Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
21. oktobris, 2013
Drukāt

Ar pilnu tvaiku gludināšanā! Balto apkaklīšu bizness uzņem apgriezienus

Foto - Anda KRauzeFoto - Anda KRauze

Kā izbrīvēt vakarus un brīvdienas, lai vairāk laika varētu veltīt ģimenei, sev, atpūtai? Ļoti vienkārši – daļu mājas darbu noņemiet no saviem pleciem un uzticiet speciālistiem! Piemēram, mazgāšanu un gludināšanu. Te palīgā var nākt, piemēram, “Tvaikonis”, kurš visu tvaiku tērē… gludināšanai!

Mazgāt viegli, gludināt – ķimerīgi


Vai atceraties, cik senāk, kad nebija automātisko veļas mašīnu, laika prasīja mazgāšana? Netīrās drēbes vispirms mērcējām, gultas veļu vārījām uz gāzes plīts, skalojām vannā? Toties tagad nekādu rūpju – sametam veļasmašīnā, un, kamēr rosāmies pa māju vai skatāmies kādu filmu, darbiņš padarīts! Atliek vien izkārt, lai žūst. Un izgludināt…

Un te nu daudziem sākas grūtības. Vientuļie elegantie kungi, ierēdņi, uzņēmēji, menedžeri un citas baltās apkaklītes, kuriem ikdienā jāģērbjas uzvalkā un pletkreklā, ātri saprot, ka gludināšana nav viņu stiprā puse. Īpaši pēc tam, kad izdevies sadedzināt vismīļāko kreklu vai nācies zaudēt cīņā par nevainojami taisnām bikšu buktēm. Jaunās māmiņas, audzinot vairākus mazuļus, ik dienu bez brīvdienām vāra, mazgā, kopj, pieskata, ved pastaigā, atkal vāra, kopj, kārto un mazgā, līdz vakarā iekrīt gultā, jo pieķerties negludinātās veļas kalnam vairs nav spēka!

Palīgā var nākt veļas dienests “Tvaikonis”. Saloki savas tīrās drēbītes, kreklus uzkar uz pleciņiem un aizved uz pieņemšanas punktu Rīgā, Kr. Barona ielā 93, vai izsauc uz uz mājām firmas kurjeru. Pēc divām dienām saņemsi glītu sainīti, noformētu kā dāvanu. Viss izgludināts, sašķirots, akurāti salocīts. Saliec skapī pa plauktiņiem, un dzīve atkal ir skaista!

Vispatīkamākais ir tas, ka šī skaistā dzīve nemaksā dārgi. Krekla, blūzes vai bikšu gludināšana – 70 santīmus; kleita, blūze ar volāniem vai gari svārki – 91 santīmu; palags – 39 santīmus; pārvalks – 60 santīmus.

Sarkanie un zilie okeāni


Veļas dienesta “Tvaikonis” dibinātājs un īpašnieks Andris Pudāns šo biznesu uzsāka 2009. gadā, pašā krīzes plaukumā. Trīs mēnešus dzīvojis Itālijā, mācījies valodu un vienlaikus vērojis dažādas sadzīves ainiņas, tai skaitā ērtās un lētās pašapkalpošanās veļas mazgātavas, kur ātri var izmazgāt lielus veļas un drēbju kalnus. Gribējis ko līdzīgu veidot Latvijā, taču tolaik bankas, izsniedzot kredītus, bija krietni apdedzinājušās, un naudu vairs nedeva. Tad Andris nolēma sākt ar ko vienkāršāku, iztiekot ar paša iekrājumiem.

Viens cilvēks saka, ka viņš var. Otrs saka, ka viņš nevar. Un abiem ir taisnība! Kurš no viņiem esi tu? Tā esot jautājis Henrijs Fords, un šī doma patīk arī Andrim.

Tomēr – ko iesākt, kad cilvēku pirktspēja krītas un šķiet, ka nav tādas biznesa nišas, kur varētu iespraukties? Pieeju risinājuma atrašanai Andris smēlās V. Čana Kima un Renē Mabornas grāmatā “Zilā okeāna stratēģija: kā izveidot tirgus telpu bez sāncensības un padarīt konkurenci nebūtisku”. Esošās tirgus telpas ir kā sarkanie okeāni, tur notiek asiņaina konkurences cīņa. Bet pastāv arī zilie okeāni – neatrastas un neapgūtas tirgus nišas. Bieži vien tās atrodas turpat blakus un jaunais bizness tikai dažās detaļās atšķiras no vecā, tradicionālā.

Tā Andrim radās doma piedāvāt cilvēkiem veļas gludināšanu. Ideja izrādījās veiksmīga. Interesanti, ka piedāvājums bija domāts cilvēkiem ar vidēju maksātspēju, tomēr visvairāk klientu ir no turīgo uzņēmēju un menedžeru vidus. Kādēļ tā? Te laikam parādās atšķirība domāšanā. Veiksmīgs uzņēmējs skrupulozi skaita naudu, dzelžaini kontrolē izdevumus un visādi cenšas tos samazināt. Taupība kļūst par ieradumu un ieviešas arī ģimenes dzīvē. Samērā daudzi veiksmīgi uzņēmēji nešiko un iepērkas nevis dārgajos veikalos, bet gan “Supernetto” un vairumtirdzniecības bāzēs. Veiksmīgs uzņēmējs meklē jaunu informāciju un viens no pirmajiem atrod citus, izdevīgākus piedāvājumus. Tikmēr pārējie cilvēki ir konservatīvāki, varētu teikt arī – slinkāki, un joprojām izmanto sen zināmo veļas mazgātavu savas mājas tuvumā.

Klientus var iedalīt vairākās grupās. Vieni apģērbu uz pieņemšanas punktu ved paši. Citi izmanto kurjera pakalpojumus. Izsaucot to uz Rīgas centru, pasūtījuma summai jābūt vismaz 8 latu apmērā, un kurjera pakalpojums maksās 2 latus neatkarīgi no nodoto drēbju daudzuma, jo ir klienti, kam viens pasūtījums aizņem gandrīz visu automašīnu. Par šiem diviem latiem kurjers drēbes un veļu paņem pie mājas ārdurvīm un pēc divām dienām turpat arī atdod. Tomēr māmiņas ar maziem bērniem un veci cilvēki nevar vai nespēj nokāpt lejā. Tad jāpiemaksā viens lats, un jūs apkalpos pie dzīvokļa durvīm. Ārpus Rīgas kurjers nebrauc, taču cilvēki ir apķērīgi. Tie, kas strādā Rīgā, uzaicina kurjeru uz darba vietu un drēbes atdod no savas mašīnas bagāžnieka.

Pārējā Rīgas teritorijā, ārpus centra, kurjera pakalpojumi maksā 3 latus un pasūtījuma summai jābūt vismaz 12 latu.

Dienests uzņem apgriezienus


Profesionālā gludinātavā jūsu pletkreklu, blūzi ar volāniem vai garo vakarkleitu izgludinās labāk, nekā to spējat paveikt mājās. Lieta tāda, ka profesionālajiem gludekļiem ir teflona uzmavas. karstais metāls audumam nepieskaras, tāpēc sadedzināt to nav iespējams. Arī tvaika patēriņš ir lielāks, un jebkuru audumu var izgludināt ideāli. Ar gultas veļu, galdautiem un dvieļiem galā tiek veļas rullis jeb kalanders, bet apģērbu gludināšana ir roku darbs.

Tomēr, lai iegūtu perfekti izgludinātu apģērbu, arī klientam jāievēro vairākas lietas. Mazgājot der lietot veļas mīkstinātāju. Žāvējot apģērbu nevajag pārkaltēt, vislabāk, ja tas ir nedaudz mikls. Drēbes labāk akurāti salocīt, nevis cieši sastampāt maisā. Kreklus, blūzes un kleitas vēlams pakārt uz pleciņiem (pakaramajiem), uz tiem tos arī saņemsiet.

Apģērbus gludina uz profesionālā gludināmā dēļa, kuram ir vakuuma pedālis. Strādā ar lielu tvaika patēriņu. Klientam apģērbus izsniedz, uzkārtus uz pleciņiem kā ķīmiskā tīrītavā.

Pakāpeniski klientu loks kļuva lielāks, taču gribējās uzņemt straujākus apgriezienus. Tāpēc 2011. gadā “Tvaikonis” sāka piedāvāt arī citus, jau klasiskus pakalpojumus – veļas un drēbju mazgāšanu un ķīmisko tīrīšanu.

Nu radās citas problēmas, saistītas ar apģērbu kvalitāti. Nav noslēpums, ka daudzas firmas, kuras tirgo slavenus zīmolus, ražošanu izvietojušas jaunattīstības valstīs, kur zemākas izmaksas. Diemžēl no tā var ciest kvalitāte. Cilvēks par brangu naudu nopērk slavenas firmas apģērbu, taču pēc mazgāšanas vai tīrīšanas tas izskatās krietni bēdīgāk. Tīrītavas darbinieki ir respektējuši uz etiķetes norādītos apzīmējumus, taču tehnoloģiju nav ievērojis ražotājs. Īpaši uzmanīgiem jābūt, mazgājot sarkanus apģērbus, jo tie var nokrāsot citas krāsainās drēbes.

Pārsteigumus var sagaidīt, nododot tīrīšanā ādas apģērbus. Pēc tehnoloģijas visiem ādas gabaliņiem, no kuriem šūta jaka vai mētelis, jābūt vienāda biezuma. Taču ražotājs, cenzdamies ietaupīt, izmantojis dažādus, savstarpēji nesaderīgus gabalus. Tīrot šāds apģērbs var sašķiebties vai sarauties.

Vēl viena problēma ir drēbes, kurām nav norāžu, kādā režīmā tās drīkst mazgāt un tīrīt. Tie var būt arī dārgi apģērbi, šūti pie šuvēja vai ateljē pēc individuāla pasūtījuma. Piemēram, dāma nopērk dārgu mēteļdrēbi un pie laba skrodera uzšuj mēteli. Taču materiāla sastāvs nav zināms, to ķīmiskās tīrītavas darbinieki nosaka uz aci, pēc pieredzes, līdz ar to – tīra bez garantijas. Šī iemesla dēl arī aizkarus tīra un mazgā bez garantijas, jo audumu klients pircis veikalā, bet apvīlējis pats vai nesis šūt uz darbnīcu. Etiķetes tiem nav!

Tādēļ dāvinām biznesa ideju – audumu veikalos katram pircējam izsniegt vairākas birkas, kurās norādīts auduma sastāvs un veids, kā to mazgāt un tīrīt. Pircējs pie skrodera pasūtīs mēteli, kleitu, uzvalku vai ko citu, un viņš apģērba vīlē iešūs birku ar ziņām par izstrādājuma kopšanu. Un viss, problēma atrisināta!

“Tvaikonis” tīra arī dažādas sadzīves lietas, kuras citur nepieņem, piemēram, bērnu ratiņus, somas (atcerēsimies, kā mazgājām rokassomiņas gaišo oderi un cik bēdīgs bija rezultāts!), platmales (ar laiku tās kļūst netīras, bet vai tādēļ izmetīsi?), vertikālās žalūzijas (tās gatavotas no auduma, taču veļasmašīnā mazgāt nevar!), koferus, matračus, krēslu mīkstās daļas, bērnu auto sēdeklīšus, rotaļlietas.

Nu klientu loks ir kļuvis plašāks, klāt nākušas arī dažādas juridiskas personas – kafejnīcas, sporta klubi, SPA centri, privātie bērnudārzi. Ar vārdu sakot – ar pilnu tvaiku uz priekšu!

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+