BLOGS: Jānis Miņins par tendencēm pasaules bobslejā un latviešu iespēto 0

Latvijas bobsleja izlases bijušais pilots Jānis Miņins veic pirmo bloga ierakstu speciāli “la.lv”.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
Dārzs
FOTO. Cik šogad maksā stādi, un kas ir piedāvājumā? Reportāža no Siguldas Stādu parādes
Kokteilis
Gudri jau kopš dzimšanas: 5 zodiaka zīmju pārstāvji, kuri var lepoties ar attīstītu intelektu
Lasīt citas ziņas

Pēc Vankūveras olimpiskajām spēlēm līmenis pasaules bobslejā ir jūtami krities. Viendien paskaitīju – olimpiskajā sezonā Pasaules kausa posmos sešniekā iebrauca 16 piloti. Tas – četriniekos vien. Šosezon – 12. Uz pjedestāla kāpa 11 piloti, šosezon – astoņi. Ja vācietis Floršucs sezonas vidū nenotraumētos, būtu vēl mazāk, jo viņš allaž bija trijniekā. Vēl viena statistika – pēc 2006. gada Turīnas olimpiskajām spēlēm no TOP pilotiem karjeru beidza tikai trīs – Heiss (pēc tam gan atgriezās), Anens un Špīss, bet pēc Vankūveras – seši.

Krieviem ir  lielas iekšējās cīņas par ietekmi starp reģionu pārstāvjiem. Tās viņiem liedz būt augstākās vietās pasaulē, vienīgi Zubkovs ar savu lielo pieredzi spēj noturēt līmeni kamandai un skolo arī otro izlases pilotu Kasjanovu. Šveicei šobrīd augstā līmenī ir rezultāti tikai vienam divniekam (Hefti), agrāk bija trīs ekipāžas. Vecie aizgājuši, bet jaunie netiek klāt. Bertaco visu sezonu ar traumām mocījās, Loakers naudas trūkuma dēļ nebrauca, Rašs arī nav stabils četriniekos, bet divniekos viņam ir ļoti labas kamanas. ASV agrāk bija trīs ekipāžas visu sezonu, bet tagad divas, turklāt Napjērs īsti nevelk. Pēc Vankūveras viņš aizbrauca un Afganistānu, nokritās svarā par piecpadsmit kilogramiem un netiek atpakaļ īstajā formā. Visu cieņu Nīderlandes pilotam van Kalkeram. Pēc tam, kad viņš atteicās Vankūverā braukt ar četriniekiem, federācija uzgrieza muguru, bet pats sameklēja sponsorus un ar to dzīvi, ir labi rezultāti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienīgie, kas notur līmeni, šobrīd ir jaunie vācieši. Viņiem paaudžu maiņa allaž bijusi spēcīga – pēc Langena nāca Lange, tagad – Arndts. Lange ar viņu daudz strādāja un man pērn teica, ka tas būs viņa aizstājējs. Arndtam ir apskaužama stabilitāte par spīti nelielajai pieredzei.

Otrajā vietā pie pozitīvajiem pārsteigumiem es liktu Oskaru Melbārdi. Viņam kā jau bijušajam stūmējam ir ļoti labs starts, bet arī braukšanā izskatās labi. Katrā ziņā Oskars brauc labāk nekā Hefti, kad no stūmēja pārkvalificējās par pilotu. Vēl gan ir jākrāj pieredze, taču progress ir. Latvijas izlasē šobrīd radīti labi apstākļi, ir divi trases treneri – Prūsis un Kļaviņš, plus Skrastiņš vienmēr palīdz. Neatceros, ka manā laikā jaunajiem kādreiz būtu bijuši divi trases treneri. Kad es sāku braukt, treneris Eiropas kausos bija Rihards Kotāns – pamatus jau varēja izstāstīt, taču viņš pats nav bijis pilots. Pirmo reizi trases treneri ieraudzīju, kad Prūsi diskvalificēja un es piebraucu uz lielo izlasi. Salīdzinot ar tiem laikiem, izlases iespējas kļuvušas krietni lielākas, un Oskars tās izmanto par visiem 110 procentiem. Malacis!

Savukārt no Edgara Maskalāna visi bija gaidījuši vairāk. Ņemot vērā pieredzi, viņa solījumus un tehniku, kā arī līmeni pasaulē, vajadzēja būt krietni stabilākam. Melbārdim šī bija tikai otrā sezona, taču kopvērtējumā viņš ir augstāk divniekos un arī četriniekos ir blakus, kur ļoti nozīmīga ir pilotu pieredze. Tā kā tas parāda Edgara līmeni. Reizēm kaut kas izdodas, bet biežāk – neizdodas.

Tehnika mūsējiem četriniekos ir ļoti laba – to atzinuši arī citu valstu treneri. Ar ne visai tīriem braucieniem visu sezonu mūsu bobiem ir labi ātrumi, kas pierāda kamanu potenciālu. Divniekos varētu šo to pamainīt, bet četrinieki ir ļoti labi.

Marta sākumā notestēju Siguldas trasē Skrastiņa jauno 2012 BTC divnieku un biju patīkami pārsteigts. Ja agrāk biju liels BTC skeptiķis, tad tagad jaatzīst, ka bobs tiešām ir izdevies ātrs un arī kvalitāte ir ļoti laba.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.