
Šī prece pazudīs no “Rimi” plauktiem! Tirdzniecības tīkls ievieš jaunu biznesa stratēģiju – kas vēl tiks izņemts no sortimenta? 0
Viens no lielākajiem mazumtirgotājiem “Rimi Latvia” ievieš jaunu biznesa stratēģiju, kas paredz galvenokārt orientēties uz pārtikas produktu tirdzniecību. Jaunā stratēģija paredz samazināt nepārtikas preču sortimentu par piekto daļu. Tāpat uzņēmums plāno samazināt “premium” jeb dārgā gala produktus un pievērsties lielākam lēto preču segmentam, informē portāls lsm.lv.
“Rimi” ir viens no tirgus līderiem mazumtirdzniecības sektorā. Nule kā šis veikalu tīkls paziņojis par jauniem plāniem, un tie tiešā mērā saistīti ar stratēģijas maiņu un visu produktu kategoriju pārskatīšanu. Tātad primāri – samazināt nepārtikas preču daļu (par 22%) un pievērsties galvenokārt pārtikai.
Kā saka uzņēmuma vadība, mazo sadzīves tehnikas preču īpatsvars tiks samazināts par 50%, sveču un mājas dekoru – par piekto daļu, bet apģērba – par 14%.
“Katra kategorija tiks pārskatīta, un būs šis samazinājums, lai mēs varētu izlikt plašāk to, kas ir vajadzīgs mūsu pircējiem. Dzijas nebūs vispār, mazās elektropreces samazināsim uz pusi. Mums bija ļoti daudz tējkannu, mēs paši par sevi pasmējāmies, ka mums ir tāds tējkannu veikals, kas diez vai ir vajadzīgs. Ja samazinājums skar pārtiku, tad tas vairāk ir uz “premium” segmentu, jo, kā mēs zinām, arī pircēju paradumi mainās un vairāk [pieprasīts] ir vidusmēra patēriņš un arī ekonomiskais segments. Pircēji var nebaidīties, mums paliks arī “premium” preces, bet viņš būs mazāks, jo redzam, ka pieprasījums pēc tā samazinās,” stāsta “Rimi Latvia” Kategoriju departamenta vadītāja Inese Pētersone.
Savukārt privāto zīmolu produktu daļu plānots palielināt līdz 33%. Pašlaik tā ir mazāka. Te der paskaidrot, ka “private label” jeb privāto zīmolu produkti parasti ir lētāki, jo tos ražo pēc pašu veikalu pasūtījuma.
Palielinās ekonomisko preču segmentu
Uzņēmuma vadība sola palielināt ekonomisko preču segmentu no pašreizējiem 13% uz 18%. Tas vien liecina, ka uzņēmums jau mainās atbilstoši jauno īpašnieku plāniem, jo “Salling Group”, kas paziņoja par “Rimi” veikalu tīkla pirkšanu Baltijas valstīs, koncentrējas tieši uz zemo cenu veikaliem. “Salling Group” ir lielākais mazumtirgotājs Dānijā, kam pieder tādi tīkli kā “Netto”, “Fotex”, “Bilka”, “Salling”, kā arī aptuveni tūkstotis “Netto” veikalu Vācijā un Polijā.
Tiesa, “Rimi Latvia” vadītājs Valdis Turlais, atbildot uz manu jautājumu par to, vai šī stratēģijas maiņa saistīta ar īpašnieku maiņu, atbildēja noliedzoši, jo darbs pie jaunas stratēģijas jau esot sācies agrāk. Tomēr jaunie īpašnieki to esot labi novērtējuši.
Rudenī “Rimi” plāno atvērt pirmo testa veikalu – tajā dominēšot ekonomisko produktu sortiments un akciju preces. Kur tas atradīsies, uzņēmums vēl neizpauž, bet noprotams, ka tas būs Rīgā.
Tātad tiek sperti vairāki soļi zemo cenu virzienā.
Eksperte: Trūcis lēto preču piedāvājuma
Ekonomikas eksperti “Rimi” stratēģijas maiņu vērtē atzinīgi, sakot, ka tas noteikti būs ieguvums pircējiem. Biznesa augstskolas “Turība” profesore Iveta Liniņa saka, ka līdz šim ir trūcis lēto preču piedāvājuma, jo trūkst konkurences.
“Tieši vajadzēja vairāk to lēto galu. Mums īsti nav konkurences, un var redzēt, ka “Lidl” gāja tajās pašās pēdās. [Pēc tā ienākšanas] pirmie mēneši bija salīdzinoši lēti, un tad sāka kāpt cenas uz augšu. Un tagad plus mīnus tās ir izlīdzinājušās visiem trim lielajiem tīkliem – “Maxima”, “Lidl” un “Rimi”,” sprieda Liniņa.
To, ka jāveicina konkurence, saka arī Latvijas Bankas ekonomists Oļegs Krasnopjorovs: “Šī situācija, ka Latvijas tirgū abi lielākie pārtikas mazumtirdzniecības tīkli spēj pielietot augstākas cenas un pie tam labi nopelnīt, tā, manuprāt, ir vājas konkurences izpausme. Līdz ar to tā konkurence mazumtirdzniecības jomā Latvijā ir zemāka nekā Igaunijā.
Vislabākā lieta, ko varam izdarīt, ir veicināt konkurenci. Bet tas ir atkarīgs tikai un vienīgi no privātiem uzņēmējiem.”