“Tie nav īpaši jāapkalpo vai jāremontē!” Vai Latvijas autoservisi ir gana profesionāli, lai apkalpotu elektroauto? 0
Vai Latvijas autoservisi ir pietiekami profesionāli, lai apkalpotu elektroauto? Šis temats pēdējā laikā ir īpaši aktuāls, jo arvien vairāk iedzīvotāju iegādājas elektroautomobiļus, kam remontam nepieciešami meistari ar specifiskām zināšanām.
Piemēram, līdz pērnā gada decembrim “Tesla” tuvākais dīleris atradās Polijā, Varšavā, un Somijā, Helsinkos, kur bija jāveic obligātās apkopes. Tagad šāds “Tesla” centrs ir atvērts Viļņā, bet šogad vai nākamgad tiek solīts Rīgā un Tallinā. Šāda situācija liecina par lēnu, bet stabiliem soļiem elektroauto infrastruktūras attīstībā reģionā.
Kā TV24 raidījumā “Uz līnijas” norādīja Jānis Bekers, Latvijas Elektroauto biedrības valdes loceklis, Latvijā jau ir daudz specializētu autoservisu, kas ir kvalitatīvi un zinoši elektroauto apkalpošanā. “Kā jebkuram elektroauto – noņemot nost baterijas daļu un motora daļu, šis auto vairs neatšķiras nekā no citām parastām mašīnām; piekari remontē precīzi tāpat kā jebkuram auto,” norāda Bekers.
Viņš kā vienu no elektroauto plusiem min to, ka visbiežāk jāremontē ir tieši šī piekare. Tas atvieglo remonta procesu, jo daudzas citas detaļas ir līdzīgas tradicionālajiem auto. Šāda vienkāršība ir nozīmīgs ieguvums.
Pieredze rāda, ka ne baterijas, ne motori parasti nav īpaši jāapkalpo vai jāremontē, tādējādi šīs lietas ar elektroauto ir daudz vienkāršāk risināmas – vieglāk pat nekā iekšdedzes dzinēja mašīnām, rezumē Bekers. Viņš uzsver, ka elektroauto tehnoloģija ir mazāk pakļauta nolietojumam šajās daļās. Tas samazina apkopes izmaksas un sarežģītību.