“Maxima” veikals “Akropolē”.
“Maxima” veikals “Akropolē”.
Publicitātes foto

Tirgotājs novērojis būtiskas atšķirības pircēju veikalu izvēlē 0

Vairums iedzīvotāju jeb 72,5% savus ikdienas pirkumus veic lielveikalos jeb supermārketos, noskaidrots jaunākajā mazumtirdzniecības nozares apskatā “Maxima mazumtirdzniecības kompass”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Tai pat laikā hipermārketus un interneta veikalus visbiežāk izvēlas apmeklēt rīdzinieki vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Savukārt visaktīvākie mazo piemājas veikalu apmeklētāji ir vidzemnieki (54,2%).
CITI ŠOBRĪD LASA

Vērtējot iepirkšanās vietas izvēli, vīrieši labprātāk izvēlas iepirkties hipermārketos (42%), kurus tie apmeklē kopā ar savu ģimeni, vai arī mazajos piemājas veikalos (41,4%), kuros ātri un ērti var iegadāties ikdienai nepieciešamās preces.

Savukārt no tiem pircējiem, kuri izmanto pārtikas interneta veikalus, aktīvākās ir sievietes, kuru ģimenēs ir četri vai vairāk cilvēku (28%).

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda, ka pēdējo divu gadu laikā pircēju paradumi veikalu izvēlē, kurā viņi veic lielāko daļu savu ikdienas pirkumu, ir būtiski mainījušies.

Vislielāko popularitātes pieaugumu piedzīvojuši mazie piemājas veikali, kuros ikdienā iepērkas 40,6% iedzīvotāju (+7,2% pieaugums salīdzinot ar 2017. gadu).

Ievērojamu pieaugumu šajā periodā piedzīvoja arī hipermārketu segments (+5,5% pieaugums salīdzinot ar 2017. gadu).

Izaugsmi veicinājis augošais veikalu skaits abos segmentos.

Sekojot līdzi iedzīvotāju paradumiem „Maxima Latvija” pēdējo divu gadu laikā ir atvērusi piecus jaunus XX un XXX formāta veikalus, kā arī sešus jaunus mazā formāta jeb „Maxima Express” veikalus.”

Kā norāda Z. Kaktiņa, ievērojami palielinājies arī to iedzīvotāju skaits, kuri ikdienai nepieciešamās preces iegādājas interneta veikalos.

Šajā segmentā pircēju īpatsvars divu gadu laikā ir pieaudzis par 60%.

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.

Reklāma
Reklāma

Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

SIA „Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls ar 165 veikaliem Latvijā, no kuriem 129 ir „X” formāta veikali, 24 ir „XX” un septiņi ir „XXX” formāta veikali, kā arī pieci ir „Maxima Express” veikali.

Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas „Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbiniekiem piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.