliecinājis sevi kā klientiem draudzīgākais.

Ir prieks būt atzītiem par labāko depozīta pakalpojuma sniedzēju Latvijā, par ko sakām lielu paldies mūsu veikalu kolēģiem, kuri nodrošina efektīvu taromātu tīrīšanu un apkalpošanu,” uzsver “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja Antra Birzule.

Augstāk novērtētie veikalu tīkli – Vesko, LaTS un Lidl
Tāpat tika noteikti veikalu tīkli, kuru pārstāvētās tirdzniecības vietas kopējā rezultātā nodrošinājušas pircējiem labāko servisu. Par labāko veikalu tīklu, kur darbojas mazie depozīta punkti, tika atzīts SIA “Baltstor” pārstāvētais veikalu tīkls “Vesko”. Augstāko vērtējumu veikalu tīklu kategorijā, kur darbojas vidējie depozīta punkti, saņēma SIA “Latvijas Tirgotāju savienības” pārstāvētais veikalu tīkls “LaTS”, bet par labāko veikalu tīklu, kur darbojas lielie depozīta punkti, atzina veikalu tīklu “Lidl”.

“Kopumā šo veikalu tīklu darbība vērtējama pozitīvi, taču katrā no tīkliem ir tirdzniecības vietas, kuru rādītāji nav apmierinoši – tas, cik labu servisu šie veikali nodrošina pircējiem, atkarīgs gan no darba organizācijas tirdzniecības vietā, gan veikala vadības un darbinieku attieksmes.

Gan citu valstu, gan arī Latvijas pieredze liecina, ka pircēji “balso ar kājām”, un gadījumā, ja viņu iecienītais veikals ilgstoši nenodrošinās labu servisu depozīta punktā, viņi dosies uz citu tirdzniecības vietu, kur ne vien nodos depozīta iepakojumus, bet veiks arī savu nākamo pirkumu,” skaidro M. Stūrītis.

Vērtēšanas kritēriji
Aprēķinot taromātu apkalpošanas reitingu, tika ņemti vērā trīs galvenie kritēriji – pirmkārt, tika vērtēts taromātā nodoto iepakojumu apjoms vienas dienas laikā. Otrkārt, tika ņemts vērā ātrums, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī tika izskatīts taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežums un kvalitāte.

Taromātu apkalpošanas reitingā tika iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus iepakojuma nodošanas apjomus.

Kopumā taromātu apkalpošanas reitingā tika izvērtētas 700 iepakojumu pieņemšanā pieprasītākās tirdzniecības vietas laika periodā no 1. līdz 14. augustam. Jāpiebilst, ka visas tirdzniecības vietas, kuras noslēgušas līgumu ar operatoru, saņem apsaimniekošanas maksu par katru pieņemto iepakojuma vienību, turklāt aptuveni pusi no apsaimniekošanas maksas sastāda darbaspēka izmaksas.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.