Ēnu ekonomika autoservisu sektorā ir tiešām ievērojama – 200 miljoni gadā. “Tie darbojas dažādās realitātēs!” 77

Ēnu ekonomika autoservisu sektorā sasniedz gandrīz 200 miljonus eiro gadā, aģentūrai LETA pavēstīja Auto asociācijas pārstāvji, atsaucoties uz asociācijas veikto pētījumu. Asociācijā norāda, ka 2022.gadā valsts budžets autoservisu sektorā ir zaudējis 135 miljonus eiro kā pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumus un 58 miljonus eiro kā iedzīvotāju ienākumu nodokļa un sociālās apdrošināšanas iemaksu ieņēmumus.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
No A līdz Ž – ko par tavu personību atklāj tava vārda sākumburts? 11
Lietotas automašīnas, kuras nevajadzētu iegādāties: eksperts norāda uz trim neuzticamiem modeļiem
Kokteilis
6 lietas, pēc kurām vīrieši klusībā alkst gultā, bet nevēlas to atzīt
Lasīt citas ziņas

Salīdzinot ar 2020.gada pētījuma rezultātiem, ēnu ekonomika autoservisu sektorā kāpusi par 25%, secina asociācijā. Asociācijas ieskatā risinājums ir brīvprātīgas sertificēšanas sistēmas ieviešana autoservisiem, tādējādi valstī ieviestu un izstrādātu vienotus nozares standartus.

Sistēma ļautu investēt un attīstīt vidēja un augstāka līmeņa autoservisus, kā arī šos servisus pakļautu papildu kvalitātes kritērijiem, toties tikai šie autoservisi varētu piedalīties publiskajos iepirkumos, veikt apdrošināšanas gadījumu remontus, veikt elektroauto remontus un nākotnē sniegt arī tehniskās apskates pakalpojumus, norāda asociācijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Asociācijā arī atzīmē, ka ierosinātā sertificēšanas sistēma sniegtu priekšrocības tiem, kas strādā godīgi, salīdzinājumā ar tiem, kas izvēlas darboties “ēnās”.

Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norāda, ka autoservisi Latvijā darbojas divās dažādās realitātēs – tie, kas mēģina strādāt godprātīgi, un tie, kas darbojas “ārpus likuma”.

“Gadiem eksistējošs līdz pat 90% ēnu ekonomikas apmērs autoservisu sektorā ir pilnībā izkropļojis konkurenci, kā rezultātā uzņēmumi nespēj attīstīties, tirgu ir pametuši praktiski visi servisa tīklu uzņēmumi un jauni nerodas, jo strādāt godīgi praktiski nav iespējams. Lai atrisinātu šo milzīgo problēmu, nepietiek tikai ar servisu sodīšanu, bet jābūt efektīvam valsts risinājumam, kas ļautu celt konkurētspēju godīgajiem autoservisiem,” papildina Kulbergs.

LETA jau ziņoja, ka šogad 16.aprīlī Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas sēdē deputāti nolēma uzdot Ekonomikas ministrijai izvērtēt Auto asociācijas rosinājumu Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas licencēšanas sistēmu.

Saeimas apakškomisija uzdeva EM izvērtēt attiecīgo ideju un tās kritērijus, lai pēc diskusijām ar iesaistītajām pusēm divu līdz trīs mēnešu laikā atgrieztos pie šī jautājuma.

Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.