Starp 25 kandidātiem izraudzīts "Latvijas Gada auto 2021"

Mūžīgā dilemma – balsojumā izšķirties par pragmatisku vakardienas izvēli vai piekrist rītdienas aprēķiniem 2

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Tā. Diplomi parakstīti. Balvas sadalītas. Labi sadalītas?

Par mūsu žūrijas darbu jākaunas nav. Izdarītā izvēle, manuprāt, labāka nekā kaimiņiem. Laiku apsteigt neesam centušies. Pirmajā trijniekā klasiskie iekšdedzes dzinēji. Moderni, tuvāki nākotnes ekonormām. Ceturtais – hibrīds. Pārejas laika kompromiss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savu viedokli par gandrīz visiem laureātiem jau esmu avīzē izteicis iepriekš. Tādēļ šoreiz došu vārdu citiem žūrijas biedriem. Vien gribu piebilst, ka lieliskās “Škoda Octavia” vietā es tomēr labprāt būtu redzējis kaut ko mazāku un vieglāku, jo tieši izmēru un masas pārmērības ir izšķērdīgas un vidi piesārņojošas. Kā varat redzēt pievienotajā tabulā – es balsoju par “Yaris”. Un esmu gandarīts, ka augstu šo sprigano mazuli lika vēl vairāki mani kolēģi.

“Yaris” dabūja divas balvas papildnominācijās. Gandarījuma balvas, tā teikt. To vidū, manuprāt, lielākais pārsteigums ir “Honda-e” atzīšana par skaistāko (“Dizaina balva”). Laikam jau piegriezušās daudziem tomēr tās mūsdienu auto dizaina izvirtības… Un nu vārds žūrijas biedriem.

Juris Zvirbulis, LAMB prezidents: “Mūžīgā dilemma – balsojumā izšķirties par pragmatisku šodienas (pat vakardienas) izvēli vai piekrist rītdienas aprēķiniem, kuri liecina par EV pārākumu ne tikai ekoloģijā, bet arī ekonomijā.

Protams – to popularitātes izaugsmes perspektīvās neskaidrību vēl daudz, tomēr es izšķīros par šādu avansiņu. Nolēmu autoindustrijas centienus šajā virzienā vērtēt ar gaišas nākotnes mērauklu. Ticu, ka EV skaits arī trūcīgajā Latvijā strauji augs jau tuvākajos gados. Droši vien pirmkārt nevis privātajā sektorā, bet dažādos valsts, pilsētas un sabiedriskajos uzņēmumos.”

Normunds Avotiņš, “TV Auto ziņas”, “Star FM”: “Ja kādam šķiet, ka elektromobiļi šajā konkursā ir par zemu novērtēti, tad viņš smagi maldās, jo piešķirt pirmās vietas izstrādājumiem, kas ne tuvu nav piemēroti plašai publikai un patērētājiem, būtu netālredzīgi. Tie EV var priecāties, ka tikuši septiņniekā.

Slikti man šķiet, ka pie augstākajām balvām netika “Yaris”, kurš man šķiet īstais pašreizējā momenta kompromiss starp pagātnes un nākotnes auto. Vienīgi skopu izmēru aizmugurē vismaz lampiņu būtu varējuši ielikt. Citādi iemet tur somu un vēlāk nevari atrast – četrus mēnešus gadā taču mums pilnīga tumsa…”

Reklāma
Reklāma

Aldis Zelmenis, “TV Auto ziņas”: “Arī es piekrītu, ka EV uzvara nebūtu laba, nebūtu savlaicīga. Tie vēl nav plaša patēriņa pārvietošanās rīki. Daudz punktu devu “Yaris”. Var teikt tikai paldies “Toyota” ļaudīm par iesaistīšanos ralliju apritē, kas devusi lielisku atbalsi “Yaris” jaunā modeļa vadāmības pilnveidošanā.

Tas vairs nav vienkārši utilitārs produkts, bet auto “ar garšu”, ko es sajutu un attiecīgi balsoju. Visu cieņu! Diemžēl Latvijā šķērslis šajā virzienā vēl ilgi būs aizspriedumi, pieņēmumi – ko nu “Polo”, “Polo” ir mazs. Lai gan mūsdienu “Polo” ir lielāks par “Golf III”, kurš daudziem bija pietiekami liels.”

Divas papildnomināciju balvas (“Mazais” un “Eko”) ieguva “Toyota Yaris”.
Publicitātes foto

Agris Staņēvičs,Autoinženieru asociācijas valdes loceklis: “Varu būt lielīgs – mani favorīti uzvarēja arī kopvērtējumā. Vienīgi “Octavia” un “Leon” samainījās vietām…

“Yaris”? Nu nezinu – liku šo topā papildnominācijā “Mazais”. “Gada auto” tomēr, manuprāt, ir lielāks, funkcionālāks. Tāds vēsturiski veidojies, ir arī plašas publikas viedoklis.

Kas vēl? “Golf” neveik­sme. Ļoti labs auto palika tāds kā nepamanīts. “VW” elektromobiļa ēnā. Un pats jau arī laikam nepietiekami spilgts pārsteigumu un šika kārai publikai. Savukārt “Zoe” tomēr ieguva papildbalvu, lai gan, manuprāt, ir pārlieku vienkārša gan dizainā, gan interjerā, gan kustībā. Kā tāda lēta taburete…”

Raimonds Zandovskis, “Delfi” auto sadaļas redaktors: “Pirmajā vietā liku “Peu­geot 2008”, jo tas ir gan būtisks modeļa uzlabojums salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, gan vienīgais fināla septiņniekā pārstāvēja Latvijā populāros nelielos krosoverus. Visas šī auto komplektācijas versijas turklāt ir labā cenas/īpašību attiecības līmenī. Ieskaitot “tikai” 100 ZS benzīna motora versiju, kas ir relatīvi lēta, bet joprojām pietiekami dinamiska ikdienas satiksmei.

“Yaris”? Devu tam daudz, jo šī, manuprāt, ir pirmā reize, kad uz “Toyota” hibrīdu varam skatīties ne tikai kā uz ekoloģisku un ekonomisku kustīgu objektu, bet arī ar prieku un baudu. Un braukt garšīgi. Turklāt saglabājot patēriņu zem 5 litriem uz 100 km. Piedevām – ja nepietiek naudas hibrīdam, labi brauc arī krietni lētākā 1,2 l benzīna turboversija.”

Roberts Jansons, “Tavs Auto TV” redaktors: “Kāpēc dalīju punktus tik līdzīgi? Tāpēc, ka fināla septiņniekā iekļuva tehniski, ekonomiski utt. ļoti līdzīgi auto (trīs no “VW” grupas un viens “Peugeot”). Tos tad arī vērtēju vienādi augstu, atstājot tālāko lēmumu potenciālā pircēja ziņā. Gaumes taču ir tik dažādas, un uzspiest savējo nevienam negribu.

Augstāku vietu noteikti būtu ieņēmis “VW ID.3” – ja būtu pareizi, kā saka, pasniegts. Ja būtu pietiekami izskaidrots, ka šis vēl nav sērijas, bet “first edition” modelis, kurš tāpēc maksā kosmiski, ar nedaudz mazāku bateriju tas būs sasniedzamāks, maksās ne vairs 50, bet 32 tūkstošus. Šoreiz balsotājus atbaidīja tieši cena. Un pirmais īpaši būvētais “VW” EV netika pienācīgi novērtēts.

“Yaris”? Tomēr dārgs. Un joprojām šķiet mazs. Tā ir šīs klases lielākā problēma Latvijā – pieliekot dažus tūkstošus (līzingā gandrīz nejūtamus), tu vari dabūt kaut ko prāvāku, pierastāku, arī prestižāku.”

Jānis Rapa, “Lattelecom” administratīvā atbalsta nodaļas vadītājs: “Tiešām esmu bijis vēl viens, kas, tā teikt, nobraucis pa vidu. Bet citādi nobraukt jau šogad bija ļoti grūti, jo tā buķete bija dikti līdzīgu ziedu veidota. Tā es to sajutu. Tā arī balsoju. Un varu lepoties, ka pirmo un otro kopbalss vietu esmu uzminējis.

Turklāt “Škoda” man tiešām ļoti patika un par to nebalsot nevarēju. Pašam “VW” neapšaubāmi kaitēja priekšbalsojums (par vienu firmas pārstāvi finālā). “Golf” bija pelnījis tiešu sacīksti ar “Octavia”. Bet konkursa nolikums lēma citādi…

Mazās klases auto šogad vinnēt nevarēja, jo dalībnieks tajā praktiski viens – “Yaris”. Mazos elektriskos neskaitām, tie ir no cita – nākotnes – plaukta.”

Raimonds Volonts, “V4 Motors”, konkursa fotogrāfs: “Daudz punktu iedevu markai, kura Latvijā tradicionāli nav sevišķi populāra. “Peugeot”. Jo šis auto man patika. Patika labāk par uzvarētāju “Octavia”, kuras gaitas īpašības mani nesajūsmina. Tāpat kā multimediju bloks, kurš ir tāds kā nepabeigts un, manuprāt, lietošanā neērts.

Kāpēc EV konkurencē “Zoe” man šķita labāka par “VW”? Nu, cena, pirmkārt. Otrkārt, “Zoe” nemelo, rādot atlikušā nobraukuma iespējas. “VW” to diemžēl darīja, piedevām kaitināja ar multimediju vadības niķiem, kas diemžēl testos aizēnoja visu (daudzo) labo šajā automobilī – klasisko piedziņu, kas dod lielisku svara sadalījumu pa asīm un vadāmību, kompakto piedziņas bloku utt. “Peugeot” bija vairāk nostrādāts, pabeigtāks.

Bet desmitnieki šogad nebija iedodami. Konkurentu līmenis ļoti līdzīgs. Nu kaut vai “Kia Sorento” – vai tas jau nav pieskaitāms “premium”, nav praktiski un faktiski līdzvērtīgs izmēru brālim “Mercedes GLB”?