Ekonomika
Bizness

Divu sliežuceļu vietā četri. “Rail Baltica”izmaiņas Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā0

Vizualizācija: Rail Baltica

Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā rasts risinājums četru “Rail Baltica” sliežu ceļu integrēšanai iepriekš plānoto divu vietā, aģentūru LETA informēja “Rail Baltica” Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūvētāju pilnsabiedrības “Bererix” pārstāvji.

Četru Eiropas platuma sliežu ceļu integrēšana Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā nodrošinās ne tikai “Rail Baltica” vilcienu starptautiskos un lidostas “Rīga” savienojumus, bet arī starppilsētu un piepilsētas vilcienu apkalpošanu.

Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Uzlabos funkcionalitāti

Nepieciešamību iekļaut papildu divus sliežu ceļus, lai nodrošinātu arī reģionālo satiksmi uz 1435 milimetru jeb Eiropas sliežu platuma ceļiem konstatēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas darbības funkcionalitātes izpētē, ko veica Baltijas valstu kopuzņēmums “RB Rail”, kas izveidots “Rail Baltica” īstenošanai.

Izpētē secināts, ka četru sliežu ceļu risinājums būtiski uzlabos stacijas funkcionalitāti, kā arī iespējas apkalpot gan reģionālos vilcienus, gan starptautiskos maršrutus.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādīja, ka šobrīd ir ļoti svarīgi veikt precīzus plānošanas darbus un “Rail Baltica” projektā pieņemt tādus lēmumus, kas ļauj izmantot pilnu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kapacitāti nākotnē.

“Stacijai ir jākļūst par modernu pilsētas satiksmes mezglu, un mūsu uzdevums ir atbalstīt tādus risinājumus, kas to nodrošina,” pauda ministrs.

Pielāgo būvniecības plānu

Pēc uzdevuma saņemšanas no Satiksmes ministrijas 2019.gada nogalē un konstruktīva darba ar projekta ieviesējiem – VAS “Latvijas dzelzceļš”, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” un “RB Rail” – “Bererix” starptautiskā inženieru komanda ir izveidojusi efektīvu risinājumu sliežu ceļu izkārtojumam, projektējot to kā četru Eiropas platuma sliežu ceļu versiju, nesamazinot plānotos 10 “Latvijas dzelzceļa” sliežu ceļus.

Atbilstoši ir pielāgots arī tālākais būvniecības plāns. Šobrīd arhitekti risina tālāko stacijas ēkas projekta pielāgošanu rastajam sliežu ceļu risinājumam, klāstīja “Bererix” pārstāvji.

“Bererix” padomes loceklis Niks de Rūks norādīja, ka ir sasniegts būtiskākais projekta starpmērķis. Līguma noslēgšanas laikā darba uzdevums paredzēja integrēt Rīgas Centrālajā stacijā divus papildu sliežu ceļus.

“”Bererix” jau bija gandrīz pabeidzis šā projekta pamatrisinājumu izstrādi, kad mēs saņēmām uzdevumu tos pārstrādāt.

Kad saņēmām prasību pievienot vēl divus papildu sliežu ceļus, mēs pieņēmām šo izaicinājumu un sākām savu sākotnējo risinājumu pārprojektēšanu,” pauda de Rūks, piebilstot, ka pēc intensīva visu projektā iesaistīto pušu darba ir redzams šo izmaiņu pozitīvais pienesums gan projektam, gan sabiedrībai, jo jaunais sliežu ceļu risinājums gandrīz dubulto Rīgas Centrālās stacijas “Rail Baltica” daļas veiktspēju.

De Rūks uzsvēra, ka projektēšanas un būvniecības plāns pielāgots tā, ka uzņēmums spēs iekļauties sākotnējā projekta grafikā.

Dažādi risinājumi un alternatīvas

“Bererix” pārstāvji norādīja, ka pēdējo mēnešu laikā uzņēmuma inženieru komanda ir intensīvi strādājusi, lai nodrošinātu dažādus risinājumus un alternatīvas nozīmīgiem pilsētvides jautājumiem, kurus skar “Rail Baltica” projekts, piemēram, gājēju plūsmas organizēšanai, velosatiksmes plānošanai, multimodāla satiksmes mezgla izveidei u.c.

“Bererix” projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz 2021.gada pavasarim, kad sāksies būvniecības darbi. Pirmie sagatavošanas un demontāžas darbi, kā arī atsevišķi būvniecības darbi sākies 2020.gada nogalē.

Uzziņa:

Saistītie raksti

“Rail Baltica” dzelzceļa tiltu, uzbērumu un Centrālās stacijas kompleksu Rīgā par 430,5 miljoniem eiro būvēs personu apvienība “Besix ReRe Group”, kuru veido Beļģijas “Besix” un Latvijas SIA “ReRe būve”

Arhitektu biroja “PLH Arkitekter” sadarbībā ar “Cowi” (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets ietver arī 2,6 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, sešus jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu vienu kilometru garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LA
LA.LV
Ekonomika
Nākamnedēļ notiks pirmais Kurzemes biznesa klubs tiešsaistē
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
“Hesburger” piedāvās jaunu veģetāro burgeru līniju “Veke”
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
Nodokļu nomaksas pagarinājumus VID piešķīris 949 uzņēmumiem
2 dienas

Lasītākie

SK
Skaties.lv
Latvijā
Levits: Mediji noteikti pieder pie stratēģiskajām nozarēm. Tāpat kā policija, robežsargi, medicīnas sistēma
8 stundas
LA
LA.LV
Latvijā
Politika epidēmijas laikā: neskatoties uz partiju ķildām, Kariņš un Levits tic valdības stabilitātei
7 stundas
SK
Skaties.lv
Ekonomika
Darbu Covid-19 izraisītās krīzes dēļ zaudējuši vairāki tūkstoši cilvēku. Bezdarbniekos arī bijušie RD deputāti
8 stundas
SK
Skaties.lv
Veselam
Raidījums: Reģionālās slimnīcas nav gatavas Covid-19 pandēmijai
9 stundas
LA
LA.LV
Latvijā
Latvijā modelē Covid-19 attīstības scenārijus. Ko māca pasaules pieredze?
7 stundas