Uģis Magonis
Uģis Magonis
Foto – Ivars Bušmanis

– Jūs par primāro izvirzāt valstij nomaksāto nodokļu daudzumu, kas vairāk rūpētu Valsts ieņēmumu dienestam un budžeta plānotājiem un arī mums, izmantotājiem. Vai tad jūsu uzņēmuma mērķis nav gūt peļņu un nest valstij dividendes? 4

– Primārais uzdevums ir nodrošināt tranzīta koridora veiksmīgu darbību. Jo veiksmīgāk tas darbosies, jo vairāk nodokļu. Tam mazs sakars ar tīro peļņu. Piemēram, noteikts, ka maksā par infrastruktūru peļņas procents nedrīkst būt lielāks par 8% . Peļņu jau var dabūt, pārvērtējot aktīvus, nevis no saimnieciskās darbības. Daudz precīzāk uzņēmējdarbības veiksmi parāda EBITDA.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
VIEGLAIS TESTS. Ja nevari atbildēt 100% pareizi uz šiem jautājumiem, tad tu neesi pārāk gudrs
Krievijas “lācis” Putins asina nagus, lai sagrābtu arvien vairāk Eiropas uzņēmumu
Lasīt citas ziņas

Mūsu misija nav dižoties ar peļņas rādītājiem, bet nodrošināt, lai partneri, pirmām kārtām, ostas, sekmīgi darbotos un tautsaimniecība attīstītos. Pērn koncerns kopumā nodokļos iemaksājis ap 110 miljoniem eiro. Pakārtotais efekts tautsaimniecībā mērāms jau miljardos.

– Pagājušajā gadā uzņēmējdarbības lielākais drauds, kurš reāli īstenojās, bija Krievijas izraisītā krīze Ukrainā ar sekām pašā Krievijā un visā Eiropā. Kā ģeopolitiskā situācija ietekmēja “LDz”? Spriežot pēc skaitļiem, nē. Arī Latvijas ostas pārkrāva par 5% vairāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Lielākais klients ir Krievija, un alternatīvu šādam apjomam nav. Un nebūs, jo kaimiņos mums ir lielākais izejvielu eksportētājs. Tāda ir ģeogrāfija. Kravu kritums nav bijis, bet fons nav labs, jo Krievijas ostas turpina attīstīties, un viņi cenšas vairāk atbalstīt savējos.

– Jums bija jānopūlas, lai saglabātu kravas?

– Mūsu piedāvājums iet kopā ar mūsu ostām, kurām jāspēj ātri pārkraut šīs pārvadātās kravas, lai varam atdot vagonus īpašniekiem. Mums veicas, jo ogles vēl pērk un naftas produkti tiek eksportēti. Iesaistot preču nosūtītājus mūsu infrastruktūrā kā īpašniekus vai līdzīpašniekus, ieinteresējam viņus sūtīt kravas caur Latviju. Piemēram, kā “Uralchem” minerālmēslu terminālis Rīgas ostā, daļēji tā tas ir ar oglēm.

– Esmu dzirdējis spriedumu, ka mums tranzīts ir veiksmīgs tikai aukstajās ziemās, kad aizsalst Somu jūras līcis. Šī bija silta ziema…

– Nē, sezonalitāte neietekmē pārvadājumus tik ļoti. Kālija sāli pirms atradņu noplūšanas tik un tā veda uz savu termināli Pēterburgas ostā, arī uz Ventspili. Neaizsalstošā osta ir arguments pie līguma slēgšanas. Vairāk par silto ziemu to ietekmē aukstās vai siltās attiecības.


SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.