Foto: SCANPIX/AFP/LETA

EK prasa dalībvalstīm nodrošināt operatīvi šķērsojamus robežu punktus 0

Lai nodrošinātu, ka Eiropas Savienības (ES) mēroga piegādes ķēdes turpina darboties, Eiropas Komisija (EK) pieprasījusi dalībvalstīm nekavējoties noteikt iekšējo robežu šķērsošanas punktus Eiropas transporta tīklā (TEN-T) kā “zaļās joslas”, kuru šķērsošanai kravas transportlīdzekļiem nedrīkstētu aizņemt vairāk par 15 minūtēm, aģentūru LETA informēja EK pārstāvniecība Latvijā.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Lasīt citas ziņas
Vienlaikus EK prasa valstīm izveidot drošus tranzīta koridorus privātiem transportlīdzekļiem.

EK paredz, ka “zaļās joslas” robežšķērsošanas punktiem būtu jābūt atvērtiem visiem kravas transportlīdzekļiem neatkarīgi no to kravas. Robežas šķērsošana, tostarp jebkādas pārbaudes un veselības pārbaudes, nedrīkstētu aizņemt vairāk par 15 minūtēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

“ES transporta tīkls savieno visu ES. Mūsu norādījumu dokumenta mērķis ir aizsargāt ES piegādes ķēdes šajos grūtajos apstākļos un nodrošināt, ka gan preces, gan transporta darbinieki var bez kavēšanās ceļot uz jebkuru vietu, kur tie ir vajadzīgi. Kolektīva un koordinēta pieeja pārrobežu transportam šodien ir svarīgāka nekā jebkad agrāk,” sacīja EK Transporta komisāre Adina Veleana.

Pēc viņas teiktā, “zaļās joslas” ir īpaši izveidotas, lai aizsargātu transporta nozares darbiniekus, kas atrodas krīzes priekšposteņos.

Paredzēts, ka EK ieteikumi atvieglos viņu saspringto uzdevumu, un uzlabos viņu darba drošību un paredzamību, sacīja Veleana.

Procedūras “zaļās joslas” robežšķērsošanas punktos būtu jāsamazina līdz minimumam un jāracionalizē līdz nepieciešamajam, norāda EK. Pārbaudes un pārmeklēšana jāveic, transportlīdzekļu vadītājiem neatstājot transportlīdzekļus, un vadītāji būtu jāpakļauj tikai minimālām pārbaudēm – viņiem nevajadzētu uzrādīt citus dokumentus, kā vien identifikācijas dokumentu un vadītāja apliecību, un, ja vajadzīgs, sava darba devēja vēstuli. Jāpieņem elektroniski iesniegti/parādīti dokumenti.

EK iesaka ES dalībvalstīm transporta plūsmas saglabāšanas nolūkā rīkoties, lai nodrošinātu visu starptautiskajos pārvadājumos iesaistīto darbinieku brīvu pārvietošanos neatkarīgi no transporta veida.

EK mudina atcelt ceļošanas ierobežojumus un obligātu karantīnu transporta darbiniekiem, kuriem nav simptomu.

Neviens kravas transportlīdzeklis vai vadītājs nedrīkstētu saskarties ar diskrimināciju neatkarīgi no izcelsmes un galamērķa, vadītāja valstspiederības vai transportlīdzekļa reģistrācijas valsts, atzīmē EK.

Tāpat, ņemot vērā pašreizējo situāciju, EK mudina dalībvalstis uz laiku apturēt visus ceļu lietošanas ierobežojumus, kas pašlaik ir spēkā to teritorijā, tādus kā, nedēļas nogales, nakts un nozaru aizliegumus.

EK mudina dalībvalstis izveidot drošus tranzīta koridorus, lai ļautu privātiem transportlīdzekļu vadītājiem un viņu pasažieriem, piemēram, veselības aprūpes un transporta darbiniekiem, kā arī ES iedzīvotājiem, kurus repatriē, neatkarīgi no viņu valstspiederības, prioritārā kārtā šķērsot valsti jebkurā vajadzīgajā virzienā TEN-T tīklā, stingri paliekot norādītajā maršrutā un ievērojot nepieciešamos minimālos atpūtas pārtraukumus.

Tāpat dalībvalstīm būtu jānodrošina vismaz vienas lidostas darbība, kas veic repatriācijas un starptautiskās palīdzības lidojumus, norāda EK.

Pēc ES transporta ministru 18.marta videokonferences EK izveidoja valstu kontaktpunktu tīklu un platformu informēšanai par valstu transporta pasākumiem, ko ES dalībvalstis veikušas, reaģējot uz jauno koronavīrusu. Valstu kontaktpunktiem būtu jāatbalsta “zaļās joslas” robežšķērsošanas punktu efektīva darbība. Kaimiņvalstis, kas nav ES dalībvalstis, tiek aicinātas cieši sadarboties ar šo

Reklāma
Reklāma

tīklu, lai nodrošinātu preču plūsmu visos virzienos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.