Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023

Atbildība jāuzņemas “PV”, nevis Brikšenam! Tā pēc jauno elektrovilcienu “Vivi” ķibelēm secinājuši koalīcijas politiķi 35

Jautājumā par regulārajiem jauno elektrovilcienu kavējumiem atbildība pamatā ir jāuzņemas uzņēmumam “Pasažieru vilciens”, nevis satiksmes ministram Kasparam Briškenam (P), šādu viedokli aģentūrai LETA pauda aptaujātie valdošās koalīcijas politiķi.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Lasīt citas ziņas

Vaicāts, vai pasažieru vilcienu regulāro kavējumu dēļ būtu jāvērtē satiksmes ministra Briškena atbilstība amatam, “Jaunās vienotības” (JV) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA vērtēja, ka ministrs aktīvi iesaistījies problēmu risināšanā un regulāri skaidro situāciju, tāpēc JV politiķis neredz pamatu vērtēt Briškena atbilstību amatam.

Līdzīgi Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Harijs Rokpelnis pauda, ka problēmas radījis “jomas mantojums”, ko Briškens saņēmis, nonākot šajā amatā. Tāpēc ZZS politiķis ir pilnībā drošs, ka problēmas ar vilcienu kustību nav ministra vaina. Reizē ZZS frakcija tuvākā laikā plāno tikties ar Briškenu, lai pārrunātu, kā atrisināt šo problēmu.

CITI ŠOBRĪD LASA

JV frakcijas vadītājs Jurēvics akcentēja, ka atbildīgajam valsts uzņēmumam “Pasažieru vilciens” (PV) un tā vadībai ir jādara viss iespējamais, lai nodrošinātu vilcienu reisu izpildi, kā arī asi jāvēršas pret jauno vilcienu piegādātāju par līguma neizpildēm, tajā skaitā arī ar finansiālām sankcijām, ja tas juridiski iespējams. Tāpat jārod jāatrisina problēmas, kas skar vecāka izlaiduma vilcienus.

Tāpat savā atbildības līmenī risinājumi ir jāpiedāvā arī VAS “Latvijas dzelzceļš”, izteicās Jurēvics.

JV politiķis akcentēja, ka PV vadībai ir regulāri jāinformē sabiedrība, kā tiks nodrošināta reisu izpilde. Iedzīvotājiem ir jāredz uzņēmuma pārstāvju piedāvāts konkrēts plāns vilcienu regulāras kustības atjaunošanai.

ZZS frakcijas vadītājs Rokpelnis piebilda, ka vilcienu kustības traucējumi ir nopietna problēma, kuru nedrīkst “paslaucīt zem tepiķa”. Sarunā ar ministru Briškenu frakcijas deputāti gribēs saprast situācijas kopainu, kā tiks rasts problēmu risinājums, kā arī virzīties uz atbildīgo, vainīgo par šī problēmām identificēšanas.

Trešdien stipras snigšanas dēļ iespējama vilcienu kavēšanās

Trešdien, 24.janvārī, stipra snigšana atsevišķos Latvijas reģionos var izraisīt vilcienu kavēšanos, liecina AS “Pasažieru vilciens” publiskotā informācija.

Kompānija aicina pasažierus sekot līdz informācijai par operatīvām izmaiņām vilcienu kustībā “Pasažieru vilciena” mobilajā lietotnē “Vivi Latvija”, kā arī mājaslapā “vivi.lv”.

Jau ziņots, ka trešdien visu Latviju no rietumiem šķērsos nokrišņi – gaidāms slapjš sniegs, putenis un lietus, daudzviet nokrišņi būs spēcīgi.

Kā jau ziņots, jau vairākas nedēļas ir problēmas ar vilcienu reisu nodrošināšanu. Sākotnēji tās skāra atsevišķus reisus, bet pēdējās dienās problēmas saasinājušās, piemēram, pirmdien, 22.janvārī, kavējās lielāks skaits pasažieru vilcienu gandrīz visās līnijās.

Reklāma
Reklāma

Kavējumu iemesli esot bijuši dažādi. Piemēram, pirmdien dažās līnijās ir aizliedzošais luksofora signāls, kāds vilciens viensliežu līnijas posmā ir gaidījis, lai palaistu garām pretimnākošo vilcienu, un, visiem šiem apstākļiem summējoties, veidojās kavējumi, klāstīja PV.

Posmā Rīga-Aizkraukle sasalstoša lietus un stipra vēja dēļ radās apledojums gan “Škoda Vagonka” elektrovilcienu strāvas noņēmējam, gan VAS “Latvijas dzelzceļš” strāvas kontakttīklam.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Savukārt soctīklā “X” iedzīvotāji šonedēļ aktīvi dalījušies ar saviem komentāriem par to, ka jaunie “Vivi” elektrovilcieni nekursē, kā nākas. Pārsvarā iedzīvotāji pauž neapmierinātību ar šādu vilcienu satiksmi, kas vairs nav paredzama – varēs vai nevarēs pasažieri ar vilcienu nokļūt no punkta A līdz punktam Z? Turpinājumā komentāru izlase:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.