“Veselības ministrija, arī jūs būtu gatavi čurāt un kakāt publiski?” Sabiedrība neizpratnē par drausmīgajām normām slimnīcās 0
Sanija Bērziņa

FOTO: Ekrānšāviņš/”X”

Vasaras vidū kāda sociālo mediju lietotāja, kas aktīvi publicē saturu par cīņu ar vēzi, bija dalījusies pieredzē ar nokārtošanos Latvijas Onkoloģijas centrā.

Reklāma
Reklāma
“Šodien pārstāja pukstēt viņa sirds…” Mūžībā aizgājis Mārtiņš Lauva
“Ja man “Swedbank” būtu nauda, es to pārskaitītu uz citu banku!” Sabiedrību satricina 17 gadus ilga krāpniecība 55
Mājas
Atkal aizsērējušas caurules? 9 lietas, kuras nekādā gadījumā nedrīkst noskalot izlietnē
Lasīt citas ziņas

Tolaik viņa platformā “X” rakstīja: “Vienīgais, ko vēlētos onkoloģijas centrā, ir nedaudz privātuma. Katram palātu nevar nodrošināt, bet vismaz aizslietņus ap gultām. Neesmu princese, bet ir neērti skatīties, kā kundzes pēc operācijas guļ ar plikiem dibeniem. Iespējams, man arī rīt tā būs jāguļ.”

Jau toreiz tas izraisīja lielu sašutumu sabiedrībā, un arī citi dalījās savā pieredzē. Kāda sieviete toreiz komentēja: “Jā, šis ir briesmīgi. Es pati biju slimnīcā uz gultas, man bija “jātaisās” pilnīgi visu acu priekšā. Pačurāt es vēl varēju, bet pa lielam es nebiju kārtojusies pusotru nedēļu, jo vienkārši nespēju to izdarīt visu acu priekšā, līdz netiku mājās. Šī ir problēma visās slimnīcās.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Tagad šī tēma atkal ir iemantojusi sabiedrības uzmanību. @Neilakrave raksta: “Draugu ģimenei nupat ar šo nācās saskarties – palātā n-tie cilvēki, uz tualeti iet tikai daži. Dabisko vajadzību kārtošana visu acu priekšā! @veselibasmin, @H_AbuMeri, SLIMNĪCU VADĪTĀJI, arī jūs būtu gatavi čurāt un kakāt publiski? Elementāra cieņa un aizkariņi maksā tik dārgi?”

Arī tagad sabiedrība dalās pieredzē un komentē situāciju.

“Klasika. Arī Stradiņos, intensīvajā, mierīgi viss visu acu priekšā. Aizslietnis stāv kaktā. Labi, ka man bija spēks uzstāt, lai to noliek, kur tam jābūt.”

“Visironiskāk, ka, pieprasot info par radiniekiem, aizbildinās ar datu aizsardzību, bet, atrodoties slimnīcā, visu priekšā var nokārtoties, likt urīnkatetrus un izstāstīt visu dzīves anamnēzi. Tajos gadījumos pēkšņi privātums neeksistē.”

“Par šo rakstīju jau vairākkārt. Slimnīcās mēdz apkopt pacientu, veikt procedūras visas istabas acu priekšā. Ir gadījies, ka sēž citu pacientu apmeklētāji. Te varētu tiesāties par klaju pacienta neaizskaramības tiesību pārkāpšanu. Latvijā medicīna ir dziļi iestigusi PSRS laikos.”

“Šis nu tiešām izklausās ne pēc naudas trūkuma, bet pēc veselā saprāta trūkuma. Cik laika, kuru varētu izmantot produktīvi, tiek zaudēts tāpēc, ka cilvēki to nevar izdarīt vai nevar izdarīt ātri privātuma trūkuma dēļ. Budžeta apgušanas, nevis aprūpes filozofija.”

Situāciju komentē Veselības ministrija

Veselības ministrijas Komunikācijas nodaļa un Slimību profilakses un kontroles centra Komunikācijas nodaļa raksta: “Primāri tā ir ārstniecības iestādes atbildība – sistēmiski un konsekventi rūpēties par pacientu ikvienā veselības aprūpes situācijā. Vispirms par šādu situāciju ir svarīgi pateikt ārstniecības personālam vai vērsties pie iestādes vadības vai pacientu tiesību pārstāvja, jo tieši ārstniecības iestāde ir atbildīga par risinājuma nodrošināšanu.

Reklāma
Reklāma

Šādas tiesības pacientiem ir nostiprinātas arī Pacientu tiesību likumā.

Papildus ārstniecības iestādēs Latvijā regulāri tiek veikti pacientu ziņotās pieredzes mērījumi (PREM), kuru mērķis ir reāllaikā noskaidrot pacienta viedokli par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, uzturoties slimnīcā konkrētajā ārstēšanās epizodē, lai ārstniecības iestāde var plānot nepieciešamās uzlabojamās darbības.

Aptaujā tiek skaidrota pacientu pieredze dažādās dimensijās, ieskaitot komunikāciju, cieņu, komfortu, sajūtas (bailes, sāpes), kopīgu lēmumu pieņemšanu, pacientu drošību u.c. Aptaujā ir iespējams pacientam sniegt gan pozitīvas, gan negatīvas atsauksmes. Pacientu izteiktie komentāri ļauj iestādei operatīvi reaģēt un veikt uzlabojumus ikdienā ārstēšanas procesu nodrošināšanā.

Tādējādi pacienta pieredze ir veselības aprūpes kvalitātes sastāvdaļa.”

Šis raksts ir portāla LA.LV īpašums. Jebkāda veida satura pārpublicēšana, kopēšana, izplatīšana vai citāda veida izmantošana bez iepriekšējas rakstiskas atļaujas no LA.LV redakcijas ir aizliegta. Lai saņemtu atļauju pārpublicēt šo rakstu, lūdzu, sazinieties ar redakciju, rakstot uz [email protected]
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.