Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
14. maijs, 2012
Drukāt

Ēķi izbrīnītu MTG piekrišana KP nosacījumiem LNT pārņemšanai

ekis_andrejs2

Koncerns “MTG Broadcasting” (MTG) varētu nepiekrist Konkurences padomes (KP) izvirzītajiem nosacījumiem, lai tā varētu pārņemt telekompāniju LNT, intervijā Latvijas Radio sacīja LNT ģenerāldirektors Andrejs Ēķis.

“Ierobežojumi ir ļoti drastiski, un es ļoti brīnīšos, ja MTG tiem piekritīs,” sacīja Ēķis, gan atzīstot, ka ierobežojumi ir adekvāti.

Viņaprāt, MTG galvenie iebildumi varētu būt par ierobežojumiem, kas attiecas uz monopola situācijas mazināšanu reklāmas tirgū.

TV3 gan paziņojis, ka savu lēmumu pieņems piecu dienu laikā pēc KP atzinuma saņemšanas, sacīja Ēķis.

Kā ziņots, KP ir atļāvusi darījumu, kurā MTG plāno pārņemt LNT, liecina neoficiāla informācija, ko apstiprinājuši vairāki neatkarīgi avoti.

Tiesa, atļauja dota, izvirzot stingrus nosacījumus, kas pagaidām netiek publiskoti. Līdz ar to nav zināms, vai MTG tiem piekritīs. Mediju koncerns, kura paspārnē jau darbojas kanāli “TV3”, “TV6” un citi, par lēmuma saturu vēl oficiāli nav informēts.

KP amatpersonas atklāj vien to, ka lēmums šajā lietā ir pieņemts un tiks publiskots divu nedēļu laikā. Jautāts, vai lēmums ir pozitīvs, KP priekšsēdētājs Dzintars Striks biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja: “Šo informāciju nevaru ne apstiprināt, ne noliegt, taču rezultāts būs ļoti interesants.”

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) iepriekš norādījusi, ka darījumam neiebilst, ja televīzijas kanāli LNT un “TV3” paliktu bezmaksas virszemes apraidē, saglabātu patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas un garantētu oriģinālsatura pieejamību.

Savus ieteikumus, kas jāņem vērā, izvērtējot šo darījumu, sniedza arī Latvijas Reklāmas asociācija.

NEPLP vēlējās, lai reklāmdevējiem būtu iespēja iegādāties reklāmu katrā kanālā atsevišķi pēc “nediskriminācijas principa”, proti, kanāli nevar tikt uzspiesti komplektā vai vairāku grupas kanālu izvēle nevar būt nosacījums “labākai” reklāmas cenai.

NEPLP arī uzskata, ka MTG regulāri – vismaz reizi ceturksnī – jāiesniedz neatkarīga, piemēram, aģentūras “TNS Latvia” veidota, mediju tirgus pētījuma dati par savās programmās ietverto Latvijā veidotā satura apjomu.

Mediju aģentūras “Media House” vadītājs Juris Liepiņš iepriekš sacīja, ka komerctelevīziju “TV3” un LNT apvienošanās darījums būtiski ietekmēs reklāmas tirgu visās Baltijas valstīs.

“Reklāmas tirgū situācija ir ļoti komplicēta ieņēmumu krituma dēļ. Līdz ar to pēc tam, kad KP darījumu apstiprinās, var tikt palielināts komerctelevīziju reklāmas budžets. Tas var tikt panākts atsevišķu nosacījumu gadījumā, kurus reklāmas devējs var pieprasīt klientam. Arī zaudējumu samazināšana var tikt risināta, nevis samazinot administratīvos izdevumus, bet gan palielinot reklāmas cenas. Visticamāk, uz citu mediju rēķina,” norādīja Liepiņš.

“Media House” vadītājs prognozēja, ka līdz ar darījumu pieaugs arī reklāmu skaits televīzijā, kas patērētājam nozīmē garākas reklāmas pauzes. Vienlaikus nav atbildēts jautājums, kā reklāmas daudzums ietekmēs reklāmas efektivitāti, sacīja Liepiņš.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+