Ekonomika
Bizness

Noslēdz lielāko līgumu ES fondu plānošanas periodā – 318 miljoni Latvijas dzelzceļa elektrifikācijai1


Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Una Kupruka/LETA

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) noslēgusi līgumu ar Latvijas Dzelzceļu par Kohēzijas fonda (KF) līdzekļu piešķiršanu elektrovilcienu infrastruktūras attīstīšanai.

No Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem šim mērķim paredzēti vairāk nekā 318 miljoni eiro.

Lai attīstītu un modernizētu dzelzceļu tīklu Latvijā, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti, kā arī tas kļūtu draudzīgāks videi, projekta ietvaros tiks veikta dzelzceļa maģistrālo ceļu elektrifikācija ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tostarp rekonstruējot arī daļēji esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu, aizstājot 3,3 kV līdzstrāvas sistēmu ar 25 kV maiņstrāvas sistēmu.

Dzelzceļa elektrifikācijas pirmajā posmā, par kura īstenošanu noslēgts līgums, līdz 2023.gadam plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas Daugavpils–Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Būvdarbi paredzēti laika posmā no 2020.gada beigām līdz 2023.gada beigām. Plašāka informācija par projektu: http://elektrifikacija.ldz.lv.

Samazināsies kravu pārvadātāju izmaksas

Rekonstruējot un modernizējot dzelzceļa līniju kopējā garumā – 300 km, CO2 emisijas dzelzceļa pārvadājumos plānots samazināt vismaz par ceturtdaļu. Projekta rezultātā būs iespējams pārvadāt smagākus vilcienus ar maksimālo svaru 9 000 bruto tonnas, tādējādi samazinot kravu pārvadātāju izmaksas.

CFLA direktore Anita Krūmiņa: “Dzelzceļa elektrifikācijas projekts, kura īstenošanā ieguldāmās summas kopumā tiek plānotas vairāk kā pusmiljarda apmērā, ir vēsturisks arī ES fondu kontekstā – tas ir visu laiku lielākais ES fondu projekts, kopš Latvijai ir dota iespēja attīstīties ar ES tiešu finansiālu atbalstu.”

Tā ir vienlaikus liela atbildība un milzīga iespēja – par tik vērienīgiem ieguldījumiem Latvijas dzelzceļa tīkla attīstībā pretī tiek sagaidīta kā dzelzceļa pārvadājumu konkurētspējas pieaugums un ekonomisks izdevīgums ilgtermiņā, tā arī investīciju nonākšana ekonomiskajā apritē, jaunas darbavietas un, kas īpaši būtiski – pozitīvas izmaiņas attiecībā uz dzelzceļa draudzīgumu videi, norāda A.Krūmiņa.

Saistītie raksti

Dzelzceļa elektrifikācija ir finansiāli apjomīgākais no ES fondiem finansētajiem projektiem šajā plānošanas periodā, tam no Kohēzijas fonda piešķirot finansējumu 318,5 miljonu eiro apmērā un no valsts budžeta – 28,08 miljonus eiro.

Ņemot vērā, ka finansējums projektam pārsniedz 50 miljonus eiro, projekta iecere izskatīta un saskaņota arī Eiropas Komisijā, no kuras 12. jūlijā saņemts pozitīvs atzinums.

LA.lv
PS
Pēteris Strautiņš
Ekonomika
Ekonomists: Bezdarbnieku skaits samazinās tāpēc, ka samazinās valsts iedzīvotāju skaits?
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
Dati atklāj, cik daudz nodarbināto bija trešajā ceturksnī
1 diena
Mārtiņš Āboliņš
Ekonomika
Ekonomists: Ar mūsu jauniešiem nebūs iespējams nodrošināt izaugsmi un paaudžu maiņu 3
1 diena

Lasītākie raksti

Par svarīgo

SK
Skaties.lv
Latvijā
VIDEO: “Latvijas pasta” vārdā izkrāpj naudu. Kādu shēmu īstenojuši krāpnieki?
8 stundas
LE
LETA
Dabā
Vietām uzspīdēs saule. Laikapstākļu prognoze svētdienai
14 stundas
LA
LA.LV
Sports
VIDEO: Latvijas futbola izlase iesit savos vārtos un zaudē Slovēnijai
7 stundas
MZ
Māris Zanders
Latvijā
Māris Zanders: Kopumā mums ir veicies gluži labi 3
11 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
VIDEO: Naktī no bankas konta nozog naudu 2
12 stundas