Ekonomika
Bizness

“Latvijas dzelzceļš” e-pavadzīmi kravām ieviesis ar visām Latvijas robežvalstīm0

Foto: F64

Izmantojot jaunākās informācijas tehnoloģiju iespējas, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) saviem klientiem nodrošina pilna cikla dokumentu noformēšanu e-vidē kravu pārvadājumu organizēšanā ar visām Latvijas robežvalstīm – Krieviju, Baltkrieviju, Lietuvu un Igauniju.

Elektronisko pavadzīmju izmantošana starptautiskajā satiksmē pēdējo trīs gadu laikā ir ievērojami palielinājusies.

Ja 2017.gadā kopumā tukšu un krautu vagonu nosūtīšanai e-pavadzīmes tiešajā starptautiskajā dzelzceļa satiksmē izmantotas 48,11% gadījumu, 2018.gadā tie bija 53,45%, savukārt šī gada pirmajos sešos mēnešos e-pavadzīme tukšu un krautu vagonu sūtījumiem no Latvijas uz citiem dzelzceļiem izmantota jau 72,61% gadījumu.

VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Edvīns Bērziņš: “LDz mērķis ir kļūt ne vien par loģistikas pakalpojumu līderi reģionā, bet arī saviem klientiem piedāvāt mūsdienīgus pakalpojumus, izmantojot jaunākās IT iespējas. Sagaidot savu 100 jubileju, LDz ir vēl vairāk pietuvojies savam mērķim – piedāvāt iespēju mūsu partneriem pasūtīt savu kravu nosūtīšanu pa LDz infrastruktūru tikpat vienkārši kā savā mobilajā ierīcē tiek iegādāta vilciena vai koncerta biļete”.

E-pavadzīmes izmantošanu kravu pārvadājumiem LDz meitassabiedrība SIA “LDz Cargo”, kas nodrošina vietējos un starptautiskos kravu pārvadājumus, uzsāka 2016.gadā.

Sākotnēji e-pavadzīmes iespēja tika piedāvāta kravu satiksmē ar Krieviju, taču patlaban kravas nosūtīt un saņemt ar e-pavadzīmes noformēšanu iespējams satiksmē ar visām četrām robežvalstīm gan krautajiem, gan arī tukšajiem vagoniem. Vienlaikus LDz strādā pie tā, lai šāda iespēja nākotnē tiktu piedāvāta kravu pārvadāšanai arī uz valstīm, ar kurām Latvijai nav robežas. 

Šis risinājums paredz pilnīgi elektronisku informācijas apmaiņu par  pārvadājumiem.

Klientam vairs nav jābrauc uz kravu terminālu, lai saņemtu pavadzīmi papīra veidā, kā arī nav jādrukā pavadzīme, lai to aiznestu uz kravu terminālu iesniegšanai pārvadāšanai. Klients tā vietā ievada datus par sūtījumu pavadzīmes apjomā un nodot tos pārvadātājam Kravu kustības pārvaldības sistēmā (KPS). Pārvadātājs veic nepieciešamās operācijas ar šo sūtījumu savās informācijas sistēmās, pieņem to pārvadāšanai un nodot tālāk galastacijai.

Galastacijā, kad klientam tiek paziņots par kravas ierašanos, vairs nav nepieciešamības doties uz terminālu, jo informāciju par kravas saņemšanu var ievadīt sistēmā.

Klientu darbu ar e-pavadzīmju noformēšanu atvieglo iespēja visas operācijas veikt jebkurā diennakts laikā, izmantojot dažādas ierīces – gan datorus, gan citas viedierīces. Turklāt e-pavadzīmes sistēmā tiek uzglabātas vēl piecus gadus, un tās ir pieejamas jebkurā diennakts laikā un no jebkuras ierīces.

LA.lv
IP
Ilze Pētersone
Ekonomika
Reinis Kļavis šķūnīti Tīnužos pārveido par nelielu ražotni un gatavo saldējumu 3
16 stundas
LA
LA.LV
Ekonomika
Laiks kārtot dokumentus, lai saņemtu nodokļu atlaides
16 stundas
LA
LA.LV
Ekonomika
Septembrī Liepājā slēgs veco “Bumbieri” 2
1 diena

Lasītākie raksti

Par svarīgo

GL
Gunta Lūse
Latvijā
“Latvieši ir malači. Daļa gan aizbrauc, bet daudzi paliek un strādā.” Stāsts par Inesi Bērziņu Latgalē
7 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
Siguldā autoceļš draud ieslīdēt Gaujā 1
4 stundas
LA
LA.LV
Dabā
Jaunākā sinoptiķu prognoze 7 dienām: kas gaidāms nedēļas sākumā un beigās
8 stundas
Barbara Ālīte
Latvijā
Latvijas tuvumā manīta Krievijas armijas zemūdene, velkonis un korvete 1
4 stundas
IS
Ilmārs Stūriška
Sports
Samoilovs un Šmēdiņš izcili, Maskavā atkal skan Latvijas himna
5 stundas