Foto. Scanpix/LETA

Vai zināji, ka stjuartes izmanto slepenu valodu, lai aprakstītu pasažierus? 19

Kad pienāk jūsu ceļojuma diena, jūs iekāpjat lidmašīnā un mierīgi lidojat, domājot, ka nevienam jūs nerūpat? Tā nav gluži taisnība. Stjuarte, kas vairāk nekā 10 gadu strādājusi Apvienotās Karalistes aviokompānijā, atklāja salona apkalpes locekļu noslēpumus – viņiem ir sava slepena valoda.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Slepeno valodu bieži lieto salona apkalpes locekļi, lai nomierinātu pasažierus vai vienkārši tāpēc, ka viņi runā par lietām, kuras viņiem nevajadzētu, raksta tabloīds The Sun. Ja vēlies uzzināt, vai stjuarti runā par tevi, ir vērts apgūt šo slepeno valodu.

Piemēram, ja jūs sēžat 13D krēslā, mēs jūs sauksim par Delta 13. — atklāj stjuarte. “Ja dzirdat savas sēdvietas numuru tajā pašā teikumā, kurā ir vārds “Bob”, tas nozīmē, ka esat pievērsis kāda cilvēka uzmanību, jo apkalpes locekļi izmanto šo saīsinājumu, lai apzīmētu “labāko vietu lidmašīnā”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ir vēl viens veids, kā mēs paziņojam otrai salona apkalpei, vai jūs mums patīkat, un tā ir cheerio metode.” Izkāpjot no lidmašīnas, mēs atvadāmies no katra pasažiera, bet, ja viņi jums saka “cheerio”, tas nozīmē, ka būtu jauki atkal jūs redzēt lidmašīnā.

Un, ja jūs apkalpe nosauc par “Filipu”, jūs esat izdarījis kaut ko nepareizi, un, iespējams, jums vajadzētu sagaidīt sliktu apkalpošanu atlikušajā lidojuma laikā. Šis nosaukums cēlies no termina PILP (Pasažieris, kuram es gribētu iesist), taču laika gaitā tas mainījās un kļuva mazliet smalkāks.

Viens no veidiem, kā izvairīties no Filipa etiķetes, ir bieži nezvanīt izsaukšanas pogu, kas stjuartēm patiešām nepatīk.

“Jums kā pasažierim ir visas tiesības sagaidīt servisu, ja tas ir nepieciešams, taču ir vērts pārbaudīt, ko mēs darām un vai ir īstais brīdis nospiest pogu,” skaidro stjuarte. “Piemēram, ja mēs jūs apkalpojam un vedam dzērienus vai ēdienu, vienīgā reize, kad mums vajadzētu piezvanīt, ir ārkārtas situācija. Ja viss ir kārtībā, esiet pacietīgs.”

Viņa atklāj, ka apkalpei ir ļoti ātri skaidrs, kurš reisā būs Filips, un attiecīgi viņu apkalpo, “tāpēc paturiet to prātā, ja esat pieradis nospiest pogu.”

Ir arī daži lidojumu kodi, kas pasažieriem būtu jāzina avārijas gadījumā.

Sliktākajā gadījumā, ja lidmašīna nokrīt, ir sistēma, kas visiem būs jāievēro. SBSE — saistīts ar drošību, drošības jostām un izeju. “Tas nozīmē, ka mums būs nepieciešams, lai jūs droši sēdētu savos sēdekļos, piesprādzētu drošības jostas un zinātu, kur atrodas tuvākā un pieejamākā izeja,” saka stjuarte.

“Ja mēs nosēžamies ūdenī, jums būs jābūt uzvilktām glābšanas vestēm un jābūt gatavam piepūst to.”

Reklāma
Reklāma

Kad mēs nolaižamies, mēs meklēsim arī PAB (pasažieri kustībā). Viņi mums palīdzēs atvērt izejas durvis un sagatavot evakuācijas tekni, lai varētu visiem palīdzēt pēc iespējas drošāk izkāpt no lidmašīnas. Tāpēc nākamreiz, kad atrodaties lidmašīnā, mēģiniet nerīkoties kā Filips.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.