Foto: LTAB

LTAB: visbiežāk avārijas bez OCTA notiek Rēzeknes, Krāslavas un Jēkabpils apkaimē 0

Latvijā visbiežāk autoavārijas bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātas civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) notiek Rēzeknes, Krāslavas un Jēkabpils apkaimē, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) apkopotie dati.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

2011. gadā visbiežāk bez OCTA avārijas tika izraisītas Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas rajonos. 2012. gadā vadošajā trijniekā ierindojās Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas apkaime. Savukārt pērn pirmajās trīs vietās atkal ir iekļuvusi Rēzekne, Jēkabpils un jaunpienācēja – Krāslava.

Latgales reģionā bez OCTA polisēm izraisīto avāriju īpatsvars svārstās robežās no 2 līdz 6,4%. Salīdzinājumam Rīgā un tās apkaimē, kur ir vērojama vislielākā transportlīdzekļu plūsma, kā arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, neapdrošināto spēkratu izraisīto avāriju īpatsvars nepārsniedz 1 – 2 % robežu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Analizējot datus par pēdējiem gadiem, redzams, ka Latgales reģionā nav vērojami nekādi būtiski uzlabojumi. Rajoni mainās savā starpā, taču no vietām, kurās ir augsts neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars neizkrīt, dominējot no gada uz gadu. No vienas puses tas ir saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti konkrētajās vietās, piemēram, ārpus pilsētām biežāk ceļu satiksmes negadījumi notiek tajās vietās, caur kurām iet lielas automaģistrāles, taču no otras puses, vienu un to pašu vietu dominēšana Latvijas “melnajā kartē” liecina par tendenciozitāti un iespējams paaugstinātu bīstamību konkrētajās vietās, kas nozīmē, ka atbildīgajām institūcijām būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījuma riska draudus,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Viņš norāda, ka saskaņā ar OCTA likumu cietušajiem atlīdzības par neapdrošināta auto izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek izmaksātas no OCTA Garantijas fonda. Pēc tam izmaksātās atlīdzības no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai juridiskā īpašnieka tiek atgūtas regresa ceļā.

“Tāpēc maldīgs ir uzskats, ka autoīpašniekam vai vadītājam nebūs jāātbild par avārijas rezultātā radītajām sekām. Vainīgajai pusei būs ne tikai jāsedz visi zaudējumi, bet arī, apdrošinot savu civiltiesisko atbildību turpmāk, visticamāk, nāksies maksāt dārgāk, jo būs sabojāta apdrošināšanas vēsture un autoīpašnieks būs ierindots paaugstinātā riska klasē”, informē Stengrevics.
 
Saskaņā ar LTAB statistiku 2013. gadā kopā notikuši 353 ceļu satiksmes negadījumi, kas izraisīti ar transportlīdzekļiem bez OCTA. Cietušie no Garantijas fonda saņēmuši zaudējumu atlīdzības gandrīz 383 000 eiro apmērā.