Mobilā versija
-2.9°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
11. septembris, 2012
Drukāt

Cik dziļas ir bedres?

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Par Latvijas ceļiem, to stāvokli, remontu organizāciju un kvalitāti parasti runājam skaļi un visnotaļ kritiski. Emocionāli. Izņēmums nebija arī pagājušās nedēļas intervija ar “Latvijas valsts ceļu” valdes priekšsēdētāju Ivaru Pāži, un to “LA” publicēsim šonedēļ.


 

Lai pamats risinājumu meklējumiem tomēr būtu loģisks un racionāls, šodien – nekādu komentāru! Tikai skaitļi! Tie ņemti no “LVC” interneta mājaslapas un Satiksmes ministrijas sagatavotā ziņojuma, kas jūlijā tika iesniegts Ministru kabinetam, lai lemtu par turpmāko nozares finansēšanas modeli. Kā zināms, lēmums līdzšinējos principus būtiski mainīt pieņemts netika.

Tātad – kādā stāvoklī ir Latvijas ceļi un tilti? Trīs šeit redzamās tabulas liecina, ka tikai grants ceļu stāvoklis (pateicoties lētākai un vienkāršākai to uzturēšanai un gadu gaitā samazinātajai kustības intensitātei pa tiem) pēdējos septiņos gados palicis praktiski nemainīgs. Asfalts strauji pasliktinās un daudzviet sabrūk. Pievērsiet īpašu uzmanību pēdējai ailei “ļoti slikts”, kurā jau ietilpst gandrīz trešdaļa no visiem valsts ceļiem. Braucienos pagaidām mazāk redzam un izjūtam tiltu problēmas – tās slēpjas no pavirša skata tur zemāk, dziļāk un atklājas vien ekspertu pētījumos. Skaitļi liecina – vairāk nekā puse nevar saņemt augstāku atzīmi par “slikti”, 27 galveno ceļu tilti ir kritiskā stāvoklī.

Ļoti populārs (un skeptisks) tautā ir mūsu ceļu salīdzinājums ar kaimiņvalstīm. Tabula par finansējuma apjomu palīdz atšķirības saprast. Septiņu gadu laikā Lietuva katrā savu ceļu kilometrā ir ieguldījusi par 27 tūkstošiem latu vairāk nekā Latvija…

 

Autoceļu ar asfaltēto segumu stāvokļa vērtējums


Attiecīgā kvalitātē esošā melno segumu daļa, %






2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Ļoti labs 12
11
13
12
13
10
9
Labs 15
22
17
15
15
14
16
Apmierinošs 37 31
29
28
27
26
25
Slikts 22 22
26
23
23
25
24
Ļoti slikts 14 13 15 22 22 25 27 13
15
22
22
25
27

 

Autoceļu ar šķembu un grants segumu stāvokļa vērtējums


Attiecīgā kvalitātē esošā šķembu un grants segumu daļa, %



2008 2009 2010 2011
Labs 11
11
10
10
Apmierinošs 52 53
52
51
Slikts 37 36
38
39

 

Tiltu tehniskā stāvokļa vērtējums


Tiltu skaits, gab.

Tajā skaitā, gab.

No kopējā skaita %


Galvenie autoceļi Reģionālie autoceļi Vietējie autoceļi
Labs 193
58
87
48
21
Apmierinošs 218
44
77
97
23
Slikts 377
39
108
230
40
Ļoti slikts 146
27
50
69
16
Kopā
934 168 322
444
100

 

Valsts autoceļu finansējums no valsts budžeta (LVL uz vienu ceļa kilometru)

Gadi
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
Kopā
Latvija
2060
2838
4946 6767
8197 4645
3638 3067
2710
38868
Finansējums % no IKP 0,63
0,89
0,92
1,02 0,72
0,58



Lietuva
5779 6363
7387 8162
12008 7100
5808 6832
6535
65974
Finansējums % no IKP 1,34 1,29
1,14
1,63
0,85





Igaunija
3774 4928
6019 6593
8954 6060
6365 7495
7658
57846
Finansējums % no IKP 1,32 1,27
1,05 1,33
1,46





 

 

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+