Vērtīga pieredze! Ja neizlasīsi mazos burtiņus “EuroPark” stāvvietā, var gadīties maksāt sodu pat tad, ja visu it kā izdarīsi pareizi 0
Linda Tunte

Neslēpšu, ka šis stāsts ir par mani pašu un to, kā gandrīz nonācu parādu piedzinēju redzeslokā.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Festivāla “Summer Sound” apsargs nogāž gar zemi jaunieti un ar kāju iesper tam pa seju 101
Veselam
Šis virtuves produkts, ko izmanto daudzi, var izraisīt jauna veida gripu vai lēnām mūs nogalināt
“Nezinu, vai šo meiteņu vecāki vispār zina par šādām aktivitātēm…” Sieviete brīdina par bīstamu tendenci, kas strauji izplatījusies bērnu vidū
Lasīt citas ziņas

Jūnijā uz 19 minūtēm savu automašīnu novietoju “EuroPark” autostāvvietā. Jā, uzraksts uz informatīvā dēļa vēstīja, ka pirmā stunda ir bez maksas, taču droši nezināju, cik ilgi būšu prom un vai pa vidam atcerēšos aplikācijā atzīmēt stāvēšanas sākumu, tāpēc uzreiz atvēru aplikāciju un atzīmēju tajā laika atskaites sākumu, ka esmu novietojusi auto. Nodomāju – gan jau taču viņi fiksēs, ka pirmā stunda ir bez maksas, bet tālāk sāks rēķināt maksu.

Viss it kā noritēja gludi. Jau pēc pieminētajām 19 minūtēm atgriezos pie mašīnas un centos apturēt maksājumu. Ziņa, ka man par stāvēšanu jāsamaksā 1,19 eiro pat pārlieku nesatrauca – jā, pirmā stunda ir bez maksas, bet varbūt pati ko ne tā saspiedu, tāpēc biju gatava samaksāt un doties prom.

CITI ŠOBRĪD LASA
Taču aplikācija maksājumu nepieņēma, izmetot paziņojumu, ka maksājums ir kļūdains. Arī šajā brīdī turpināju domāt – gan jau tas tāpēc, ka pirmā stunda ir bez maksas, tāpēc patiesībā nav jāmaksā un tehnoloģijas “samulsušas”.

Tomēr aplikācijā turpināja pienākt paziņojumi, ka man nav izdevies veikt maksājumu. Vēl pāris reizes pamēģināju, pārbaudīju, ka kartes dati ir pareizi, jā, tie ir korekti, tomēr maksājums joprojām neizdevās. Likos mierā, ignorēju uznirstošos paziņojumus.

Viendien gan nolēmu vēlreiz papētīt, kas tur par vainu, un pamatīgi apstulbu – mans maksājums joprojām rādījās 1,19 eiro, taču nu jau klāt nākuši arī 7,50 eiro soda naudā. Par ko? Es taču toreiz iekļāvos bezmaksas stundā un galu galā – samaksāt nevaru vien aplikācijas kļūdas dēļ, ne tāpēc, ka negribētu.

Un vēl “uznira” paziņojums, ka tikšu nodota parādu piedzinējiem. Tobrīd tapa skaidrs, ka nevaru vairs izturēties tik vieglprātīgi pret šo situāciju un vērsos “EuroPark”.

Varu uzteikt operatoru darbu – atbildi saņēmu jau burtiski pēc dažām minūtēm, mans maksājums tika anulēts un viss kārtībā. Saņēmu ieteikumu turpmāk bezmaksas periodā lietotni neizmantot, kas man bija jaunums, jo vai tad nav iespējams automātiski vienkārši par pirmo stundu neiekasēt?

Saņēmu arī oficiālo skaidrojumu no “EuroPark”, ar ko dalos, lai kāds cits varētu mācīties no manām kļūdām.

Vai stāvvietas aplikācijā ir jāreģistrējas, ja pirmā stunda ir bez maksas un neplānoju stāvēt ilgāk? Uzņēmumā atbild:

“Autostāvvietās noteikumi par bezmaksas laika saņemšanu var būt atšķirīgi. Autostāvvietās ar video kontroli (attālināta kontrole) pamata bezmaksas laiks tiek piešķirts automātiski, t. i. nekāda veida darbības autostāvvietas izmantotājam nav jāveic, t.sk. mobilajā lietotnē, un autostāvvietas lietošanas laika uzskaite jāuzsāk tikai pēc bezmaksas laika beigām, tādējādi veicot apmaksu pēc tarifa par faktiski izmanto laiku pēc bezmaksas laika beigām.

Šādās stāvvietās var būt arī pieejams papildu bezmaksas laiks, kuru iespējams saņemt pie konkrēta nomnieka, veicot reģistrāciju kioskā, piemēram, sporta klubos u.tml. Autostāvvietās, kurās nav attālināta kontrole, bezmaksas laiks, ja tāds ir pieejams, vienmēr būs pieejams, tikai veicot reģistrāciju kioskā.

Reklāma
Reklāma

Šajā sakarā norādām, ka autostāvvietās ir izvietoti Autostāvvietas Lietošanas Noteikumi, kas skaidri un nepārprotami norāda uz izmantošanas kārtību, tāpat ir izvietotas ceļa un informatīvās zīmes, t.sk. par bezmaksas laika saņemšanas kārtību, ja tāds ir pieejams. Konkrētajā autostāvvietā zonā SJT bezmaksas laiks tiek piešķirts automātiski un lietotājam nav nepieciešamas veikt nekāda veida darbības, tādējādi, ja plānotais uzturēšanās laiks nav ilgāks kā pieejamais automātiskais bezmaksas laiks, lietotnē nekāda veida darbības nav veicamas.”

Vēlējos saprast arī par soda naudu noteikšanas principiem.

“Informējam, ka saskaņā ar “EuroPark” lietotnes izmantošanas noteikumiem, kopumā lietotājam ir iespēja apmaksāt pakalpojumu 28 dienu laikā. Pēc pirmajām 14 dienām tiek piemērota soda nauda 7,50 eiro apmērā, savukārt, ja arī papildus piešķirto 14 dienu laikā pakalpojuma maksa un sods nav apmaksāts, “EuroPark” ir tiesīgs piemērot līgumsodu saskaņā ar pakalpojuma Noteikumos atrunāto līgumsoda apmēru, kas tiek piemērots par Pakalpojuma apmaksas neveikšanu. Skatīt “EuroPark” lietotnes izmantošanas noteikumi un privātuma politika 4. un 5. sadaļas punktus.

Ja kādu apstākļu dēļ apmaksa nav veikta vai neizdodas veikt, aicinām sazināties ar “EuroPark”, zvanot Operatoru centram vai rakstot uz oficiālo e-pasta adresi, lai tiktu fiksēta informācija, veikta nepieciešamā pārbaude un sniegts situācijas risinājums.”
Kādi secinājumi? Tos mazos burtiņus uz lielajiem dēļiem laikam jādodas un jālasa pie katras stāvvietas, lai nesanāktu kā man. Tas nav pārāk vienkāršs uzdevums, jo noteikumu ir daudz, kā redzams arī pievienotajā foto.

Manuprāt, būtu krietni ērtāk, ja aplikācija tomēr to pirmo stundu fiksētu kā bezmaksas, jo var taču būt tā, kā man todien gadījās, kad pat nezināju, uz cik ilgu laiku atstāšu auto, taču vēlējos visu izdarīt godīgi.

Bet labā ziņa – uzņēmuma komanda tiešām bija atsaucīga un pretimnākoša, reaģēja nekavējoties uz manu problēmu, tāpēc – ja rodas nepatikšanas, komunicējiet un risiniet!

Ziņo!

Ja arī Tu vēlies padalīties ar savu stāstu

Ziņo!
Šis raksts ir portāla LA.LV īpašums. Jebkāda veida satura pārpublicēšana, kopēšana, izplatīšana vai citāda veida izmantošana bez iepriekšējas rakstiskas atļaujas no LA.LV redakcijas ir aizliegta. Lai saņemtu atļauju pārpublicēt šo rakstu, lūdzu, sazinieties ar redakciju, rakstot uz [email protected]
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.