Attēls: Panthermedia/Scanpix/LETA

Pētījums: 10% Latvijas uzņēmumu saskārušies ar savas produkcijas ļaunprātīgu kopēšanu 0

Tikai 28% Latvijas uzņēmēji savas zināšanas par rūpnieciskā īpašuma aizsardzību vērtē kā labas vai vidējas, savukārt 10% uzņēmumu saskārušies ar savas produkcijas ļaunprātīgu kopēšanu, secināts Patentu valdes un sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” veiktajā pētījumā “Uzņēmēju izpratne par rūpnieciskā īpašuma tiesībām”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 65
Lasīt citas ziņas

Attiecīgi pētījumā secināts, ka vairāk nekā 70% uzņēmēju tās vērtē kā nepilnīgas. Vienlaikus pētījumā secināts, ka 65% aptaujāto uzņēmēju ir izpratne par priekšrocībām, ko sniedz rūpnieciskā īpašuma aizsardzība, taču ne visi to izmanto. 71% uzņēmumu norādīja, ka ļaunprātīgi viltojumi kropļo godīgu konkurenci un rada negatīvu ietekmi uz to.

Pētījuma prezentācijā tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP) uzsvēra, ka Latvijā ir nepieciešams radīt tādu uzņēmējdarbības vidi, lai Latvija varētu lepoties un pelnīt ar intelektuālo īpašumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Patentu valdes direktors Sandris Laganovskis norādīja, ka no Patentu valdes skatu punkta, šķiet, ka uzņēmēji ir labi informēti par rūpnieciskā īpašuma tiesībām, taču šis pētījums devis iespēju aplūkot situāciju ar uzņēmēja acīm.

SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš, prezentējot pētījuma rezultātus, atzīmēja, ka uzņēmēju informētība ir pietiekami laba par tik specifisku jomu kā rūpnieciskā īpašuma aizsardzība. Viņš skaidroja, ka, neskatoties uz pašu uzņēmēju savu zināšanu zemo pašvērtējumu, kopumā izpratne par rūpnieciskā īpašuma aizsardzības nepieciešamību un priekšrocībām ir laba.

Proti, vairums uzņēmēju atzīst, ka reģistrētas rūpnieciskā īpašuma tiesības paaugstina uzņēmuma vērtību -63%, mazina iespēju, ka konkurenti nozog ideju, saražo un piedāvā pārdošanā līdzīgas preces – 52%, ka ir svarīgi savlaicīgi parūpēties par savas preču zīmes – 77 % – vai dizainparauga – 72% – aizsardzību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.