Latvijā
Novados

Par viltus avīzes Kurzemes Vārds izdošanu Točelovski pie atbildības nesauks 0


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: LETA/Lita Krone

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvalde izbeigusi pērn pret Reini Točelovski ierosināto kriminālprocesu par nelikumīgu laikraksta “Kurzemes Vārds” nosaukuma izmantošanu. Lēmums pamatots ar to, ka izdarītajā nav noziedzīga nodarījuma sastāva, pavēstīja policija, tā šodien ziņo portāls “liepajniekiem.lv” un “Kurzemes Vārds”.

Izdevniecības “Kurzemes Vārds” valdes priekšsēdētājs Ints Grasis norādījis, ka šādu lēmumu viņš diemžēl arī gaidījis.

“Apstiprinājās manas bažas par to, ka, ja mēs nespēsim pierādīt finansiālus zaudējumus, lasītāju pastkastītēs nonākot kāda polittehnologa pastellētam mūsu laikraksta viltvārdim – surogātizdevumam, tad būs maz cerību saukt Reini Točelovski pie atbildības. Mēs tādus zaudējumus tiešām nevaram pierādīt. Kā saprotu no dokumentiem, ja būtu iepējams, vainīgo varētu sodīt krimināli. Tomēr runa jau nav par naudu. Runa ir par to, ka “Kurzemes Vārda” zīmols tiek izmantots priekšvēlēšanu laikā, lai īstenotu kāda intereses nokļūt pie varas galda. Ja liela auditorija, kas uzskata, ka “Kurzemes Vārds” ir uzticams plašsaziņas līdzeklis, saņem viltus izdevumu, notic, ka tas ir īsts, un izdara savu izvēli, tā tiek maldināta. Lasītāji iegūst informāciju no propagandas izdevuma, kas nestrādā pēc noteiktiem žurnālistu profesionalitātes un ētikas kritērijiem, un, manuprāt, tas ir daudz lielāks kaitējums un drauds valstij, demokrātijai un Satversmē nostiprinātajām tiesībām nekā, piemēram, 1000 eiro lieli finansiāli zaudējumi,” tā norāda Grasis.

To, kā rīkoties pēc Valsts policijas lēmuma izbeigt kriminālprocesu, izdevniecības “Kurzemes Vārds” vadītāji vēl lems, vēstī “liepajniekiem.lv”.

Saistītie raksti

Policija, izmeklējot viltotā “Kurzemes Vārda” lietu, noskaidrojusi, ka pagājušā gada maijā viltus “Kurzemes Vārds” 10 000 eksemplāru lielā tirāžā iepiests tipogrāfijā Lietuvā un pasūtījumu veicis Točelovskis. Samaksu par izdevuma iespiešanu nepilnu 300 eiro apmērā veicis IK “Ryan Consulting” (minēto firmu 2007. gadā dibinājis Točelovskis un, ņemot vērā “Lursoft” datu bāzē pieejamo informāciju, pēdējos četrus gadus tā nodokļos valsts budžetā nav samaksājusi ne centa – I. O.), ziņo “liepajniekiem.lv”.

50 eiro esot maksāti kādam vīrietim par izdevuma atvešanu no Lietuvas tipogrāfijas, savukārt 100 eiro Točelovskis apsolījis kādai sieviete par šīs viltus avīzes iznēsāšanu. Šos cilvēkus policija nopratinājusi, savukārt Točelovskis izmantojis savas tiesības liecību nesniegt.

 

LA.lv