Ekonomika
Bizness

Noslēdz lielāko līgumu ES fondu plānošanas periodā – 318 miljoni Latvijas dzelzceļa elektrifikācijai1


Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Una Kupruka/LETA

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) noslēgusi līgumu ar Latvijas Dzelzceļu par Kohēzijas fonda (KF) līdzekļu piešķiršanu elektrovilcienu infrastruktūras attīstīšanai.

No Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem šim mērķim paredzēti vairāk nekā 318 miljoni eiro.

Lai attīstītu un modernizētu dzelzceļu tīklu Latvijā, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti, kā arī tas kļūtu draudzīgāks videi, projekta ietvaros tiks veikta dzelzceļa maģistrālo ceļu elektrifikācija ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tostarp rekonstruējot arī daļēji esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu, aizstājot 3,3 kV līdzstrāvas sistēmu ar 25 kV maiņstrāvas sistēmu.

Dzelzceļa elektrifikācijas pirmajā posmā, par kura īstenošanu noslēgts līgums, līdz 2023.gadam plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas Daugavpils–Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Būvdarbi paredzēti laika posmā no 2020.gada beigām līdz 2023.gada beigām. Plašāka informācija par projektu: http://elektrifikacija.ldz.lv.

Samazināsies kravu pārvadātāju izmaksas

Rekonstruējot un modernizējot dzelzceļa līniju kopējā garumā – 300 km, CO2 emisijas dzelzceļa pārvadājumos plānots samazināt vismaz par ceturtdaļu. Projekta rezultātā būs iespējams pārvadāt smagākus vilcienus ar maksimālo svaru 9 000 bruto tonnas, tādējādi samazinot kravu pārvadātāju izmaksas.

CFLA direktore Anita Krūmiņa: “Dzelzceļa elektrifikācijas projekts, kura īstenošanā ieguldāmās summas kopumā tiek plānotas vairāk kā pusmiljarda apmērā, ir vēsturisks arī ES fondu kontekstā – tas ir visu laiku lielākais ES fondu projekts, kopš Latvijai ir dota iespēja attīstīties ar ES tiešu finansiālu atbalstu.”

Tā ir vienlaikus liela atbildība un milzīga iespēja – par tik vērienīgiem ieguldījumiem Latvijas dzelzceļa tīkla attīstībā pretī tiek sagaidīta kā dzelzceļa pārvadājumu konkurētspējas pieaugums un ekonomisks izdevīgums ilgtermiņā, tā arī investīciju nonākšana ekonomiskajā apritē, jaunas darbavietas un, kas īpaši būtiski – pozitīvas izmaiņas attiecībā uz dzelzceļa draudzīgumu videi, norāda A.Krūmiņa.

Saistītie raksti

Dzelzceļa elektrifikācija ir finansiāli apjomīgākais no ES fondiem finansētajiem projektiem šajā plānošanas periodā, tam no Kohēzijas fonda piešķirot finansējumu 318,5 miljonu eiro apmērā un no valsts budžeta – 28,08 miljonus eiro.

Ņemot vērā, ka finansējums projektam pārsniedz 50 miljonus eiro, projekta iecere izskatīta un saskaņota arī Eiropas Komisijā, no kuras 12. jūlijā saņemts pozitīvs atzinums.

LA.lv
RE
REKLĀMA
Ekonomika
Jaunā paaudze ilgtermiņā izvēlas ieguldīt atbildīgi
18 stundas
RE
REKLĀMA
Ekonomika
Eksperts: saprotami par pensiju ieguldījumiem Latvijā
18 stundas
LA
LA.LV
Ekonomika
Vidzemes šosejas Sēnītes posmā daļēji atvērs abas brauktuves
19 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

IE
Ināra Egle
Latvijā
Budžeta dēļ valdība nekritīs. Vai vislielākā nemiera cēlāja ir “JKP”?
56 minūtes
LL
Lato Lapsa
Latvijā
Savās mājās 90.gadu manierē aplaupīts pazīstams Ventspils uzņēmējs 1
3 stundas
SK
Skaties.lv
Ekonomika
VIDEO. Servisā salauž planšetdatoru un prasa par remontu 340 eiro
1 stunda
SK
Skaties.lv
Pasaulē
Autovadītājs izdzīvo pēc smagas sadursmes ar baļķvedēju
2 stundas
LA
LA.LV
Latvijā
Satversmes tiesa ierosina lietu par valsts noteikto GMI – 53 eiro mēnesī
50 minūtes