Mobilā versija
-2.2°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
28. aprīlis, 2012
Drukāt

“Aldaris”: Nefiltrētais alus ir modes lieta

alus_pudeles

Apstāklis, ka pēdējā gada laikā teju visi alus darītāji pievērsušies nefiltrētā alus ražošanai, skaidrojams ar modes tendenci pēc ekoloģiski tīriem produktiem, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja uzņēmuma jaunais izpilddirektors Tomass Kure Jakobsens.

“Tā ir modes tendence. Latvijā kopumā vērojams pastiprināts pieprasījums pēc dažādiem ekoloģiskiem un bio produktiem. Piemēram, produktu plauktos parādās bio jogurti u.tml. Arī alus cienītājs vēlas alu, kas ir mazāk noturēts, nav filtrēts, jo tas tiem rada iespaidu, ka produkts ir īpašs. Alus cienītāji šai modes lietai pat ir gatavi upurēt alus dzidro krāsu, jo, kā zināms, nefiltrētie ali nevar būt dzidri, tie ir nedaudz duļķaini. Šādus alus biežāk izvēlas kā piedevu maltītei, jo tos nevar vienā reizē īpaši daudz patērēt, tiem ir ļoti piesātināta un bagātīga garša,” sacīja Jakobsens.

Viņš arī norādīja, ka “Aldaris” bija viens no pirmajiem, kas tirgū piedāvāja šādu alu. “Ja citas alus darītavas joprojām seko šai tendencei, tas nozīmē, ka ir pieprasījums un ir tikai apsveicami,” atzina uzņēmējs.

Savukārt uz jautājumu, kurš no konkurentu ražojumiem “Aldara” vadītājam garšo vislabāk, viņš atbildēja izvairīgi.

“Mans favorīts ir “Carlsberg” alus, jo patīk šķirnes ar izteiktu rūgtumu. Latvijā esmu īsu laiku, lai novērtētu visas vietējās šķirnes, bet labākais šķiet “Dūmaku”. Konkurentu alus dažus arī jau esmu nogaršojis – tīri labas šķirnes, tomēr negribētu kādu īpaši izcelt,” sacīja Jakobsens.

Viņaprāt, patlaban “Aldarim” kopējā alus tirgū spēcīgākās pozīcijas ir augstākās jeb premium klases segmentā.

“Šis ir spēcīgs segments, tomēr esam spēcīgi arī importa alus segmentā, kur pārstāvam “Carlsberg Grupas” zīmolus, un uz šo premium segmentu turpināsim koncentrēties. Kā pozitīvs piemērs jāmin divu gadu laikā ieviestā “Tradicionālā kolekcija” – “Muižnieku” “Kviešu” un “Dūmaku” alus. Šis ir dārgākās produkcijas segments, kas nav ierastais gaišais jeb “lager” tipa alus un vienlaikus labs konkurējošs produkts tai produkcijai, ko ražo mazās alus darītavas,” sacīja Jakobsens.

Uz jautājumu, vai ar šiem trim aliem patiešām nosegts netradicionālo alu segments, viņš norādīja, ka uzņēmumam ir vēl arī citi šī segmenta produkti, turklāt būšot vēl jauninājumi, kuriem Latvijas patērētāji ir ļoti atvērti.

“Tradicionālā kolekcija ir spēcīgs spēlētājs alus tirgū, bet tas nav vienīgais mūsu piedāvājums augstākās klases segmentā. Ļoti labi šajā segmentā ir pārstāvēti mūsu ārvalstu zīmoli, tādi kā “Carlsberg”. Jau esošajā piedāvājumā labs piemērs ir “Aldara” “Luksus” alus. Laiku pa laikam veicam pētījumus, ko vēlas Latvijas patērētājs, un esam secinājuši, ka Latvijā alus īpaši neiedala “lager” tipa vai cita veida alos. Latvijā nav tik krasas atšķirības patērētāju gaumē kā ASV vai Eiropā, Latvijas patērētājs ir ļoti atvērts jauninājumiem, gatavs nogaršot jebko. Ja salīdzinām ar Eiropu, piemēram, Dāniju, tur ļoti grūti ieviest jauninājumus, jo patērētāji ir ļoti konservatīvi,” sacīja “Aldara” vadītājs.

“Aldaris” dibināts 1865.gadā un patlaban ir Dānijas alus ražotāja “Calsberg” grupas uzņēmums. “Aldara” produktu portfelī ir aptuveni 50 dažādu dzērienu, kas pārstāv piecas grupas – alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, sidru, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus.

Jakobsens darbu “Aldarī” sāka šā gada 23.februārī, nomainot iepriekšējo izpilddirektoru Tomasu Panteli.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+