Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: LETA/AFP

Par Skanstes tramvaja būvprojektu “BRD projekts” saņems 2,05 miljonus 0

“Skanstes tramvaja” līnijas būvprojektu par 2,05 miljoniem eiro izstrādās SIA “BRD projekts”, aģentūru LETA informē SIA “Rīgas satiksme” (RS) pārstāvis Viktors Zaķis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

RS un SIA “BRD projekts” noslēguši līgumu par “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzībai. Projekts ir viens no tā dēvētajiem “Skanstes tramvaja” projekta posmiem, kas paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela – Senču iela – Zirņu iela – Skanstes iela – Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram.

Līguma summa ir 2,054 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), un tajā iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Būvprojektēšanu paredzēts dalīt piecās kārtās – jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais – trīs. Kā skaidro Zaķis, dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka, nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. “Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus,” saka Zaķis.

Būvprojektu plānots izstrādāt līdz 2020.gada pavasarim.

“Firmas.lv” pieejamā informācija liecina, ka “BDR projekts” pamatkapitāls ir 2828 eiro. Uzņēmums dibināts 2002.gadā. Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 507 914 eiro, bet peļņa 30 377 eiro. 2016.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 619 019 eiro un peļņa – 64 541 eiro.

70,30% uzņēmuma pieder Gundaram Dilbam un 29,70% Jānim Bidzānam. “BRD Projekts” iesaistīts arī citos pašvaldības projektos. Piemēram, satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu kā būvprojekta izstrādātājs un autoruzraudzības veicējs izvēlēta personu apvienība “SIA “Vektors T” un SIA “BRD Projekts””. Tāpat uzņēmums pērn projektēja 50 000 kvadrātmetru bruģa nomaiņu Rīgā, kas izpelnījās sabiedrības šaubas, jo iepirkuma nolikums uzvaru konkursā paredzēja būtībā tikai vienam pretendentam.

Savukārt Dilba ir dāsns ziedotājs vairākām valstī valdošajām partijā. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja mājas lapā pieejamā informācija liecina, ka pērnā gada maijā Dilba partijai “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” ziedojis 4000 eiro. 2014.gadā nacionāļiem Dilba ziedojis 7000 latu, bet 2013.gadā – vēl 3000 latu.

Reklāma
Reklāma

2010.gadā 7000 lati ziedoti arī “Saskaņai”, bet 2002.gadā 5000 latu “Latvijas Sociāldemokrātiskajai strādnieku partijai”. Šī pati partija arī 2004.gadā saņēmusi 500 latus. 2009.gadā un 2010.gadā uzņēmējs ziedojis 3000 latu partijai “Visu Latvijai!”, kas vēlāk apvienojās ar “Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” un patlaban veido Nacionālo apvienību.

Kā informē Zaķis, īstenojot “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” projektu RS noslēgusi Integritātes paktu ar biedrību “Sabiedrība par atklātību – Delna” (Delna). “Integritātes pakts ir instruments, kas radīts nolūkā novērst korupciju publiskajos iepirkumos, kas finansēti vai līdzfinansēti ar Eiropas Savienības atbalstu. Tā mērķis ir palīdzēt ietaupīt nodokļu maksātāju naudu, realizējot infrastruktūras projektus un citus sabiedriskos darbus,” skaidro RS pārstāvis. paktu parakstījuši arī būvnieki.

Delna līdz šim jau ir piedalījusies projekta uzraudzībā, tai skaitā, visās iepirkumu komisijas sēdēs, kā arī kopā ar saviem ekspertiem iesaistījās iepirkuma dokumentācijas izstrādē un iesniegto piedāvājumu izvērtēšanā.

RP SIA “Rīgas satiksme” un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra 2017.gada 3.oktobrī noslēdza līgumu par Eiropas Savienības fonda projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” īstenošanu.

Projekta kopējās izmaksas ir 97,40 miljoni eiro, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 65,66 miljoni eiro, RS līdzfinansējums ir 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai esot 4,33 miljoni eiro.

Projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” mērķis ir veicināt ilgtspējīgu sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā, Rīgas sabiedriskā transporta tīklā iekļaujot mazāk savienotas pilsētas attīstības apkaimes.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.