Krievijas aviokompānijas “Aeroflot” lidmašīna
Krievijas aviokompānijas “Aeroflot” lidmašīna
REUTERS/Maxim Shemetov/File Photo

Aviācijas krīze Krievijā: Putins jaunas lidmašīnas dabūs pēc grafika, bet krievi – maz ticams 28

Modernizēto tālo lidojumu pasažieru lidmašīnu Il-96 tā ražotājs nolēma neizlaist tā augsto izmaksu dēļ. Tomēr šī ir gandrīz vienīgā lidmašīna, kuras ražošana notiek saskaņā ar grafiku. Kāpēc? Krievi parastie ar to nelidos – tā tiek ražota pēc speciālās lidojumu vienības “Krievija” pasūtījuma, kas nodrošina lidojumus valsts augstākajām amatpersonām. Par to paziņoja Rostec izpilddirektors Sergejs Čemezovs.

Reklāma
Reklāma
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 11
Kokteilis
7 pārsteidzošas lietas, ko par jums atklāj apģērba krāsa
Kadirovam daudz nav atlicis – viņš mirst. Čečenijas līdera nāve var ievilkt Putinu jaunā karā 144
Lasīt citas ziņas

Pēc Boeing un Airbus atteikšanās sadarboties ar Krieviju, Rūpniecības un tirdzniecības ministrija sola atsākt ražošanu un tuvāko gadu laikā palielināt civilo lidmašīnu ražošanu 46 reizes, tādi skaitļi nebija redzēti pat vēlīnā PSRS.

Taču arī šobrīd ir skaidrs, ka šie plāni nav īstenojami – 2023.gada pirmajā pusē Krievija, pēc Rosstat datiem, saražoja divas lidmašīnas, 2024.gadā vajadzētu saražot līdz 40 lidmašīnām, bet 2025.gadā – līdz 80.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vispopulārākajam pēc amatpersonu domām vajadzētu būt vidēja attāluma aviolainerim MS-21, lai gan neviens pat nav palaists civilajās līnijās. Tā ražošanu plānots palielināt līdz 72 automašīnām gadā.

“Importa aizvietotā” SSJ-New ražošanai nākamgad vajadzētu sasniegt 20 lidmašīnu līmeni, salīdzinot ar divām šogad. Bet tās dzinējs, kas tika izgatavots no franču detaļām, netika pārveidots, līdz ar to – šī lidmašīna pagaidām gaida situācijas risinājumu.

Krievijas uzņēmumiem šobrīd jāpaļaujas uz 20 gadus veciem lidaparātiem. Viņi cer izpirkt lidmašīnas, kuras izmantoja “Rossija” valsts lidojumu komanda. Tie piedāvāja aviokompānijām iegādāties ekspluatācijas pārtraukšanai sagatavotus Tu-214, aģentūrai Kommersant pastāstīja trīs avoti aviācijas nozarē un Satiksmes ministrijā.

Saskaņā ar 2022. gada datiem pārvadātāja “Rossija” sertifikātā bija iekļauti desmit dažādu modifikāciju Tu-214, no kuriem divi bija vecāki par 20 gadiem.

S7 Airlines samazinās lidojumu skaitu rudenī un ziemā par 10-15%, salīdzinot ar pagājušo gadu, jo radušās grūtības “ar plānoto Airbus A320/A321neo lidmašīnu apkopi”, aģentūrai Kommersant sacīja avoti aviācijas tirgū. Problēmas radušās ar jaunākās paaudzes amerikāņu P&W dzinēju remontu. Šādi dzinēji netiek remontēti ne S7 Technics Krievijā, ne Irānā, kur tie nodarbojas ar “plašāku un saprotamāku aprīkojumu”.

P&W dzinēji ir jauni, un tos ir ārkārtīgi grūti uzturēt, saka aviācijas nozares avots. Viņš netic iespējai tuvākajā laikā apgūt to remontu Krievijā. Bez oficiāla atbalsta šos dzinējus remontēt nav iespējams, apstiprināja Willis Lease Financial Company pārstāvis Austrumeiropā Dmitrijs Voskresenskis.

Reklāma
Reklāma

Kopumā S7 Airlines flotē ir 103 lidmašīnas, no kurām saskaņā ar Flightradar24 datiem 21 (20% no flotes) nelido. Tagad aviokompānija “meklē risinājumu P&W dzinēju remontam”, norādīja S7 tuvs avots.

Piemēram 12. oktobrī, piecās pasažieru lidmašīnās atskanēja trauksmes signāli. Neviena no lidmašīnām nemainīja kursu vai augstumu, un visas tās devās uz galamērķa lidostām. Vēlāk izrādījās, ka trauksmes lidmašīnās bijušas izsekošanas sistēmas kļūmes dēļ. Visi reisi, kā nekas nebūtu noticis, nolaidās galamērķa lidostās, raksta TASS.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.