Radio SWH logo/Latvija Radio logo

NEPLP uzsākusi vairākas administratīvās lietas par iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu pārkāpumiem 0

Veicot pastiprinātu televīzijas un radio programmu monitoringu priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) konstatējusi un uzsākusi vairākas pārbaudes lietas par iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu pārkāpumiem, tostarp būtiskiem.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas
Priekšvēlēšanu laikā publicēto TV un radio programmu pārbaudes turpinās.

Pārbaudes lietas uzsāktas par iespējamiem slēptas aģitācijas izvietošanas pārkāpumiem, kā arī par pārkāpumiem, kas saistīti ar pastiprinātu pozitīvas informācijas sniegšanu par pašvaldību darbību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lieta uzsākta par VSIA “Latvijas Radio” darbībā konstatēto, popularizējot politiskos spēkus “Nacionālā apvienība” un “Kustība “Par!””.

SIA “SkaTVis” informatīvajā kanālā konstatēta iespējama politiskās partijas “Ventspilij un Latvijai” pārstāvju popularizēšana.

SIA “Alise Plus” gadījumā rosināta lieta par politiskā spēka “Daugavpils novada partija” popularizēšanu radio programmā, un SIA “RADIO 1” – par politiskā spēka “Jaunā konservatīvā partija” popularizēšanu radio programmā Radio 1 Jēkabpilī.

Savukārt elektronisko plašsaziņas līdzekļu SIA “Radio SWH” un AS “SUPER FM” darbībā konstatēta iespējama Jelgavas, Limbažu, Siguldas, Talsu un Ventspils pašvaldību popularizēšana.

Laikā no priekšvēlēšanu perioda sākuma līdz šim NEPLP pastiprināti ir pārbaudījusi apmēram četrus tūkstošus raidstundu.

Pārbaudāmo materiālu apjoms ir liels. Televīzijas un radio programmu pārbaudes par priekšvēlēšanu periodu turpinās arī citos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

Biežāk konstatētie iespējamie priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumi ir slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošana un tādas informācijas paušana raidījumos, kas nepārprotami norāda uz deputāta kandidāta paveiktajiem darbiem, iniciatīvām, akcentējot tieši pozitīvās iezīmes nolūkā veicināt politiskā spēka vai kandidāta popularitāti.

Tāpat NEPLP ir konstatējusi, ka priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā vairākās televīzijas programmās tiek demonstrētas tiešraides intervijas ar ministriem un politiķiem, kuru laikā atsevišķos gadījumos intervējamo personu fonā ir izvietoti politisko spēku – politisko partiju un partiju apvienību – vizuālie elementi un saukļi.

Saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto, ar politiskajiem spēkiem saistītu vizuālu elementu izvietošana televīzijas programmās nedrīkst būt pārmērīga, īpaši priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā.

Tāpēc, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt godīgus dažādu politisko spēku konkurences apstākļus pirms gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām, Padome ir aicinājusi politisko spēku pārstāvjus, sniedzot intervijas elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, fonā neizvietot politisko spēku simboliku.

Reklāma
Reklāma

NEPLP jau iepriekš informējusi, ka, lai veidotu precīzu un vienveidīgu praksi, 2021. gada sākumā tika izstrādātas un apstiprinātas NEPLP “Vadlīnijas elektronisko plašsaziņas līdzekļu darbībai priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā”, kā arī organizēts seminārs par šo tēmu.

Saskaņā ar Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas vai uzskaites kārtības neievērošanu elektronisko plašsaziņas līdzekļu darbības jomā var piemērot naudas sodu fiziskajai personai no 50 līdz 500 eiro, bet juridiskajai personai — no 500 līdz 7100 eiro.