Foto – Shutterstock

Mazie ražotāji: Putnkopībā nevar samazināt elektrības un barības patēriņu 8

Mazie ražotāji jau ikdienā strādā taupīgi, tāpēc, reaģējot uz energoresursu cenu kāpumu, nav iespējams vēl samazināt energoresursu patēriņu, neapdraudot dzīvnieku labturību, stāstīja aptaujātie mazie putnkopības nozares pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Bioloģisko vistu saimniecības Z/S “Karotītes” pārstāve Liene Kalnciema skaidroja, ka, tā kā saimniecība ir vēl maza un tirgū aktīvi darbojas tikai dažus gadus, ikdienas darbs, neatkarīgi no globāliem apstākļiem, ir vērsts uz taupīgumu un izmaksu samazināšanu, un pie esošās situācijas nav pozīciju, kurās uzņēmums varētu veikt taupības pasākumus.

Pēc saimniecības “Karotītes” sniegtās informācijas izmaksas uz bioloģiskajiem kviešiem, salīdzinot ar 2021.gada vasaru, uzņēmumam palielinājušās vairāk nekā divas reizes, bet bioloģiskajiem zirņiem – par 86% un bioloģiskajai sojai – par 36%. Tāpat saimniecībā elektrības rēķins par septembri sasniedzis 4000 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA
Kalnciema norādīja, ka vienīgais, kā uzņēmums varēja sagatavoties izmaksu pieaugumam, bija laicīgi pacelt cenas jau pavasarī.

Vienlaikus viņa skaidroja, ka bioloģiskajai produkcijai nav iespējams cenas pacelt vienlīdzīgi konvencionālajai produkcijai un, lai gan cenu atšķirība starp bioloģisko un konvencionālo produkciju ir samazinājusies, “Karotītes” pārdošanas apjoms nerāda, ka tas palielinātu pieprasījumu pēc bioloģiskās vistas.

Arī paipalu fermas SIA “Rīta putni” līdzīpašnieks Roberts Inapšs norādīja, ka putnkopībā nav pozīciju, kur ietaupīt. Viņš stāstīja, ka paipalu putnu turēšanā, kur siltuma ražošanai uzņēmums izmanto granulas, energoresursu patēriņš nav tik ievērojams, kā olu produktu pārstrādē, kur vairāk tiek patērēta elektrība.

Tāpat uzņēmumā novērots, ka lai gan paipalu produktu pircēji ir noturīgāki pret cenu palielināšanos, jo veic apzinātu izvēli iegādājoties paipalu produktus, samazinājies apjoms realizētai produkcijai un pircēji vairāk izvēlas mazākus iepakojumus. Mazinājusies arī pircēju interese par paipalu produktiem kā alternatīvu vistai.

Vienlaikus Inapšs norādīja, ka “Rīta putni” strādā pie eksporta tirgus attīstīšanas un drīzumā uzsāks produkcijas eksportu uz Igauniju, tomēr paipalu apjoma audzēšana pie pašreizējās situācijas ir sarežģīta.

Arī Kalnciema aģentūrai LETA atklāja, ka, lai gan iedzīvotāju pirktspēja ir samazinājusies, pašlaik esošā tirgus situācija ir devusi uzņēmumam dzinuli paplašināt saimniecisko darbību un attīstīt eksporta tirgu Skandināvijas virzienā.

Reklāma
Reklāma

“Karotītes” ir reģistrēta 2016.gadā. Uzņēmums 2021.gadā strādāja ar 500 585 eiro apgrozījumu, kas ir par 33,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa samazinājās par 40% un bija 112 272 eiro, liecina “Firmas.lv” publicētā informācija. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks Ričards Kalnciems. Uzņēmums nodarbojas ar vistu audzēšanu bioloģiskās vistas gaļas ieguvei.

Uzņēmums “Rīta putni” ir reģistrēts 2015.gadā. “Rīta putni” apgrozījums 2021.gadā 114 258 eiro, kas ir par 73,3% vairāk nekā 2020.gadā, bet uzņēmums cieta zaudējumus 64 668 eiro apmērā, liecina “Firmas.lv” publicētā informācija. Uzņēmumā 40% pieder Robertam Inapšam, bet 60% Bruno Cīrulim. Uzņēmums nodarbojas ar paipalu audzēšanu, paipalu gaļas un olu ieguvi un pārstrādi.