Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

“Facebook” dižķibeles dēļ tehnoloģiju giganta “Meta” darbinieki bija pat sabijušies, vai tik nav atlaisti no darba… 13

“Meta” īpašumā esošie globālie soctīkli “Facebook” un “Instagram” otrdienas vakarā, 5.martā, sāka atkal darboties pēc vairāk nekā divu stundu pārtraukuma, ko izraisīja tehnisks traucējums un kas ietekmēja simtiem tūkstošu soctīklu lietotāju visā pasaulē, tā vēstīja ārvalstu medijs “Reuters” pēc notikušās pasaules mēroga dižķibeles.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

Tehniskie traucējumi sākušies ap plkst. 10:00 (plkst. 15:00 pēc Griničas laika), un daudzi lietotāji konkurējošajā sociālajā plašsaziņas līdzekļu platformā “X” paziņoja, ka viņi vairs nevar “ielogoties” savos “Facebook” un “Instagram” profilos, lai dalītos ar aktuālām ziņām vai personisku informāciju.

Kā ziņo “Reuters”, tad ASV Baltā nama Nacionālās drošības padome esot sekojusi līdzi šim incidentam un ziņas publicēšanas laikā vēl nebija informēta par konkrētām ļaunprātīgām kiberdarbībām, tā medijiem paziņoja Baltā nama preses pārstāvis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Saskaņā ar traucējumu izsekošanas vietnes “Downdetector.com” datiem, traucējumu maksimuma brīdī tika saņemti vairāk nekā 550 000 ziņojumi par tehniskajiem traucējumiem “Facebook” un aptuveni 92 000 ziņojumi par traucējumiem “Instagram”.

“Šīs dienas sākumā tehniska problēma radīja cilvēkiem grūtības piekļūt dažiem mūsu pakalpojumiem. Mēs atrisinājām šo problēmu visiem, kurus tā skāra,” tā paziņojumā vietnē “X” norādīja uzņēmuma “Meta” pārstāvis Endijs Stouns (Andy Stone), sīkāk gan nepaskaidrojot problēmu.

Turklāt tehnisko traucējumu dēļ “Meta” akcijas vakar pēcpusdienas tirdzniecībā samazinājās par 1,2 %, pie tam uzņēmums uzreiz neatbildēja uz pieprasījumu sniegt sīkāku informāciju par radušos tehnisko problēmu.

Uzņēmumam “Meta” ir aptuveni 3,19 miljardi ikdienas aktīvo lietotāju, kas izmanto tā lietotņu saimi, kurā ietilpst arī “WhatsApp” un “Thread”. Tās statusa informācijas panelis iepriekš parādīja, ka ar problēmām saskaras arī “WhatsApp Business” lietotāji.

Tomēr saskaņā ar “Downdetector”, kas izseko traucējumus, apkopojot statusa ziņojumus no vairākiem avotiem, tostarp lietotājiem “WhatsApp” un” Threads”, šīm vietnēm darbības pārtraukums bijis daudz mazāks, raksta “Reuters”.

Kā ziņo “Reuters”, vairāki “Meta” darbinieki anonīmajā ziņapmaiņas lietotnē “Blind” norādīja, ka viņi nav varējuši pieteikties savās iekšējās darba sistēmās, tāpēc ir domājuši, vai tik nav atlaisti no darba. Šos darbinieku ziņojumus bija fiksējuši “Reuters” žurnālisti.

Tehniskais pārrāvums bija viena no populārākajām tēmām vietnē “X”, kas agrāk bija “Twitter”. Un šīs platformas īpašnieks Īlons Masks (Elon Musk) tajā vērsās pie uzņēma “Meta” ar savu ierakstu, kurā bija teikts: “Ja lasāt šo ziņu, tas ir tāpēc, ka mūsu serveri strādā”.

Reklāma
Reklāma

Pati platforma “X” ir saskārusies ar vairākiem pakalpojuma darbības traucējumiem pēc tam, kad Masks 2022. gada oktobrī par 44 miljardiem ASV dolāru iegādājās sociālo mediju platformu, savukārt decembrī platformas tehniskais darbības pārtraukums radīja problēmas vairāk nekā 77 000 lietotāju valstīs no ASV līdz Francijai.

Kā raksta Vācijas medijs “Deutsche Welle” pēc notikušās dižķibeles, 2021. gadā uzņēmums “Meta” jau saskārās ar līdzīgu darbības pārtraukumu, kas konfigurācijas problēmu dēļ vairākas stundas ilga visā “Facebook”, “Instagram” un “WhatsApp”. Tolaik “Down Detector” paziņoja, ka šis pārtraukums bija lielākā šāda veida kļūme, kādu tas jebkad ir pieredzējis.

Portāls LA.LV jau vēstīja, ka visā pasaulē pārstājušas darboties ASV uzņēmuma “Meta” sociālās saziņas vietnes “Facebook”, “Messenger” un “Instagram”. Problēmas ar piekļuvi šīm platformām parādījās ap plkst.17.20 pēc Latvijas laika.

Kā vēstīja lietotāji, ir grūtības “ielogoties” vietnēs “Facebook” un “Instagram”. Cenšoties “ielogoties” ar paroli, lietotāji saskaras ar paziņojumu, ka “notikusi negaidīta kļūda”. Atsevišķi lietotāji Latvijā ziņoja, ka jaušamas arī nelielas tehniskas problēmas ar pārlūkprogrammu “Google”.

Kā pl.19:03 novēroja portāls LA.LV, tad atkal Latvijā bija iespējams “ielogoties” savā “Facebook” profilā, par ko mums ziņoja arī citi šī soctīkla lietotāji. Trešdien, 6.martā, vērojams, ka, piemēram, soctīkls “Facebook” darbojas bez problēmām kā ierasts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.