Tālrunis ar bojātu displeju.
Tālrunis ar bojātu displeju.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Par teju 40% pieaugušas mobilo telefonu ekrānu remonta izmaksas 0

Pēdējā gada laikā 38% viedtālruņu īpašnieku ir saplīsis tālruņa ekrāns, liecina mobilo sakaru operatora “Bite” un pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” veiktās aptaujas dati.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas
Tajā pašā laikā 45% aptaujāto norāda, ka, pēc telefona ekrāna saplīšanas, viņi turpinājuši to izmantot ar visiem bojājumiem, savukārt tikai katrs ceturtais remontdarbus tomēr veicis.

Tā kā viedtālruņi mūsdienās ir kļuvuši par sabiedroto ikvienā dzīves situācijā, ir tikai likumsakarīgi, ka pie intensīvas to lietošanas, pieaug arī bojājumu risks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā kā viedtālruņu vājākais punkts ir ekrāns, tieši tas visbiežāk tiek saplēsts, nejauši to nometot zemē, uzsēžoties tam virsū vai atsitot pret kādu citu priekšmetu.

Ar šādu situāciju saskāries teju katrs ceturtais viedtālruņa vai planšetdatora īpašnieks.

Visbiežāk ekrānus saplēsuši tieši gados jaunākie viedierīču īpašnieki – vecumā no 18-29 gadiem katrs otrais atzīst, ka pēdējā gada laikā ir saplēsis telefona ekrānu, kamēr vecumā no 61-74 gadiem – katrs piektais.

Pēc viedtālruņa saplēšanas tikai piektā daļa respondentu atzīst, ka ekrānu salabojuši, lai turpinātu ierīci pilnvērtīgi lietot, vai iegādājušies jaunu ierīci saplēstās vietā.

45% aptaujāto atzīst, ka veikt remontu telefona ekrānam atturējušas augstās ekrāna nomainīšanas izmaksas.

To apstiprina arī “Bites” Mobilo ierīču un loģistikas struktūrvienības vadītāja Roberta Birnbauma sacītais.

“Attīstoties mobilajām ierīcēm, tiek uzlaboti to ekrāni gan attēla izšķirtspējas, gan izturības ziņā. Tomēr, jo sarežģītāka ir ekrāna uzbūve, jo dārgāk tā remonts var izmaksāt.”

Piemēram, viena viedtālruņa vai planšetdatora ekrāna remontdarbu vidējās izmaksas pērn bija aptuveni 120 eiro.

Savukārt šogad tās sasniegušas aptuveni 165 eiro.

“Lai sevi pasargātu no neparedzētām izmaksām, kas telefona saplīšanas gadījumā var būt pat lielākas par minētajām summām, aizvien vairāk “Bites” klienti izvēlas izmantot vienu no “Bites” “gudro risinājumu” grozā esošajiem pakalpojumiem – ekrānu apdrošināšanu,” norāda R. Birnbaums.

Kā rāda aptaujas dati, tieši ekrāna saplīšana ir biežākais no iespējamajiem riskiem, kas piemeklējis viedtālruņu īpašniekus – pēdējā gada laikā viedierīces ekrāns saplīsis teju 40% aptaujāto, kamēr citi riski minēti retāk.

Piemēram, 24% aptaujāto atzinuši, ka viņu telefons sabojājies, saskaroties ar ūdeni, netīšām telefonu iemetot kādā ūdenstilpē vai aplejot to ar dzērienu.

Reklāma
Reklāma

Tikai 4% aptaujāto atzinuši, ka telefonu pazaudējuši, savukārt telefona zādzību pēdējā gada laikā piedzīvojuši 2% respondentu.

Aptauja veikta sadarbībā ar “Norstat Latvija” 2019.gada jūlijā. Tajā piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.