Publicitātes foto

NEDĒĻAS KINO: Krāpšanas ilūzija 0

Kaut arī saņēmusi neviennozīmīgas atsauksmes, Luī Leterjē jaunākā kinolente “Krāpšanas ilūzija” kļuvusi par komerciāli ienesīgu darbu, kura reklāmas materiālos ir vairāk intrigas nekā montāžas šķēru apstrādātajā gala materiālā.


Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā!
“Es pat nespēju iedomāties, ka pieaugušai sievietei var kaut ko tādu teikt” – sieviete vilcienā piedzīvojusi nepatīkamu izturēšanos no diviem pusaudžiem
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 20
Lasīt citas ziņas

Pirms vairākiem gadiem viena pēc otras uz lielā ekrāna parādījās vairākas filmas par iluzionistiem, un nu šai ģimenei pievienojas pastarīte “Krāpšanas ilūzija”, kuras režisors ir ar “Kurjera” pirmajām divām filmām slavu iemantojušais francūzis Luī Leterjē. Pateicoties režisora mākai veiksmīgi operēt ar vairākiem stāstiem un braši rīkoties ar skatītāja izklaidēšanu, “Krāpšanas ilūzija” jau vairākus mēnešus atradās visgaidītāko Holivudas filmu listē, taču, citējot klasiku, teicienu “gribēja kā labāk, sanāca kā parasti” var attiecināt arī uz šo darbu, kura sākotnējais uzstādījums ir vairāk nekā izteicams, bet stāsta virzība pārvēršas izstieptā un ne īpaši ticamā notikumu attīstībā, kas zaudē gan dinamiku, gan aizrautību.

Dzīvoja reiz četri iluzionisti, kuri piepelnījās, kā vien mācēja, – uz kuģīša, kas tūristu acīm ļauj vērties uz Manhetenas debesskrāpjiem, vienā akvārijā ar asinskārām piraijām, lidostās… Taču kādā dienā viņi satiekas pamestā dzīvoklī Ņujorkā, kur saņem uzdevumu, kas tos ne tikai padarīs slavenus visā pasaulē, bet arī liks kļūt par marionetēm kāda nezināma varoņa rokās, kurš šo spēlīti inscenējis gadu desmitiem. Jau pirmais iluzionistu “Četru jātnieki” šovs kļūst par sensāciju, un tā laikā veiktā Parīzes bankas aplaupīšana liek saausīties tiesībsargājošām instancēm visaugstākā mērā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr nekas nav tik vienkārši, kā sākumā šķitis, un, apveltīti ar veiklā rokām, asu mēli un nenoliedzamu harizmu, “Jātnieki” vienmēr ir solīti priekšā pēddziņiem, bet viņu straujus apgriezienus uzņēmusī karjera ir ieinteresējusi gan miljardieri Artūru Tesleru, gan magu atmaskotāju Tadeušu Breliju, kurš ik pa laiciņam parādās kadrā, lai skrupulozi arī skatītājam izstāstītu, ar kādiem paņēmieniem iluzionists šoreiz apmuļķojis viņa šova vērotājus.

Taču šoreiz ir piemuļķoti arī filmas skatītāji, kuri kļuvuši par smalki izplānotas un ne tik labi nostrādātas, un nepavisam ne ticamas afēras aculieciniekiem, kuru iedzīvinājuši aktieri ar vārdu, un vislabāk to var attiecināt uz oskarotajiem vecmeistariem seru Maiklu Keinu un Morganu Frīmeni. Jātnieku lomās iejutušies Džese Aizenbergs, Aila Fišere, Deivs Franko (Džeisma Franko jaunākais brālis) un Holivudas sliktais zēns Vūdijs Harelsons, bet likumkalpus spēlē Marks Rufalo un francūziete Melānija Lorēna, kuriem arī uzticēts iedzīvināt simpātiju dzirkstis.

Luī Leterjē pēc “Kurjera” komerciālās veiksmes uzreiz nonāca Holivudā, kur veidoja gan komiksu “Nepārspējamais Halks”, gan piedzīvojumu filmu “Titānu cīņa”, un “Krāpšanas ilūzija” ir viņa mēģinājums apvienot dažādus žanrus, aizraujošu stāstu un popsīgu, videoklipiem piemērotu montāžu. Taču, ja scenārijā būtu iekļauts kas mazliet vairāk par rutīnu un pazīstamību un ja tēmas neaizslīdētu aizmirstībā, iespējams, šī filma maziem solīšiem netuvotos vidusmēra tingeltangelim, bet Oušena un viņa bandas stilā pārvērstos par Holivudas autorkino paraugu. Vismaz sižetiski gan tas ir iespējams, jo visi “Krāpšanas ilūzijas” laikā uzdotie jautājumi netiek atbildēti un pārāk daudzās neskaidrās norādes palikušas neatrisinātas.

 

UZZIŅA

“Krāpšanas ilūzija”/”Now You See Me”

ASV, 2013

Režisors: Luī Leterjē

Lomās: Džese Aizenbergs, Vūdijs Harelsons, Aila Fišere, Deivs Franko, Marks Rufalo, Melānija Lorēna, Maikls Keins un Morgans Frīmens

“Forum Cinemas”, “Cinamon” un “Multikino”

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.